قهوه

تاثیر مصرف روزانه قهوه بر افزایش طول عمر

کیفیت پودر قهوه ترک

مطالعه نشان می دهد که قهوه می تواند به افزایش طول عمر بعد از سرطان سینه کمک کند

تحقیقات جدید نشان می دهد که نوشیدن قهوه پس از درمان سرطان سینه می تواند به بهبود سلامت بدن کمک کند. هدف از این تحقیق که توسط AICR انجام شده، برای تشخیص تاثیر رژیم غذایی بر سلامت بازماندگان از سرطان سینه بود و نتایج آن نیز در مجله سرطان بریتانیا منتشر شد.

دوستداران قهوه از تحقیقاتی که طی سال های اخیر در مورد سرطان انجام گرفته، خبرهای خوب زیادی شنیده اند. ارزیابی های AICR در تحقیقات گسترده با شواهد قوی نشان می دهد که قهوه از بدن در برابر هر دو سرطان کبد و آندومتر محافظت می کند. تحقیقات دیگر نیز نشان داده اند که قهوه می تواند موجب افزایش طول عمر شود.

اما مطالعات کمی روی این موضوع تمرکز کرده اند که نحوه نوشیدن این نوشیدنی محبوب چه تاثیری بر افزایش طول عمر بعد از سرطان سینه دارد. این مطالعات نسبتاً کم بوده و یافته‌های متناقضی در آنها ارائه شده است.

تاثیر پودر قهوه بر طول عمر

تاثیر پودر قهوه بر طول عمر

تاثیر مصرف روزانه قهوه بر افزایش طول عمر

در تحقیقی که روی 8900 زن مبتلا به سرطان سینه انجام شده پرستاران هر چهار سال یک بار پرسشنامه‌ ای درباره عادات غذایی زنان همراه با سبک زندگی و عوامل مرتبط با آن را تکمیل می کردند. با جمع آوری این داده ها، مریم فروید، نویسنده اصلی و صاحب امتیاز AICRو همکارانش، میانگین عادات مصرف قهوه و چای زنان را حداقل یک سال پس از تشخیص سرطان و طی چهار سال پس از آن محاسبه کردند.

طی این چهارسال، 2501 نفر از زنان فوت کردند که از بین آنها دلیل مرگ 1054 زن ابتلای مجدد به سرطان بوده است.

داده های جمع آوری شده نشان داد که نوشیدن بیش از سه فنجان قهوه در روز خطر مرگ ناشی از سرطان سینه را در مقایسه با افرادی که قهوه نمی‌نوشیدند، ۲۵ درصد کاهش داده است.

به طور کلی، محققان متوجه شدند که نوشیدن بیش از دو فنجان قهوه در روز با کاهش خطر مرگ به هر دلیلی مرتبط است. اما داده های بدست آمده از آخرین پرسشنامه ای که زنان قبل از تشخیص سرطان تکمیل کرده بودند، نشان داد که مصرف قهوه پیش از ابتلا به سرطان، تاثیری روی افزایش طول عمر ندارد.

از طرف دیگر تاثیر سه فنجان چای در روز پس از تشخیص سرطان موجب کاهش 26 درصدی خطر مرگ به هر دلیلی شده بود. این نتایج پس از درمان سرطان سینه، با مقایسه شاخص توده بدنی، فعالیت بدنی و سایر عواملی که می توانند بر افزایش طول عمر تأثیر بگذارند، نشان داده شد.

نتایج تحقیق ثابت می کند که قهوه و چای می‌توانند به یک رژیم غذایی سالم کمک کنند، اما به تنهایی منجر به افزایش طول عمر نمی شود. این داده ها، مزایای مصرف قهوه برای افراد مبتلا به سرطان را اثبات می کند و در عین حال به بیمارانی که درمان سرطان سینه را با موفقیت پشت سر گذاشته اند اطمینان می دهد که عادت به نوشیدن قهوه می تواند در سلامت آنها تاثیر مثبتی داشته باشد.

تاثیر پودر قهوه بر طول عمر

تاثیر پودر قهوه بر سلامتی و طول عمر

چرا مصرف قهوه روی افزایش طول عمر بدن موثر است؟

قهوه حاوی کافئین و سایر مواد شیمیایی گیاهی است که تاثیر آنها در تحقیقات آزمایشگاهی زیادی روی کنترل رشد سلول های سرطانی مورد مطالعه قرار گرفته است. تحقیق اخیر نیز نشان داده که ترکیبات قهوه با کاهش سطح بالای انسولین و التهاب می تواند بر افزایش طول عمر بدن تأثیر بگذارد.

به طور کلی، مصرف مقدار متوسط ​​قهوه برای اکثر افراد بی خطر در نظر گرفته می شود. البته، کافئین به عنوان یک محرک عمل می کند و برخی افراد ممکن است به دلایل مختلف نیاز به پرهیز از مصرف آن داشته باشند.

تاثیر سبک زندگی روی افزایش طول عمر بعد از سرطان سینه

جدیدترین تحقیق انجام گرفته توسط فروید که نتایج آن، یافته های تحقیقات قبلی را اثبات می‌کند، نشان می‌دهد که اگر بیماران بعد از سرطان سینه به طور روزانه قهوه مصرف کنند، احتمال افزایش طول عمر آنها وجود دارد.

آخرین گزارش AICR در مورد سبک زندگی پس از سرطان پستان نشان داد که شواهد حاکی از آن است که سبک زندگی سالم همراه با مصرف قهوه، به حفظ بهتر سلامت بدن کمک می کند. البته این نتیجه گیری نیاز به انجام تحقیقات بیشتری دارد. آنچه شواهد به وضوح نشان می دهد این است که تغذیه سالم و فعالیت بدنی خطر ابتلا به شایع ترین سرطان ها را کاهش می دهد. به همین دلیل است که AICR توصیه می‌کند که بیماران پس از درمان سرطان از سبک زندگی یکسانی پیروی کنند تا بتوانند خطر ابتلای مجدد را کاهش دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *