اخبار و مقالات, قهوه

خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین

خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین

خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین

اگر اهل نوشیدن قهوه ای با طعم ملایم و ملایمی هستید، خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین را از فروشگاه ست کافی داشته باشید. طعم هایی میوه ای و گلی و مرکباتی را می توانید در قهوه اسپرسو عربیکا داشته باشید.

قهوه عربیکا بیشترین سطح زیر کشت را در جهان در اختیار دارد اما شرایط رشد بسیار سخت تری نسبت به قهوه روبوستا دارد و قیمت بیشتری هم دارد اما از ست کافی می توانید با قیمت مناسب خریداری نمایید.

قهوه عربیکا

گونه قهوه عربیکا

قهوه عربیکا

گونه قهوه عربیکا از کشورهای عربی است و این کاملا مشخص است. درختان این نوع قهوه در مناطق کوهستانی یمن و اتیوپی و سودان و گواتمالا وجود دارد و قابل رشد است. قهوه عربیکا در ارتفاعات رشد می کند و دما در ان مناطق کم تر است. قهوه عربیکا در ارتفاعی در حدود هزار تا دوهزار از سطح دریا قابلیت رشد دارند. از ویژگی های رشد قهوه عربیکا می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • نسبت به آفات بسیار حساس است.
  • در برابر آفات اسیب پذیری دارد.
  • در ارتفاعات مناطق کوهستانی قابلیت رشد دارد.

مزیت قهوه عربیکا

اگر قصد خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین را دارید خوب است درباره مزیت های این نوع قهوه بیشتر بدانیم. شناخت بیشتر درباره دانه قهوه باعث می شود که خرید بهتری از دانه قهوه عربیکا را داشته باشید.

  • دارای طعم خاص و بی نظیری است.
  • ملایم و دلپذیر است.
  • دارای ترشی و اسیدیته کمی است.
  • در برابر دانه های روبوستا دارای کافئین کمتری است.
  • خاصیت ضد میکروبی را دارد.
  • دارای مقدار زیادی آنتی اکسیدان است که برای سلامتی و پیشگیری از سرطان مفید است.
  • باعث لاغری و کاهش وزن می شود.
  • باعث آرامش می شود.

شناخت ظاهری دانه عربیکا

درباره دانه های قهوه از نوع عربیکا می توان ویژگی های زیادی را نام برد که باعث آشنایی بیشتر شما عزیزان و شناخت بیشتر در خرید باشد. از این ویژگی ها موارد زیر بارز هستند.

  • دانه های قهوه عربیکا بسیار تخت و صاف هستند.
  • بیضی شکل هستند و حالت بیضی ان ها از دانه های روبوستا بسیار بیشتر است.
  • دانه قهوه دارای خط وسطی است که انحنای کمی دارد.

ویژگی قهوه عربیکا چیست؟

قهوه عربیکا باکیفیت

ویژگی قهوه عربیکا چیست؟

اگر در خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین از ویژگی های آن بیشتر بدانید قطعا خرید بهتری خواهید داشت.

دانه های قهوه عربیکا دارای ثبات زیادی است و از ابتدا تا الان هیچ تغییری هم نداشته است. دارای تلخی کمتری است و اگر رست دارک هم باشد دارای طعم بسیار ملایمی است. دارای عطر و طعم باکیفیت و فوق العاده ای است. قهوه عربیکا دارای معایبی هم می باشد که در ادامه به ان ها هم اشاره خواهد شد.

تشخیص قهوه عربیکا اصل و غیر اصل

در واقع منظورمان از تشخیص قهوه عربیکا اصل و غیر اصل برای شناخت قهوه باکیفیت تر و بهتر از این نوع قهوه است. در خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین دقت داشته باشید که فروشگاه معتبر باشد و طعم قهوه تازه بوده و دارای عطر خوبی باشد. در خرید خود حتما این موارد را در نظر داشته باشید.

نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین

درجه بندی دانه قهوه عربیکا از یک تا ده است. درجه بندی این نوع قهوه بر اساس کیفیت ان در مزه و طعم و عطر است. کیفیت رست قهوه و تازه بودن قهوه هم باید در نظر گرفته شود.

روش برداشت دانه قهوه از مزارع هم اهمیت دارد و در کیفیت اثرگذار است. قهوه هایی که به صورت ماشینی برداشت می شوند. در این نوع برداشت هم دانه های بی کیفیت و هم خراب و هم نرسیده وجود دارند که در نتیجه کیفیت نهایی قهوه مطلوب نخواهد بود.

در خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین به نژاد قهوه و شجره نامه ان دقت داشته باشید که همه این موارد در قیمت گذاری قهوه هم اثرگذار هستند.

قهوه عربیکا باکیفیت دارای کافئین کم تری است و برای افرادی که ناراحتی معده دارند و یا معده ان ها حساس است بسیار مناسب می باشد. تلخی این قهوه کم است و ملایم می باشد.

چقدر قهوه عربیکا می توان در روز مصرف نمود؟

قهوه دارای کافئین است و البته میزان کافئین در دانه های قهوه هم با هم فرق دارد. اما در حالت کلی می توان گفت که قهوه برای سلامتی بسیار مفید است و از ابتلا افراد به بیماری های مختلف جلوگیری می کند.

اما مورد مهمی که باید در استفاده از قهوه در نظر داشت، مقدار مصرف ان است. هر چیزی که بیش از اندازه و به مقدار زیاد مصرف شود، می تواند عوارضی را برای بدن ایجاد کند. پس در اندازه مصرف دانه قهوه عربیکا هم دقت نمایید.

مقدار اندازه مجاز برای مصرف دانه قهوه عربیکا در حدود 300 میلی گرم در روز است که برابر 3 فنجان قهوه است. اگر این اندازه قهوه عربیکا در طوب روز مصرف شود برای بدن مشکلی ایجاد نخواهد شد.

طعم قهوه عربیکا

قهوه مرغوب و باکیفیت از دانه عربیکا دارای طعمی شیرین و شکلاتی و آجیلی و کاراملی است. البته مزه میوه ای هم در این نوع دانه قهوه احساس می شود. مزه قهوه عربیکا دلپذیر و اسیدی کم و تلخی ملایم دارد.

انواع دانه عربیکا

خرید قهوه

انواع دانه عربیکا

دانه قهوه عربیکا انواع مختلفی دارد. بسیار متنوع است و بر اساس دسترسی و علاقه مندی انتخاب می شود. گونه های مختلف از دانه قهوه عربیکا در مناطق مختلف رشد می کنند و پرورش پیدا می کنند. برخی از گونه هم در مناطق خاصی رشد می کنند.

از انواع مختلف دانه قهوه عربیکا می توان به موارد زیر اشاره داشت که درباره هر کدام هم شرح مختصری خواهیم داد.

تیپیکا از گونه های مهم دانه قهوه عربیکا است که در بیشتر جاها کشت شده و پرورش می یابد. تیپیکا هم تمیز است و هم طعم شیرینی دارد که دلیل شهرت و محبوبیتش هم همین دو مورد است. گونه تیپیکا دارای این قابلیت است که به گونه های دیگر از عربیکا پیوند زده شود.

از دیگر گونه های شناخته شده و معروف از دانه عربیکا، بوربن است. برای خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین باید درباره همه گونه ها کمی اطلاعات را داشته باشید. بیشتر گونه های عربیکا با پیوند زدن بوربن پرورش پیدا می کنند. طعم این گونه شیرین و شکلاتی است. طعم شکلاتی و میوه ای بودنش ان را پرطرفدار کرده است. بیشتر افرادی که طرفدار طعم شیرین قهوه هستند گونه بوربن از قهوه عربیکا را ترجیح می دهند.

اشاره شد که گونه هایی با پیوند بوربن با دیگر گونه ها پرورش پیدا می کنند که در ادامه به گونه هایی اشاره می شود که از پیوند بوربن با تیپیکا تشکیل شده اند.

کاتورا از گونه هایی است که دورگه است و از نژاد بوربن است. اولین بار این گونه در کشور برزیل پیدا گشت و بعدها در ارتفاعات آمریکای نرکزی پرورش یافت و تولید گشت. طعم این گونه از قهوه بسیار سبک است و طعمی چون جوهر لیمو دارد که خاص است و طرفداران زیادی دارد.

از ترکیب دانه های عربیکا و روبوستا چون کاتورا و تیمور، کاتیمور پرورش می یابد. دارای طعمی قوی است که تلخی هم دارد. اما گونه هایی از کاتیمور هم در برخی مناطق کشت می شوند که دارای طعمی ملایم تر هستند.

گونه های دیگر از دانه عربیکا

همان طور که اشاره شد گونه های بسیار زیادی از قهوه عربیکا پرورش پیدا می کنند و تعداد ان ها بسیار است. جمبر، کنت، کونا، موکا و پاکاراما و غیره را می توان نام برد.

تفاوت اسپرسو و قهوه عربیکا در چیست؟

مهم ترین تفاوت بین اسپرسو و قهوه عربیکا، چگالی مواد جامد محلول در آب است که همان کافئین را شامل می شود. اسپرسو دارای تراکم بیشتری است و مواد جامد محلول به اسپرسو سنگین تر هستند و دارای طعم قوی تری هم می باشد. اگر اسپرسو درست و حرفه ای تهیه شود، روی آن کرما درست می شود.

خرید دانه قهوه عربیکا از فروشگاه

بیشتر دانه های قهوه ای که در فروشگاه ها وجود دارد، از نوع عربیکا است که بسیار هم پرفروش و پرطرفدار است. قهوه اسپرسو هم از دانه های عربیکا درست می شودو عمدتا از ان نوع است.

تفاوت قهوه عربیکا با روبوستا
  1. دانه قهوه عربیکا دارای کافئین کم تری نسبت به دانه قهوه روبوستا است.
  2. دانه قهوه عربیکا دارای شکر بیشتری نسبت به قهوه روبوستا است.
  3. عربیکا دارای لیپید بیشتری است.
  4. عربیکا بسیار محبوب و پرطرفدار است.
  5. عربیکا دارای مزه اسیدی بیشتری است تا روبوستا
در نهایت

در این مقاله درباره خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین و نکات مربط به ان که می تواند کمک بیشتری در خرید بهتر شما عزیزان باشد، اشاره شده است.

سوالات متداول خرید قهوه اسپرسو عربیکا انلاین

کافئین اسپرسو بیشتر است یا دانه قهوه عربیکا؟

کافئین موجود در اسپرسو بیشتر است و دارای طعم قوی تری هم می باشد ولی در اندازه فنجان کوچکتری سرو می شود.

ویژگی قهوه عربیکا باکیفیت چیست؟

قهوه عربیکا در کیفیت بالا و مرغوب، طعمی مطبوع دارد، سوخته نیست، روغن زدگی و ترشی هم ندارد.

قهوه عربیکا چه طعمی دارد؟

قهوه مرغوب و باکیفیت از دانه عربیکا دارای طعمی شیرین و شکلاتی و آجیلی و کاراملی است. دارای مزه میوه ای هم می باشد که ملایم و خاص است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *