قهوه

قهوه برای فشار خون بالا مضر است

قهوه برای فشار خون بالا مضر است

 اگر فشار خون بالا دارید از خوردن دومین فنجان قهوه در روز خودداری کنید

 

بر اساس تحقیقات جدید منتشر شده توسط انجمن قلب آمریکا، قهوه برای فشار خون بالا مضر است، نوشیدن دو یا چند فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را در بین افراد مبتلا به فشار خون بالا دو برابر کند.

البته محققان دریافتند که نوشیدن یک فنجان قهوه – حتی در بین افرادی که به فشار خون بسیار بالا مبتلا هستند، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را افزایش نمی دهد.

این تحقیق به دنبال مطالعات متعددی که اخیرا انجام گرفته و نشان می دهد مصرف قهوه می تواند اثرات مفیدی بر سلامت قلب و طول عمر داشته باشد، انجام گرفته اگرچه نتیجه نهایی آن هشداری جدی به افراد مبتلا به فشار خون بالا در ارتباط با مصرف بیش از حد قهوه در روز است.

 

جزئیات تحقیق درباره نوشیدن قهوه بین افراد مبتلا به فشار خون بالا

این مطالعه جدید که توسط محققان ژاپنی انجام شد، شامل بیش از 6750 مرد و بیش از 12000 زن بود که به مدت طولانی برای ارزیابی خطر ابتلا به سرطان مورد ارزیابی قرار گرفته بودند.

در این بیماران، افزایش خطر ابتلا به بیماری قلبی عروقی در میان افرادی که فشار خون سیستولیک آنها 160 یا بالاتر بود مشاهده شد. در حالی که سطح سیستولیک از 140 تا 159 نشان دهنده “فشار خون بالا” بالا است، طبق اطلاعیه انجمن قلب آمریکا، ارتباطی بین بروز بیماری قلبی در میان افرادی که فشار خون آنها در آن سطح بود، یافت نشد.

در این مطالعه، محققان دریافتند افرادی که سطح سیستولیک آنها 160 یا بالاتر بود، مستعد افزایش خطر بیماری قلبی هستند.

فشار خون و قهوه

نوشیدن قهوه بین افراد مبتلا به فشار خون بالا

نتایج تحقیق در رابطه با نوشیدن قهوه بین افراد مبتلا به فشار خون بالا

هیرویاسو ایسو، نویسنده ارشد و کارشناس بین‌المللی سلامت قلب، می‌گوید: «این یافته‌ها می تواند این ادعا را تأیید کند که افراد مبتلا به فشار خون بالا باید از نوشیدن بیش از حد قهوه اجتناب کنند. از آنجایی که افراد مبتلا به فشار خون بسیار بالا بیشتر تحت تاثیر اثر مضر کافئین قرار می گیرند، نوشیدن بیش از حد قهوه ممکن است بر سلامت قلب و عروق آنها تاثیر گذاشته و خطر مرگ را افزایش دهد.

در این مطالعه روی نوشیدن چای سبز نیز تحقیق شد و نتایج آن نشان داد که نوشیدن چای سبز با افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی در هیچ سطح از فشار خون ارتباطی نداشت.

تحقیقات قبلی منتشر شده توسط انجمن قلب آمریکا نشان داد که نوشیدن یک فنجان قهوه در روز می تواند به افرادی که قبلا دچار حمله قلبی شده اند کمک کرده و همچنین از حملات قلبی یا سکته در افراد سالم جلوگیری کند. بنابراین، نوشیدن یک فنجان قهوه در روز به کاهش آمار مرگ و میر در اثر سکته قلبی کمک می کند.

قهوه خطر سکته قلبی را کاهش میدهد

یک فنجان قهوه خطر سکته قلبی را کاهش میدهد

جمع بندی

در ماه مه سال گذشته، سه مطالعه جدید اخبار بسیار خوبی را در مورد مزایای بالقوه مصرف قهوه برای سلامت قلب ارائه کردند.

اما در مطالعه اخیر، محققان خاطرنشان کردند که تحقیقات بیشتری برای تایید تاثیر نوشیدن قهوه روی سلامت قلب و عروق مورد نیاز است و نمی توان با قاطعیت گفت که مصرف قهوه می تواند برای همه افراد مفید باشد زیرا قهوه برای فشار خون بالا مضر است و اگر بیش از یک فنجان قهوه مصرف کنیم فشار خون به شدت افزایش میابد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *