آموزش

چرا قهوه برزیل معروف است + طرز تهیه یک فنجان قهوه کافه زینو

چرا قهوه برزیل معروف است + طرز تهیه یک فنجان قهوه کافه زینو

 

بسیاری با شنیدن کلمه قهوه یاد کشور برزیل و مزارع قهوه این کشور می افتند، و بسیاری نیز وقتی صحبت از قهوه مرغوب و خوش طعم می‌شود دوباره کشور برزیل را مثال می زنند، اما به راستی علت معروفیت انواع دانه مرغوب قهوه برزیل چیست؟

 

واقعیت این است که برزیل بزرگ‌ترین تولید کننده قهوه سبز در دنیاست و چیزی حدود 40% قهوه سبز دنیا را برزیل تولید می‌کند. جالب این است که این مقدار قهوه دو برابر بیشتر از تولید دومین و سومین کشور تولید کننده قهوه یعنی ویتنام و کلمبیاست. علاوه بر این در مزارع قهوه برزیل انواع دانه مرغوب قهوه پیدا می‌شوند ولی این بدان معنا نیست که قهوه برزیل در کل مرغوب‌تر از کشورهای دیگر باشد و حتی با توجه به افزایش تولید کیفیت ممکن است این مقدار کاهش پیدا کند.

مشخصات قهوه برزیل را می‌دانید؟

 

چرا قهوه برزیل معروف است + طرز تهیه یک فنجان قهوه کافه زینو

 

مردم برزیل بیشترین مصرف قهوه را در میان مردم دنیا دارند. اگر بخواهیم درباره مشخصات قهوه برزیل را توضیح بدهیم باید بگوییم که دانه‌های قهوه برزیل 80 درصد از نوع عربیکا و 20 درصد دیگر از نوع روبوستا، اسیدیته نسبتا کم، عطر زیاد، طعم غالب تلخ و شیرین آجیلی و شکلاتی، مقدار کافئین کم تا متوسط و درصد برشته شدن آن متوسط یا مدیوم است.

 

طرز تهیه کافه زینو؛ نوشیدنی سنتی قهوه برزیل

 

چرا قهوه برزیل معروف است + طرز تهیه یک فنجان قهوه کافه زینو

 

یک فنجان قهوه‌ای که برزیلی‌ها در طول روز میل می‌کنند و در واقع نوشیدنی قهوه سنتی آن‌هاست به کافه زینو مشهور است و ترکیبی شبیه اسپرسو دارد. این قهوه که با انواع دانه مرغوب قهوه برزیل درست می‌شود یک تفاوت با قهوه اسپرسو دارد. تفاوت کافه زینو با اسپرسو در این است که از همان ابتدا قهوه را شیرین می‌کنند.

 

مواد لازم برای یک فنجان کافه زینو

پودر قهوه دارک و درشت آسیاب شده: 1/3 فنجان

شکر: 2/3 فنجان

آب داغ: 4 فنجان

شیر فوم گرفته شده: به مقدار لازم

طرز تهیه

برای درست کردن یک فنجان قهوه کافه زینو ابتدا پودر قهوه و شکر را در فرنچ پرس بریزید. سپس مقداری از آب داغ را به آن اضافه کنید و حدود 30 ثانیه صبر کنید تا گاز قهوه خارج شود. حالا باقی مانده آب داغ را هم به آن اضافه کنید. 5 دقیقه صبر کنید تا قهوه در فرنچ پرس دم بکشد. در پایان شیر فوم گیری شده با نازل بخار دستگاه فرنچ پرس یا اسپرسو را به آن اضافه و میل کنید.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *