قهوه

خصوصیات قهوه اسپرسو خوب

خصوصیات قهوه اسپرسو خوب

خصوصیات قهوه اسپرسو خوب

اگر از افرادی هستید که طرفدار قهوه و مخصوصاً قهوه اسپرسو هستید، همراه ما باشید تا در این مقاله درباره خصوصیات قهوه اسپرسو خوب بیشتر بدانیم. در ابتدا باید بدانیم که قهوه اسپرسو را میتوان با هر نوع دانه قهوه تهیه نمود و اسپرسو نوعی روش درست کردن قهوه می باشد. قهوه اسپرسو پرطرفدار ترین قهوه ها در دنیا تا جایی که بسیاری از افراد آن را سردمدار بی چون و چرای قهوه ها می پندارند.

با آشنایی با قهوه اسپرسو با قهوه های خوشمزه و پرطرفدار با دیگر قهوه ها چون، کاپوچینو و کافه لاته و دیگر موارد از انواع قهوه ها آشنا خواهید شد.

خصوصیات قهوه اسپرسو

ویژگی قهوه اسپرسو خوب

خصوصیات قهوه اسپرسو

اگر دوست دارید، درباره خصوصیات قهوه اسپرسوی خوب بدانید، بهتر است که ابتدا درباره اینکه کیفیت اسپرسو به چه مواردی بستگی دارد صحبت کنیم.

به طور کلی کیفیت یک قهوه اسپرسو خوب و خوش طعم و دوست داشتنی به ترکیب و اصالت دانه های قهوه تهیه شده بستگی دارد. میزان و کیفیت رست دانه های قهوه هم در کیفیت یک اسپرسوی خوب و خوشمزه بی‌تأثیر نیست. از دیگر موارد در خصوصیات قهوه اسپرسو خوب،  مدت زمان گذشته از رشد دانه ها و آسیاب دانه های قهوه است که از موارد مهم در درجه کیفیت اسپرسو می باشد.

درباره ویژگی های یک قهوه اسپرسو خوب که اصولی تهیه شده است باید گفت؛ یک اسپرسوی خوب و باکیفیت غلظت مناسبی دارد. کرما های طلایی رنگ غلیظی بدون اینکه لکه های سیاهی در آن وجود داشته باشد روی قهوه اسپرسو را کاملا پوشانده است. طعم قهوه اسپرسو به هیچ عنوان تلخ و بدمزه نیست ، زیرا این تلخی نه به دلیل وجود کافئین بیشتر بلکه به خاطر، سوختن قهوه در تماس زیاد با آب داغ می تواند باشد. طعم قهوه اسپرسو با کیفیت اصلاً به شوری نمیزند و رقیق نمی باشد. اسپرسوی خوب غلظت مناسبی دارد و همه چیز در تهیه آن، خوب هماهنگ و متناسب است.

ویژگی اسپرسوی باکیفیت

وقتی صحبت از خصوصیات یک قهوه اسپرسو خوب می شود، در واقع باید به انتخاب دانه ها و نوع قهوه حساسیت نشان داد. اگر انتخاب دانه و نوع قهوه مناسب باشد میتوان یک قهوه اسپرسو عالی را داشته باشید. زیرا از مهم‌ترین قسمت‌های تهیه یک اسپرسو انتخاب دانه و نوع قهوه می باشد؛ تا انجاییکه، با بهترین دستگاه های اسپرسوساز هم نمی توان با دانه های بی کیفیت قهوه خوبی داشته باشید.

درباره اینکه چرا اسپرسو شما تلخ میشود باید بگوییم که دانه‌های قهوه اگر برای تهیه استرس بسیار تیره رست شده باشند، باعث می شود که طعم ناخوشایند و بسیار تلخی و خاکستر گونه ای برای اسپرسوی شما ایجاد شود. اسپرسو خوش عطر و طعم باید در رایحه دلپذیر و طعم های خوشمزه تهیه شود. معمولاً از رایحه های میوه ای و گلدار و یا رایحه ادویه جات برای تهیه قهوه اسپرسو استفاده می شود.

مقدار رست قهوه اسپرسو

در این مقاله درباره رست قهوه اسپرسو اشاره شد؛ اما ممکن است این سوال برایتان باشد که بهترین رست برای اسپرسو چیست؟ باید بگوییم که اسپرسو را می توان با هر نوع دانه قهوه ای درست کرد. می تواند تک منشا باشد و یا اینکه دانه های قهوه مختلفی مورد استفاده قرار گیرد. اما در کل باید رست قهوه اسپرسو عالی باشد تا اسپرسو باکیفیتی داشته باشیم پیشنهاد ما رست تیره برای درست کردن قهوه اسپرسو می باشد.

دلیل آنکه میگوییم رست تیره برای تهیه قهوه اسپرسو مناسب تر است این است که دانه هایی که رست تیره ای دارند، به مرور زمان تغییر کمتری را خواهند داشت؛ اما دانه هایی که دارای رست روشن تری هستند، به مرور زمان کیفیت آنها کمتر می‌شود. و اما مورد دیگر این است که رست تیره قهوه اسپرسو با شیر ترکیب بهتری خواهد داشت. اگر میخواهید اسپرسوی خودتان را با شیر ترکیب کنید بهترین رست تیره است. برای قهوه های مانند قهوه لاته و کاپوچینو رست تیره، قهوه با کیفیت تری را برای شما رقم می‌زند. با رست تیره دانه قهوه می توانید قهوه ای با طعم قوی تر و لذیذتر و دلپذیر تر داشته باشید.

دانه مناسب برای قهوه اسپرسو

خرید قهوه اسپرسو تازه

دانه مناسب برای قهوه اسپرسو

یک مورد مهم دیگر که در این مقاله به عنوان خصوصیات قهوه اسپرسوی خوب بهتر است صحبت شود، این است که دانه های قهوه اسپرسو بهتر است از چه نوعی باشد؟ همانطور که می دانید دانه های قهوه عربیکا و روبوستا وجود دارند که می‌توان از آنها انواع قهوه تهیه نمود. عربیکا دارای طعم شیرین و اسیدی است که برای درست کردن قهوه اسپرسو به اسیدیته زیادی لازم نداریم؛ پس بهتر است با دانه های قهوه روبوستا و یا ترکیب آنها استفاده کرد. دانه‌های روبوستا باید کیفیت خوبی داشته باشند و رست خوب و تیره و مناسبی برای درست کردن اسپرسو وجود داشته باشد.

قهوه اسپرسو دارای کافئین زیادی است که بهترین دانه قهوه دانه روبوستا است که کافئین آن بیشتر است و می توان قهوه اسپرسو با کیفیت تری داشت.

اسیاب قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو باکیفیت

اسیاب قهوه اسپرسو

وقتی درباره خصوصیات یک قهوه اسپرسو خوب صحبت می‌شود باید درباره آسیاب دانه قهوه اسپرسو هم بدانیم. هرچه قهوه تازه تر باشد یعنی آسیاب تازه تری داشته باشد قهوه اسپرسو با کیفیت و با طعم بهتری خواهید داشت . قهوه اسپرسو  را اگر از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید، خیالتان راحت باشد که دانه های آسیاب شده تازه هستند و کهنگی ندارند. اگر هم دانه قهوه را خودتان با دستگاه آسیاب برقی در خانه آسیاب می کنید؛ تازه تازه آسیاب کرده و استفاده کنید تا اسپرسو شما کیفیت بالاتری داشته باشد.

 

عطر و بوی قهوه اسپرسو

وقتی قهوه اسپرسو را درست میکنید اگر بو و عطر خوبی داشته باشد؛ یعنی که راه را اشتباه نرفته اید و کیفیت قهوه ای شما خوب است. در ادامه باید طعم قهوه خوب باشد و تلخی زیادی وجود نداشته باشد تلخی زیاد دلیل بر خوب بودن قهوه اسپرسو نیست.

در نهایت

در این مطلب به موارد و نکات مهم در باب خصوصیات قهوه اسپرسو خوب گفته شد و حال نوبت شما است که فروشگاه معتبر و شناخته شده ای برای خرید قهوه باکیفیت انتخاب کنید.

سوالات خصوصیات قهوه اسپرسو خوب

چرا اسیاب قهوه باید تازه باشد؟

تا قهوه باکیفیت تری از اسپرسو را داشته باشیم.

نشانه مهم قهوه اسپرسوی خوب چیست؟

اسپرسوی خوب و باکیفیت غلظت مناسبی دارد. کرما های طلایی رنگ غلیظی روی قهوه اسپرسو را کاملا پوشانده است.

بهترین دانه قهوه برای تهیه اسپرسو چیست؟

دانه روبوستا  و یا ترکیبی از آن، برای قهوه اسپرسو مناسب است.

۸ نظر در مورد “خصوصیات قهوه اسپرسو خوب

  1. سامان گفت:

    سلام
    ممنون اطلاعات خوبی ارائه کردید

  2. سعید گفت:

    سپاس از توضیحات عالیتون

  3. الهه گفت:

    عالی بود ممنون از توضیحات خوبتان?

  4. مجتبی گفت:

    عالی بود، ممنون میشم ترکیب دان قهوه در یک کیلو که کافین بالا و فوم خوب داشته باشد را بگین، یعنی از هر کدام دان که نیازه چند گرم کافیه در یک کیلو

    1. مدیریت قهوه ست گفت:

      ترکیب ۵۰ ۵۰ رو انتخاب کنین

  5. Iraj گفت:

    باسلام، دستگاه اسپرسو ساز نقش بسیار زیادی در کیفیت یک قهوه اسپرسو ایفا میکنه، معمولا دستگاههای صنعتی بزرگ اصل ایتالیا، آلمان، آمریکا که دستگاههای بزرگتری هستند نسبت به اسپرسوسازهای زیر ده میلیون تومانی کیفیت خیلی خیلی بالاتری دارند، بنابرین خود دستگاه هم به اندازه نوع دان و رست اهمیت بالایی داره

    1. سعید ازقزوین گفت:

      سلام سعید هستم دستگاه نوا ۱۲۸ عالی هست برای خانگی بسیارعالی خودم دارم ازهرطرف نگاه کنید دستگاه بی‌نظیر است

  6. nioushamokhtari گفت:

    وبلاگتون عالیه من مشتری دائمی مطالب هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *