اخبار و مقالات, قهوه

علت طعم سوخته و بد قهوه

طعم بد قهوه

علت طعم سوخته و بد قهوه

نوشیدن قهوه خیلی دلپذیر است به شرط آنکه طعم و عطر واقعی خودش را  داشته باشد. شاید پیش امده باشد که، قهوه ای را نوشیده اید که مزه ای سوخته و بد را داشته و حس خوبی را به شما نداده است و بر عکس حس بدی القاء شده است. ما در این مقاله می خواهیم درباره علت طعم سوخته و بد قهوه بدانیم تا دیگر اینچنین تجربه ای را نداشته باشیم.

دلایل ایجاد طعم سوخته و بد قهوه زیاد است و ما در ادامه به این موارد می پردازیم تا با ان ها اشنا شوید.

کثیف بودن دستگاه قهوه ساز در خانه

از مهم ترین موارد در علت طعم سوخته و بد قهوه دستگاه قهوه ساز کثیف است. اگر دستگاه قهوه ساز شما و فیلترهایش تمیز نباشد، قهوه ای که درست می کنید، طعم بدی خواهد گرفت و باعث ازار شما خواهد شد. حتی در بوی قهوه هم اثر می گذارد. خیلی خود را درگیر برند مدل برای بهتر شدن طعم قهوه نکنید، اگر قهوه ساز شما تمیز باشد، طعم و بوی واقعی قهوه را حس خواهید کرد و از نوشیدن ان لذت خواهید برد.

برای اینکه علت طعم سوخته و بد قهوه از کثیف بودن دستگاه شما نباشد همیشه بعد از مصرف ان را تمیز نمایید.

اهمیت به زمان دم کشیدن قهوه

اگر قهوه ای خوش طعم و خوش بو می خواهید نوش جان کنید باید از طرز تهیه و زمان دم کشیدن ان هم به خوبی آگاه باشید. برای اگاهی از دانستن زمان مناسب برای دم کردن قهوه باید از، نوع دانه قهوه و رست قهوه بدانید. نوع دستگاه هم در زمان دم کشیدن قهوه اثر می گذارد.

دمای اب در تهیه قهوه

اینکه از چه دمای ابی برای درست کردن قهوه باید استفاده شود در طعم و عطر ان اثر می گذارد. اگر اب جوش برای درست کردن قهوه استفاده شود، می تواند از علت طعم سوخته و بد قهوه باشد. بهترین دمای اب برای درست کردن قهوه دمایی زیر 95 درجه است. برای درست کردن برخی از انواع قهوه ها مانند قهوه اسپرسو و فرانسه خوب است از اب معدنی که املاح کمی دارد، استفاده کرد.

رست قهوه

اگر رست قهوه درست و اصولی انجام نشود می تواند باعث ایجاد طعم بدی در قهوه شود. مثلا رست دادن زیاد در دانه های قهوه باعث می شود که طعم و عطر قهوه تلخ و ناخوشایند شود. خوب است اموزش و دانستنی های لازم را درباره رست قهوه بدانید تا با درست انجام دادن ان، قهوه ای خوش طعم نوش جان کنید.

دانه های فاسد و بی رنگ در قهوه

از علت طعم سوخته و بد قهوه می توان قرار دادن دانه قهوه رست داده شده در برابر اکسیژن باشد. اگر قهوه رست داده شده در برابر اکسیژن قرار لگیرد باعث می شود که قهوه دم کرده شما بوی بد و طعم تلخی داشته باشد.

بعد از اینکه دانه قهوه را خریداری نمودید و رست داده شد باید در ظرفی سربسته قرار بگیرد تا در نعرض هوا و اکسیژن قرار نگیرد. از نکات مهم دیگر در نگهداری از قهوه این است که ان را در یخچال قرار ندهید. رطوبت یاعث می شود که طعم قهوه دمی شما بد شود.

از دیگر موارد مهم در درست کردن قهوه ای خوش طعم این است که دانه های قهوه، خیلی خوب اسیاب شده باشد. اسیاب خوب دانه های قهوه باعث می شود که طعم و عطر واقعی قهوه را در هنگام دم کردن ان، احساس نمایید.

قهوه ریز و بسیار اسیاب شده

از دیگر علت طعم سوخته و بد قهوه می تواند این باشد که زیاد و بیش از اندازه اسیاب شده باشد. در قهوه ای که زیاد اسیاب شده است، اب خیلی سخت از میان قهوه می گذرد و ساختار اسیدیته در این حال از بین می رود. قهوه عصاره گیری شده تلخی زیادی دارد که بیشتر افراد ان را پسند نمی کنند.

تلخی قهوه ترک

اگر از طعم اصیل قهوه ترک می خواهید بدانید، باید گفت که این قهوه تلخی و کمی شوری دارد و بویش شبیه آجیل است. طعم قهوه ترک پررنگ و غلیظ است و بدون شیرین کننده واقعا تلخ است اما تلخی دلپذیر دارد. تلخی قهوه ترک با علت طعم سوخته و بد قهوه که در این مطلب به ان پرداخته شده است، تفاوت دارد و مانند هم نیست.

از ویژگی قهوه ترک این است که ابکی و رقیق نیست و دانه های قهوه ان خیلی خوب اسیاب شده است.

سوختگی قهوه در موکاپات

ممکن است درست کردن قهوه در موکاپات باعث تلخی قهوه شود. این مورد اگر پیش آید می تواند به 2 دلیل باشد. یک دلیل ان است که دانه های قهوه زیاد و بیش از اندازه رست شده است که باعث تلخ شدن قهوه در موکاپات می شود و دلیل دوم این است که، عصاره گیری زیاد بوده و قهوه زیاد دم کشیده می شود که از علت طعم سوخته و بد قهوه در موکاپات خواهد شد.

در نهایت اینکه

در این مقاله خیلی کامل به علت طعم سوخته و بد قهوه و تلخی قهوه ترک و تلخ شدن قهوه در موکاپات پرداختیم. امیدواریم این مقاله، مفید و مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد.

سوالات متداول علت طعم سوخته و بد قهوه

چه نوع آبی برای درست کردن قهوه مناسب تر است؟

هر املاح اب کم تر باشد و دمای زیر 95 درجه سانتیگراد داشته باشد. از اب معدنی هم می توان برای درست کردن قهوه استفاده نمود.

چرا قهوه موکاپ تلخ می شود؟

اگر عصاره گیری قهوه زیاد باشد و زیاد دم بکشد، قهوه تلخ کی شود. رست شدن زیاددانه های قهوه هم می تواند از دلایل تلخ شدن قهوه باشد.

چرا قهوه ای که زیاد اسیاب شود تلخ است؟

قهوه ای که زیاد اسیاب شده است، اب هم به سختی از میان قهوه گذر کرده و ساختار اسیدیته در این حال از بین می رود و قهوه تلخ می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *