دسته‌بندی نشده

قهوه فوری چقدر کافئین دارد؟

تهیه قهوه فوری به طور غیرقابل انکاری آسان است. یک قاشق پودر قهوه را در یک لیوان آب داغ می ریزید، چند بار هم می زنید و هورااا قهوه شما آماده شده است! اما آیا می دانید که در این فنجان خوشبو و خوشمزه چقدر کافئین وجود دارد؟

ممکن است تعجب کنید اگر بدانید که هرچند قهوه فوری غلیظ به نظر می رسد، اما کافئین کمتری نسبت به قهوه های دیگر در آن وجود دارد! به خواندن این مقاله ادامه دهید تا بدانید دقیقا چقدر کافئین در یک فنجان قهوه فوری وجود دارد و این میزان در مقایسه با قهوه دم کرده یا اسپرسو چقدر است.

کیفیت پودر قهوه ترک حرفه ای

کافئین قهوه فوری چقدر است؟

مقایسه میزان کافئین قهوه فوری با انواع دیگر قهوه

اگر بخواهیم یک پاسخ خیلی کوتاه و مختصر به سوال اصلی شما بدهیم، باید دو فنجان یک اندازه را در نظر بگیریم و ببینیم میزان کافئین هر نوع قهوه در آن چقدر است. فرض کنید دو فنجان ۱۲ اونسی دارید که در یکی قهوه فوری و در دیگری قهوه دم کرده ریختید. میزان کافئین در فنجان اول یعنی قهوه فوری حدود 96 میلی گرم است. در حالیکه، میزان کافئین فنجان دوم، 136 است. کاملا مشخص است که کافئین قهوه فوری کمتر از قهوه دم کرده است.

هر فنجان قهوه فوری چقدر کافئین دارد؟

اما بیایید ببینیم دقیقاً چقدر کافئین در یک فنجان قهوه فوری وجود دارد. برای دانستن مقدار کافئین در یک فنجان قهوه فوری باید کمی محاسبات ریاضی انجام دهید.

بر اساس آمار  USDA، در هر قاشق چایخوری (0.9 گرم) قهوه فوری 28.3 میلی گرم کافئین وجود دارد. یک قاشق چای خوری پر (اندازه مصرف معمول پودر قهوه فوری) تقریباً دو برابر این مقدار است، یعنی 2 قاشق چای خوری قهوه فوری به ازای هر 7 اونس آب که یک فنجان کوچک را پر می کند، استفاده می شود.

 

تهیه قهوه فوری

قهوه فوری کافئین دار

اما اگر بخواهید در یک فنجان 12 اونسی قهوه فوری درست کنید، حدود 3 تا 4 قاشق چایخوری پودر قهوه استفاده خواهید کرد که با یک محاسبه سرانگشتی می شود معادل 96.22 میلی گرم کافئین.

FDAتوصیه می کند که مصرف روزانه کافئین کمتر از 400 میلی گرم باشد — بنابراین می توانید با خیال راحت چهار فنجان قهوه فوری در روز بنوشید.

مقایسه میزان کافئین در قهوه دم کرده و اسپرسو

کافئین قهوه فوری نسبت به قهوه دم کرده یا اسپرسو کمتر است. بنابراین، اگر می‌خواهید مصرف کافئین را کاهش دهید، مصرف قهوه فوری می تواند برایتان یک مزیت باشد! همچنین می توانید با انتخاب قهوه فوری بدون کافئین، به طور کامل کافئین را از رژیم غذایی خود حذف کنید.

میزان دقیق کافئین به دانه هایی که استفاده می کنید بستگی دارد، اما یک فنجان 12 اونسی قهوه دم شده به طور متوسط، ​​136 میلی گرم کافئین دارد. یک فنجان قهوه فوری با اندازه مشابه، 70 درصد کافئین (96 میلی گرم) دارد. یک شات اسپرسو (1 اونس) معمولاً 64 میلی گرم کافئین دارد. اگر یک لاته 12 اونسی را با دو شات اسپرسو بنوشید، 128 میلی گرم کافئین می نوشید. و همانطور که می بینید یک فنجان قهوه فوری 25 درصد کافئین کمتری دارد!

 

اگر میزان کافئین را بر حسب اونس حساب کنیم، متوجه می شویم که قهوه فوری در هر اونس 7.9 میلی گرم کافئین دارد، در حالی که در هر اونس قهوه دم کرده، 11.3 میلی گرم و در هر اونس اسپرسو، 64 میلی گرم کافئین وجود دارد.

بالاخره همه این محاسبات چه نتیجه ای دارد؟ با نوشیدن هر اونس قهوه فوری، کافئین بسیار کمتری نسبت به قهوه دم کرده یا اسپرسو به بدن شما می رسد.

یا بهتر است اینطور بگوییم که مقدار کافئین موجود در یک فنجان قهوه فوری 12 اونسی با یک فنجان 8 اونسی از قهوه دم کرده، برابر است. بنابراین، می توانید قبل از بروز علائمی مانند عصبانیت، قهوه فوری بیشتری بنوشید. اما اگر به جای نوشیدن یک قهوه فوری، دو شات لاته سفارش دهید، حدود 1.3 برابر کافئین بیشتری می نوشید.

تاثیر عوامل محیطی بر قهوه فوری

بهترین نسبت قهوه به آب برای تهیه قهوه فوری

بهترین نسبت قهوه به آب برای تهیه قهوه فوری چقدر است؟

نسبت قهوه فوری به آب مناسب به ذائقه شما و اینکه آیا قهوه خود را قوی دوست دارید یا ضعیف تر، بستگی دارد. اما یک نسبت خوب برای شروع، یک قاشق چای خوری پر قهوه به ازای 7 اونس آب یا یک فنجان کوچک است. اگر در حال دم کردن یک فنجان 12 اونسی بزرگ هستید، باید حدود ۳ تا ۴ قاشق چایخوری قهوه فوری به آن اضافه کنید.

اگر قهوه ای که می نوشید خیلی قوی یا ضعیف شده، می‌توانید این نسبت را دفعه بعد که قهوه فوری درست می کنید، تنظیم کنید. فقط باید مقدار کمی بیشتر یا کمتر از پودر قهوه را به فنجان خود اضافه کنید!

میزان کافئین قهوه فوری: نتیجه نهایی

اگر به دنبال مصرف کافئین کمتری در طول روز هستید، قهوه فوری می تواند نوشیدنی جدید مورد علاقه شما باشد. شاید قهوه فوری به اندازه اسپرسو دارای طعم های پیچیده یا غنی نباشد، اما درست کردن آن بسیار ساده تر است و حدود 30٪ کافئین کمتری دارد. 96 میلی گرم کافئین در یک فنجان 12 اونسی از قهوه فوری وجود دارد که تقریباً یک چهارم حد مجاز روزانه مصرف کافئین است. این میزان کافئین کمتر می تواند دلیل خوبی برای وارد کردن قهوه فوری به رژیم غذایی روزانه شما باشد!

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *