قهوه

قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد؟

قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد؟

قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد؟

نوشیدن قهوه در همه فصول حس خوشایندی به انسان می دهد. در فصب زمستان نوشیدن یک فنجان قهوه گرم بسیار حال و هوای خوبی دارد. اما اگر دچار سرما خوردگی شده باشیم، آنوقت؛ قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد یا خیر؟ در این مقاله همراه ما باشید تا درباره فواید و مضرات نوشیدن قهوه در دوران سرماخوردگی بدانیم و با ان اشنا شویم.

فواید نوشیدن قهوه در سرماخوردگی

قهوه و مزیت هایش

فواید نوشیدن قهوه در سرماخوردگی

برای دانستن اینکه، قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد یا خیر باید هم درباره فواید آن بدانیم و هم درباره مضرات آن تحقیق و بررسی داشته باشیم. در این قسمت به فواید مصرف قهوه در سرماخوردگی می پردازیم.

از مهم ترین مزیت های نوشیدن قهوه این است که باعث افزایش سیستم ایمنی در بدن می شود. البته که باید نوشیدن قهوه مداوم و به اندازه باشد تا تاثیرات آن با گذر زمان مشخص شود. اما در حقیقت باعث افزایش مقاومت بدن در برابر بسیاری بیماری ها و از جمله سرماخوردگی می شود. پس برای بیماری هایی مانند سرماخردگی که ویروسی هم هستند خوردن قهوه توصیه می شود و مفید است.

برای اینکه بدانیم؛ قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد یا خیر باید درباره تاثیر کافئین بر سرماخوردگی بگوییم. کافئین از عناصر مهم در قهوه است. می دانیم که کافئین باعث شادی و نشاط و سرحال شدن افراد می شود. وقتی سرما می خوریم، کسل و بی حوصله و افسرده حال می شویم. برای رفع ای حالت، می توان قهوه نوشید تا با وجود کافئین، باعث شادی و نشاط در ما شود.

با وجود سرماخوردگی کسالت و بی حالی به سراغ ما می آید و با نوشیدن یک قهوه داغ می توان حس نشاط را ایجاد کرد.

قهوه به دلیل داشتن کافئین، سردرد و بدن درد را تسکین داده و آرامش می دهد. پس از فواید قهوه در سرماخوردگی و اینکه، قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد یا خیر می توان به تاثیرات مثبت آن در کاهش درد اشاره داشت. نوشیدن قهوه ای ملایم و خوش طعم را در سرماخوردگی و تسکین درد، فراموش نفرمایید.

نوشیدن قهوه در بیماری آنفولانزا

همان طور که قرار شد برای پی بردن به اینکه، قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد یا خیر درباره موارد منفی ان هم اشاره شود باید گفت که وجود کافئین قهوه می تواند بیخوابی اورد. ایجاد بیخوابی در افراد بیمار باعث می شود که کم تر استراحت کنند و روند درمان و دوران نقاهت طولانی تری پیش رود.

از موارد دیگری که در نوشیدن قهوه در سرماخوردگی وجود دارد این است که می تواند باعث افزایش سرفه و گلودرد هم بشود. پس اگر التهاب گلو دارید از خوردن قهوه در دوران سرما خوردگی جلوگیری شود.

در اینکه قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد یا خیر باید به این نکته هم اشاره داشت که، نوشیدن قهوه باعث از دیت دادن ای بدن می شود و باید پس از مصرف ان، مایعات زیادی نوشیده شود تا بدن دچار کم ابی نشود و ضعیف نگردد.

ایا در هنگام گلودرد قهوه بنوشم؟

قهوه و بیماری

ایا در هنگام گلودرد قهوه بنوشم؟

اشاره شد که اگر دچار التهاب گلو هستید نوشیدن قهوه را محدود کنید تا ناراحتی شما بیشتر نشود. اما مورد مهم این است که در هنگام بیماری هیدراته بمانید و اب بدن خود را تامین کنید. می توانید با توجه به میل و علاقه از قهوه سرد و گرم در نقدار مشخص استفاده نمایید. در واقع می توان این گونه نتیجه گیری داشت که، با داشتن استراحت، و رژیم غذایی سالم و درست و اصولی با غذاهای نرم و مفید، آب به مقدار زیاد و مقدار مشخصی از قهوه یا چای، در زمانی کم حس بهتری از بیماری خواهید داشت.

قهوه خود باعث سرفه نمی شود اما مصرف زیاد و بی اندازه ان می تواند گلو را تحریک کند و به این مهم توجه داشته باشید.

ایا نوشیدن قهوه برای رفع ابریزش بینی خوب است؟

شاید این سوال را داشته باشید که نوشیدن قهوه برای رفع ابریزش بینی خوب است یا خیر؟ و در کل چه تاثیری دارد؟

نوشیدن قهوه باعث ابریزش بینی و تشدید ان نمی شود. اما بخاری که از نوشیدن قهوه استنشاق می شود باعث باز شدن سینوس ها می شود و التهاب سینوس ها را تسکین می بخشد. کافئین موجود در قهوه باعث انقباض عروق می شود و در کاهش تورم و التهاب رگ های خونی بسیار موثر است و تسکن دهنده می باشد.

تاثیر قهوه بر عفونت های ویروسی

تاثیر قهوه بر سرفه

تاثیر قهوه بر عفونت های ویروسی

با توجه به بررسی ها و تحقیقاتی که انجام گرفته شده است، نوشیدن قهوه باعث افزایش سلامتی و قوی شدن سیستم ایمنی بدن می شود. اگر نوشیدن قهوه و میزان کافئین در حد متوسط و مشخصی باشد، تنظیم کننده سیستم ایمنی خواهد بود. اما دقت داشته باشید که اگر به میزان بالایی مصرف قهوه وجود داشته باشد ممکن است که، نتیجه ای عکس بدهد. مصرف زیاد قهوه نه تنها باعث افزایش سیستم ایمنی در بدن نمی شود بلکه، می تواند باعث کاهش توانایی بدن برای مبارزه با بیماری شود. در واقع سیستم ایمنی بدن را تضعیف می کند.

تاثیرات مثبت قهوه در سرماخوردگی

  1. تنظیم انرژی بدن بیمار طی مصرف داروهای قوی برای درمان سرماخوردگی
  2. کاهش کسل بودن و خستگی و کرخ شدن در اثر بیماری
  3. تقویت سیستم ایمنی و مقاومت بالا در برابر بیماری

تداخل دارویی با قهوه

شاید این مورد که ایا تداخل دارویی با نوشیدن قهوه وجود دارد؟ برایتان سوال شده باشد. می توان گفت که از موارد مهم در قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد؟ این باشد که  مصرف قهوه، تداخل دارو‌ها با آن است یا خیر؟. در پاسخ به این سوال بید گفت که، افرادی که به دلیل وجود بیماری، باید دارو مصرف کنند، حتما در این باره با پزشک خود مشورت داشته باشند.

در نهایت اینکه

در این مقاله با عنوان قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد؟ به مطالب و نکات مهمی اشاره شد تا درباره نوشیدن قهوه در زمان بیماری و سرماخوردگی بیشتر بدانیم. برای خرید قهوه ترک و انواع قهوه با ست کافی در ارتباط باشید.

سوالات متداول قهوه برای سرماخوردگی ضرر دارد؟

ایا نوشیدن قهوه برای سردرد خوب است؟

قهوه به دلیل داشتن کافئین می تواند کاهش درد ایجاد کند.

ایا نوشیدن قهوه با دارو تداخل دارد؟

در این باره باید با پزشک مشورت شود.

قهوه باعث سرفه می شود؟

قهوه خود باعث سرفه نمی شود اما مصرف زیاد و بی اندازه ان می تواند گلو را تحریک کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *