قهوه

آیا قهوه به لاغری کمک میکند؟

آیا قهوه به لاغری کمک میکند؟

 

آیا قهوه به لاغری کمک میکند؟

 

آیا شما هم به تازگی نگران اضافه وزن خود شده اید و می خواهید یک رژیم کاهش وزن را امتحان کنید اما مطمئن نیستید که آیا قهوه به لاغری کمک می کند؟ برای اینکه پاسخ سوال تان را بگیرید باید رابطه بین کافئین و کاهش وزن را بررسی کنید و ببینید آیا می تواند به شما در رسیدن به کاهش وزن کمک کند؟ با کمی تحقیق این نکته توجه شما را جلب می کند که کافئین در بسیاری از محصولات رژیمی و مناسب برای کاهش وزن وجود دارد و احتمالا به دنبال دلیل آن هستید.

مطالعات نشان داده اند که کافئین می تواند به افزایش متابولیسم و ​​در نتیجه کاهش وزن کمک کند. کافئین همچنین می تواند به از بین بردن اشتهای شما کمک کند تا تمایلی به خوردن میان وعده یا پرخوری نداشته باشید.

بنابراین اگر به دنبال کاهش وزن هستید، اضافه کردن قهوه به رژیم غذایی تان می تواند یک استراتژی مفید باشد.

اما مانند هر ماده غذایی دیگری باید مراقب میزان مصرف قهوه باشید و زیاده روی نکنید، زیرا مصرف کافئین بیش از حد می تواند منجر به عوارض جانبی شود که حتی ممکن است اثرات کاهش وزن آن را معکوس کند.

برای اینکه دقیق تر به سوال آیا قهوه به لاغری کمک می کند، پاسخ دهیم، بیایید تاثیر مصرف قهوه در کاهش وزن و نتایج تحقیقات را در این باره بررسی کنیم.

 

قهوه چگونه به لاغری کمک می کند؟

تحقیقات نشان داده اند که اسید کلروژنیک موجود در قهوه اشتها را از بین می برد و در نتیجه احتمال پرخوری را کاهش می دهد. این خبر، برای کسانی که مراقب کالری دریافتی خود هستند، فوق العاده است.

طبیعی‌ترین و فراوان‌ترین منبع گیاهی اسید کلروژنیک، دانه‌های قهوه خام هستند، با اینحال، این اسید همچنان در قهوه برشته شده نیز وجود دارد. اگر قهوه ای خریداری کنید که کمتر برشته شده و روشن تر است، میزان اسید کلروژنیک بیشتری در آن وجود دارد در نتیجه تاثیر بیشتری بر لاغری شما خواهد داشت.

اما تنها پاسخ این سوال که آیا قهوه به لاغری کمک می کند، فقط اسید کلروژنیک نیست. عوامل دیگری نیز در مفید بودن قهوه برای کاهش وزن نقش دارند که در ادامه به آنها می پردازیم.

 

قهوه متابولیسم بدن را بهبود می بخشد

کافئین یک محرک قوی است که می تواند به افزایش سطح انرژی و افزایش چربی سوزی کمک کند. مصرف قهوه 30 دقیقه قبل از ورزش نه تنها عملکرد کلی بدن شما را بهبود می بخشد بلکه به شما این امکان را می دهد که برای مدت طولانی تری ورزش کنید. در نهایت، ورزش بیشتر همراه با مدت زمان طولانی تر، بدن شما را قادر می سازد کالری بیشتری بسوزاند و وزن بیشتری را با سرعت بیشتری از دست بدهد.

 

قهوه باعث افزایش چربی سوزی در حین ورزش می شود

یکی از اصول کاهش وزن این است که کالری بیشتری نسبت به آنچه مصرف می کنید، بسوزانید. محققان در پاسخ به این سوال که آیا قهوه با لاغری کمک می کند، می گویند کافئین موجب افزایش متابولیسم بدن می شود و مصرف یک فنجان قهوه میزان متابولیسم شما را 3 تا 11 درصد افزایش می‌دهد، درنتیجه، با مصرف قهوه بدن شما کالری بیشتری می سوزاند.

 

آیا قهوه واقعا به لاغری کمک می کند؟ حقایقی که درباره قهوه نمی دانستید

اگر در تلاش برای کاهش وزن هستید، افزودن کافئین به رژیم غذایی می تواند راهی مفید برای افزایش متابولیسم و ​​کمک به شما در رسیدن به اهدافتان باشد.

 

آیا قهوه می تواند چربی شکم را کاهش دهد؟

پزشکان متخصص در پاسخ به این سوال که آیا قهوه باعث لاغری شکم می شود، بیان کرده اند، “زمانی که می خواهید چربی شکم خود را از بین ببرید، قهوه تلخ را به رژیم غذایی خود اضافه کنید”.  قهوه با سرعت بخشیدن به متابولیسم و خواص آنتی اکسیدانی غنی خود، باعث کاهش چربی بدن می شود که آن را به یک مکمل ایده آل برای هر رژیم لاغری تبدیل می کند. نوشیدن قهوه تلخ به جای قهوه با افزودنی های دیگر مثل شکر تضمین می کند که میزان کالری مصرفی به حداقل می رسد و از آنجاییکه جلوی اشتها را می گیرد می تواند به لاغری شکم کمک کند.

 

برای کاهش وزن چه ساعتی از روز قهوه بنوشم؟

کارشناسان در پاسخ به این سوال که نوشیدن قهوه در چه ساعتی از روز به لاغری کمک می کند بیان کرده اند که موثرترین زمان مصرف قهوه به منظور کاهش وزن، بعد از صبحانه و قبل از تمرین است.

مصرف قهوه بعد از صبحانه به بدن کمک می کند تا سطح قند خون را ثابت نگه دارد و به افزایش موثر متابولیسم بدن و توانایی هضم بهتر صبحانه کمک می کند.

نوشیدن قهوه قبل از تمرین نیز برای کاهش وزن توصیه می شود زیرا احساس خستگی را کاهش می دهد، بنابراین باعث می شود بهتر و راحت تر ورزش کنید و بتوانید برای مدت طولانی تری تمرینات سخت تری را انجام دهید.

 

چه زمانی قهوه چاق کننده است؟

اگر قهوه را با موادی مانند شکر، نوشیدنی های طعم دار، خامه فرم گرفته و/یا شیر شیرین مصرف کنید، کمکی به لاغری نمی کند. اگرچه این افزودنی ها لذت نوشیدن قهوه را چند برابر می کند، اما شکر و سایر افزودنی ها کالری بالایی دارند و باعث می شوند که قهوه خواص کاهش وزن خود را از دست بدهد و در عوض موجب چاقی شود.

اگر می خواهید قهوه به لاغری کمک کند بهتر است از جایگزین‌های موثر در کاهش مصرف شکر با قهوه استفاده کنید که طعم آن را نیز بهتر می‌کنند، مانند

  • مقداری دارچین،
  • کمی شیرین‌کننده‌های طبیعی،
  • چند قطره عصاره وانیل
  • یا شکلات تلخ

 

نتایج تحقیقات نشان می دهد نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز  به لاغری کمک می کند

مطالعه اخیر محققان دانشکده بهداشت عمومی هاروارد  نشان داد، نوشیدن روزانه چهار فنجان قهوه می تواند چربی بدن را تا حدود 4 درصد کاهش دهد. این نتایج از یک تحقیق 24 هفته ای حاصل شده است که در آن 126 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن، روزانه چهار فنجان قهوه معمولی نوشیدند. این مطالعه برای تعیین اینکه آیا مصرف قهوه خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد یا خیر طراحی شده بود .

در تحقیقات قبلی، نشان داده شده بود که نوشیدن قهوه ریسک ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش می دهد اما تاثیر قهوه بر متابولیسم قند خون به خوبی تعریف نشده بود. در این تحقیق، قهوه بر میزان انسولین – هورمونی که سطح قند خون را تنظیم می کند – تأثیری نداشت اما نتیجه غیرمنتظره ای به همراه داشت: نوشیدن قهوه با کاهش میانگین ​​چربی بدن همراه بود.

طبق نتایج مقاله HealthDay News در 13 ژانویه 2020، دریک آلپرت ، یکی از نویسندگان مطالعه و محقق بخش تغذیه  و همکارانش به این نتیجه رسیدند که کاهش چربی ممکن است به دلیل کافئین موجود در قهوه باشد که متابولیسم بدن را افزایش می‌دهد و باعث چربی سوزی بیشتر شود.

می توانید مقاله کامل  HealthDay News را با عنوان: آیا قهوه صبحانه شما می تواند ابزاری برای کاهش وزن باشد؟ در این لینک بخوانید.

 

جمع بندی

فواید کاهش وزن قهوه عمدتاً با مصرف حدود 2 تا 3 فنجان قهوه تلخ در روز مشاهده می شود. اگر شما هم می خواهید با کمک قهوه لاغر شوید، همین امروز بهترین نوع قهوه ترکیبی را از سایت ما سفارش دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *