دسته‌بندی نشده

مزایای نوشیدن قهوه بدون کافئین

جایگزین کردن قهوه بدون کافئین به کاهش وزن کمک می کند

مزایای نوشیدن قهوه بدون کافئین

قهوه سرد، اسپرسو، فراپوچینو، موکا و غیره. قهوه یک نوشیدنی فوق العاده متنوع است که طیف گسترده ای از نوشیدنی ها را می توان با استفاده از آن تهیه کرد.

شما می توانید قهوه خود را در یک لیوان سربسته برای نوشیدن در مسیر یا در یک فنجان بزرگ سرو کنید تا از تماشای آنچه که در اطرافتان حین نوشیدن قهوه می گذرد، لذت ببرید. شما همچنین می توانید یک نوشیدنی گرم، سرد یا ترکیبی از آنها را بسته به علایق شخصی یا نوع آب و هوا انتخاب کنید.

لذت بردن از یک نوشیدنی گرم در یک روز سرد چیزی است که بسیاری از ما آرزوی آن را داریم، به خصوص وقتی نوبت به ساعات استراحت هنگام عصر می رسد.

طعم خاصی از قهوه حس می شود که عطری غنی و همچنین طعمی و خوش دل‌پذیر ایجاد می کند. با این حال، قهوه دارای مقدار نسبتاً زیادی کافئین است.

وجود کافئین زیاد به این معنی است که برای نوشیدن در ساعات پایانی روز مناسب نیست، زیرا می تواند روی خواب شما تأثیر بگذارد. به منظور ایجاد عادات خواب سالم در طولانی مدت، بسیاری از مردم ترجیح می دهند قهوه بدون کافئین بنوشند.

قهوه بدون کافئین نوشیدنی که برای کاهش قابل توجه میزان کافئین روی آن فرآوری بیشتری انجام شده است.

با نوشیدن قهوه بدون کافئین، لذت بردن از یک قهوه خوشمزه در ساعات پایانی یک روز طولانی، یا حتی بعد از یک وعده غذایی بدون نگرانی درباره بی خوابی یا سوزش معده، ممکن می شود.

در ادامه، نگاهی به مزایایی که نوشیدن قهوه بدون کافئین می تواند بر سلامتی شما و همچنین سبک زندگی شما داشته باشد، می اندازیم.

قهوه بدون کافئین چیست؟

قبل از شروع، مهم است که نوع قهوه و سایر محصولات مورد بحث را درک کنیم. اصطلاح بدون کافئین مخفف رایج کلمه ‌Decafe است.

قهوه بدون کافئین به هر دانه قهوه، قهوه آسیاب شده یا نوشیدنی اطلاق می شود که دقیقاً به همان روشی که قهوه معمولی فرآوری و آماده می شود، فرآوری شده باشد.

با این حال، بزرگترین تفاوت بین قهوه معمولی و قهوه بدون کافئین این است که قهوه بدون کافئین بیشتر از قهوه معمولی فراپری می شود تا کافئین آن از بین برود.

این فرآیند با نام کافئین‌زدایی شناخته می‌شود و بسته به شکلی که قهوه اولیه تولید شده می‌تواند چالش‌برانگیز باشد.

برای بسیاری از افراد، قهوه بدون کافئین یک جایگزین عالی برای قهوه معمولی است زیرا به آنها اجازه می دهد تا از نوشیدنی که معمولا به عنوان نوشیدنی تحریک کننده شناخته می شود، لذت ببرند، بدون اینکه ساعت ها بی خوابی را تحمل کنند.

کافئین در صورت مصرف بیش از حد می تواند باعث تپش قلب، اضطراب و حتی مشکلات گوارشی شود. به همین دلیل، بسیاری از مردم قهوه بدون کافئین را انتخاب می کنند تا این علائم را به میزان قابل توجهی راحت تر مدیریت کنند.

چه مقدار کافئین در قهوه بدون کافئین وجود دارد؟

چیزی که باید اذعان کرد این است که قهوه بدون کافئین همچنان حاوی درصد بسیار کمی کافئین است. با این حال، مقدار آن بسیار کمتر از سایر نوشیدنی ها، مانند قهوه معمولی و چای سیاه است. به طور کلی، اکثر قهوه های بدون کافئین حدود 97 درصد از کافئین را حذف کرده اند.

درنتیجه فقط 3 درصد باقی می‌ماند، اما میزان حدودی کافئین در هر فنجان قهوه بدون کافئین متفاوت است. در حالی که یک فنجان قهوه معمولی می تواند از نظر میزان کافئین بسته به روش تهیه نوشیدنی آن از 70 تا 140 میلی گرم متفاوت باشد، یک فنجان قهوه بدون کافئین بین 0 تا 7 میلی گرم کافئین دارد .

حتی اگر قهوه بدون کافئین کاملاً عاری از کافئین نباشد، کاهش قابل توجهی در میزان کافئین در هر فنجان دیده می شود که درنتیجه احتمال ایجاد استرس و اضطراب ناشی از نوشیدن قهوه معمولی را به شدت کاهش می دهد.

به همین دلیل، قهوه بدون کافئین در واقع می تواند مزایای زیادی برای سلامتی داشته باشد. این مزایا حتی اگر یکی از وعده های مصرف قهوه روزانه خود را با یک قهوه بدون کافئین جایگزین کنید، موثرند.

در دراز مدت، احتمال اینکه در طول روز حس کم انرژی بودن کنید، بسیار کمتر است زیرا قهوه بدون کافئین می تواند به شما کمک کند تا از یک نوشیدنی خوشمزه بدون مصرف کافئین روزانه لذت ببرید.

در حالی که قهوه به طور گسترده به عنوان یک نوشیدنی سالم از لحاظ هضم، سلامت روده و تنظیم متابولیسم در نظر گرفته می شود، اما یک محرک قوی است که می تواند بر ضربان قلب و فشار خون شما تأثیر بگذارد.

درحقیقت قهوه می تواند بر میزان انرژی شما تأثیر بگذارد و برای بسیاری از افرادی که از بیماری های مزمن رنج می برند، مناسب نیست.

قهوه بدون کافئین جایگزین کمی سالم‌تر برای این افراد است زیرا مقدار کمتری کافئین در قهوه بدون کافئین وجود دارد که می تواند به افراد کمک کند تا از ثابت بودن سطح انرژی خود در طول روز لذت ببرند، بدون اینکه دچار افزایش ضربان قلب شده یا شرایط خاصی را مانند اضطراب و حملات عصبی، و همچنین بیماری های اختلال عصبی مانند پارکینسون و زوال عقل تجربه کنند.

قهوه بدون کافئین چگونه درست می شود؟

قهوه بدون کافئین چگونه درست می شود؟

درست شدن قهوه بدون کافئین

فرایند حذف کافئین از طریق فرآوری اضافی انجام می شود. کافئین زدایی می تواند به روش های مختلف اتفاق بیفتد که شامل خیساندن دانه های قهوه در یک حلال آلی است تا زمانی که کافئین از بین برود.

روش‌های دیگری که معمولاً برای کافئین‌زدایی دانه‌های قهوه استفاده می‌شوند شامل مواد شیمیایی مانند متیلن کلراید و اتیل استات است. اکثر تولیدکنندگان از آب برای حذف کافئین استفاده می کنند، که می تواند بدون خلاص شدن از شر سایر ترکیبات از جمله قندها و پروتئین، فرآیند را تسریع کند.

روش دیگری برای کافئین زدایی قهوه به نام فرآیند سوئیس واتر شناخته می شود. در این فرآیند از دی اکسید کربن یا فیلتر زغال چوب برای حذف کافئین از قهوه استفاده می شود. اغلب اوقات، قهوه قبل از اینکه مراحل لازم را طی کند، کافئین زدایی می شود.

دانه ها معمولاً قبل از برشته شدن و آسیاب شدن کافئین زدایی می‌شوند. به همین دلیل، قهوه بدون کافئین طعم بسیار مشابهی با قهوه معمولی دارد.

در واقع، بیشتر مردم به سختی تفاوتی را حس می کنند. کسانی که حس چشایی قوی تری دارند ممکن است متوجه کاهش جزئی در اسیدیته قهوه بدون کافئین شوند که به دلیل فرآیند کافئین زدایی است که طعم اسیدی قهوه معمولی را کاهش می دهد. با این حال، تفاوت در طعم بسیار ناچیز است، به همین دلیل است که بسیاری از لحاظ طعم و عطر هیچ تفاوتی را در قهوه بدون کافئین مشاهده نمی کنند.

اگرچه اکثر تولیدکنندگان معمولاً قبل از بو دادن و فرآوری اضافی، کافئین را از دانه‌های قهوه حذف می‌کنند، پیشرفت‌های اخیر نشان داده‌اند که استخراج کافئین از دانه‌های قهوه بو داده سریع‌تر است.

مزایای قهوه بدون کافئین برای سلامتی

حالا بیایید ببینیم جایگزین کردن قهوه بدون کافئین چه کاری می تواند برای شما انجام دهد؟ از آنجا که طیف وسیعی از مزایا در نوشیدن این قهوه برای سلامتی وجود دارد، برخی از اصلی ترین آنها در ادامه مورد بررسی قرار گرفته است. انواع شرایطی را که تجربه می کنید و اینکه چگونه نوشیدن قهوه بدون کافئین می تواند به آنها کمک کند را در نظر بگیرید.

غیرمعمول نیست که دچار سرگیجه پس از نوشیدن قهوه شوید، که می تواند ناشی از میزان بالای کافئین در بیشتر نوشیدنی های حاوی قهوه باشد. در برخی موارد، این میزان کافئین می‌تواند مدیریت برخی بیماری‌ها را دشوارتر کند که شامل اختلالات عصبی، و سایر بیماری های شناختی است.

در ادامه برخی از مزایایی که نوشیدن قهوه بدون کافئین، در طول روز و جایگزین کردن قهوه معمولی با آن را مطرح می کنیم.

قهوه بدون کافئین ممکن است به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند

کاهش ابتلا به دیابت با قهوه بدون کافئین

قهوه بدون کافئین

دیابت نوع 2 می تواند ناشی از اضافه وزن یا به طور کلی عادات غذایی نامناسب باشد. مدیریت سطح قند خون می تواند بسیار چالش برانگیز باشد، زیرا تولید انسولین از پانکراس برای افرادی که دیابت نوع 2 دارند محدود است.

با این حال، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد نوشیدن قهوه بدون کافئین به طور منظم می تواند در برابر این شرایط بدن شما را مقاوم نگهدارد. اگر سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نوع 2 دارید، بهتر است در صورت امکان قهوه بدون کافئین را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از پیشرفت آن جلوگیری کنید.

از آنجایی که قهوه بدون کافئین عطر و طعم کمتری دارد و تلخی آن نیز کمتر است، نیاز کمتری به شیرین کننده های بیشتر دارد. به همین دلیل، و همچنین دارا بودن  فواید کلی قهوه معمولی، می تواند به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

اعتقاد بر این است که این تاثیر قهوه به دلیل وجود پلی فنول ها است که یک آنتی اکسیدان مهم در بدن است. چه بخواهید قهوه معمولی را با قهوه بدون کافئین جایگزین کنید یا بخواهید قهوه بدون کافئین بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید، نوشیدن آن می تواند به محافظت از بدن شما در برابر دیابت نوع 2 کمک کند.

همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مقدار زیاد قهوه می‌تواند تولید کافستول و اسید کافئیک را در بدن افراد افزایش دهد که به افزایش تولید انسولین کمک کرده و برای در مدیریت سطح قند خون مفید است.

هرچند این هر دو ماده شیمیایی محافظ دارای نام هایی هستند که از تلفظ آنها شبیه به کافئین است اما، قهوه بدون کافئین به همان اندازه روی تولید این مواد در بدن موثر است. به همین دلیل، نوشیدن قهوه بدون کافئین می تواند به کاهش احتمال ابتلا به دیابت نوع 2 کمک کند.

این امر به دلیل ایجاد محافظت بیشتر از طریق تولید انسولین در بدن آنها است که به آنها اجازه می دهد سطح انسولین و قند خون خود را به طور طبیعی مدیریت کنند.

کافئین کمتر می تواند خواب را بهبود بخشد و اضطراب را کاهش دهد

خواب بهتر با مصرف قهوه بدون کافئیین

خواب بهتر با مصرف قهوه بدون کافئیین

تعامل بین کافئین و خواب به دلایل بسیاری پیچیده بوده است. بسیاری از افراد متوجه می‌شوند که وقتی کمتر از دو ساعت قبل از رفتن به رختخواب کافئین مصرف کرده‌اند، ذهنشان همچنان فعال است. کافئین می تواند به شکل شکلات تلخ، چای یا قهوه باشد.

حتی زمانی که بدن خسته باشد، اگر مقدار زیادی کافئین در بدن شما وجود داشته باشد، به سختی می توانید به خواب بروید که این امر می تواند منجر به ایجاد افکار اضطراب آور و تأثیر منفی کلی بر سلامت روان شما شود.

وقتی کافئین در بدن باشد، فکر کردن بیش از حد به راحتی انجام می شود، و زمانی که در رختخواب دراز کشیده اید و سعی می کنید بخوابید در حالی که دیگران در آرامش استراحت می کنند، می تواند حتی تشدید شود. این احساس شدید تنهایی می‌تواند تأثیر منفی بر سلامت روان شما داشته باشد.

به همین دلیل، بسیاری از افرادی که از اضطراب و حملات عصبی رنج می برند، باید به تأثیر نوشیدنی های کافئین دار بر ذهن خود توجه زیادی داشته باشند. روی آوردن به نوشیدن قهوه بدون کافئین می تواند به شما کمک کند به طور منظم یک استراحت شبانه خوب داشته باشید، زیرا زمانی که مصرف کافئین خود را محدود می کنید دوره های بی خوابی شما کاهش پیدا می کند.

قهوه بدون کافئین حاوی همان آنتی اکسیدان های موجود در قهوه معمولی است

آنتی اکسیدان ها بخش مهمی از رژیم غذایی بسیاری از افراد هستند و قهوه حاوی مقدار بسیار بالایی از آنها در هر فنجان است. آنتی اکسیدان ها می توانند به حمایت از سیستم ایمنی بدن کمک کنند و به بدن اجازه دهند سالم بماند.

در حالی که این نتیجه گیری اثبات نشده اما احتمالاً به این دلیل است که آنتی اکسیدان ها ممکن است براساس شواهد علمی، مزایای مثبتی برای سلامتی داشته باشند.

لذت بردن از قهوه بدون کافئین می تواند به شما این امکان را بدهد که از همان آنتی اکسیدان ها و خواص سلامتی قهوه معمولی بهره مند شوید، بدون اینکه احساس استرس را تجربه کنید. البته آنتی اکسیدان در قهوه بدون کافئین در مقایسه با قهوه معمولی کمی کمتر است.

با این حال، باز هم مزایای نوشیدن قهوه بدون کافئین بسیار زیاد است و به علت وجود آنتی اکسیدان ها در آن هنوز ارزش نوشیدن را دارد و می تواند برای افرادی که صرفاً به دلیل حفظ سلامتی خود، قهوه می نوشند، مفید باشد.

جایگزین کردن قهوه بدون کافئین به کاهش وزن کمک می کند

یکی دیگر از مزایای قهوه بدون کافئین برای سلامتی این است که می تواند به کاهش وزن کمک کند. مانند قهوه معمولی، اسیدهای کلروژنیک در قهوه بدون کافئین وجود دارد که آنتی اکسیدان هایی هستند که از بدن برای کاهش تولید سلول های چربی با مدیریت نحوه استفاده بدن از گلوکز حمایت می کنند. این کار با مدیریت آنزیم های تولید شده در کبد و استفاده از آنها انجام می شود.

جایگزین کردن قهوه بدون کافئین به کاهش وزن کمک می کند

کاهش وزن با مصرف قهوه بدون کافئین

به نوبه خود، این مزیت می تواند به کاهش وزن کمک کند زیرا باعث می شود برای مدت طولانی تری احساس سیری کنید. نه تنها این مورد، بلکه قهوه بدون کافئین می تواند به شما کمک کند تا با خواب بهتر به طور منظم به وزن سالم برسید.

بدن برای تنظیم متابولیسم و ​​مدیریت هضم به خواب نیاز دارد. به همین دلیل، نوشیدن قهوه بدون کافئین می تواند به کاهش وزن کمک کند. قهوه بدون کافئین معمولاً کالری کمتری نسبت به قهوه معمولی دارد، که آن را برای افرادی که می خواهند وزن کم کنند، گزینه ای ایده آل می کند.

قهوه بدون کافئین به محافظت از طول DNA تلومر کمک می کند

تلومرها مکانیسم های پیچیده ای در DNA ما هستند که معمولاً در انتهای ساختار کروموزوم دیده می شوند. آن‌ها از کروموزوم‌ها در برابر آسیب‌دیدگی یا گره خوردن محافظت می‌کنند و تلومرهای سالم برای جلوگیری از شروع بیماری‌های دژنراتیو مغز و بدن شناخته شده‌اند.

به همین دلیل، تلومرها به طور کلی نقش مهمی در روند پیری دارند زیرا طول تلومرها در طول زمان با پیر شدن بدن کوتاه می شود.

به طور کلی، تلومرهای کوتاه‌تر با افزایش خطر بیماری‌ها و شرایط درون مغز و با پیری مرتبط هستند که شامل بیماری پارکینسون و آلزایمر می شود که به طور کلی با زوال شناختی مرتبط است.

چندین مطالعه نشان داده اند که مصرف زیاد نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه می تواند تلومرهای درون DNA افراد را کوتاه کند. به همین دلیل، جایگزین کردن قهوه بدون کافئین می تواند از طول تلومرهای شما محافظت کرده و از ابتلا به برخی بیماری های مرتبط با تلومرهای کوتاه تر جلوگیری کند.

قهوه بدون کافئین می تواند شدت و منظم شدن رفلاکس اسید معده را کاهش دهد

از آنجایی که قهوه یک نوشیدنی بسیار قوی و خوش بو است، جای تعجب نیست که بتواند در تشدید رفلاکس اسید معده نقش داشته باشد. برای بسیاری از افراد، این شرایط، یک احساس بسیار ناراحت کننده است که نادیده گرفتن آن دشوار می شود. سوزش سر معده می تواند شدید باشد و مشخص است که با نوشیدن قهوه بدتر می شود.

جالب اینجاست که قهوه بدون کافئین می تواند به کاهش این تاثیر کمک کند زیرا به طور کلی سطح اسیدیته کمتری دارد، به این معنی که خطر ابتلا به سوزش سر معده با مصرف آن کاهش می یابد. اگر زیاد از سوزش سر معده یا رفلاکس اسید رنج می برید، بهتر است کمی بیشتر به نوع غذا و نوشیدنی مصرفی خود توجه کنید.

قهوه بدون کافئین برای افرادی که می‌خواهند مصرف نوشیدنی‌های اسیدی یا وعده های غذایی خود را کنترل کنند، ایده‌آل است، زیرا با مصرف آن احتمال کمتری وجود دارد که رفلاکس اسید معده را تجربه کنید.

اگر شما فردی هستید که پس از خوردن غذا همیشه از رفلاکس اسید یا سوزش سر معده رنج می‌برید، بهتر است غذاهایی را که دارای مقدار زیادی اسید هستند مثل مرکبات، هر نوع سرکه، نوشیدنی‌های گازدار مانند نوشابه، شکلات، گوجه‌فرنگی و همچنین هر غذایی که قند بسیار بالایی دارد، را حذف کنید. همه اینها می توانند بر PH روده شما تأثیر بگذارند و باعث احساس ناراحتی سوزش سر معده شوند.

با حذف این موارد و همچنین روی آوردن به مصرف قهوه بدون کافئین، می توانید کنترل سلامت روده خود را در دست بگیرید و به سلامتی بدن خود توجه بیشتری داشته باشید. به همین ترتیب، شما می توانید کمتر از سوزش سر دل و ناراحتی عمومی در سیستم گوارش خود لذت ببرید.

نوشیدنی های بدون کافئین ممکن است برای قلب شما بهتر باشد

مصرف نوشیدنی های کافئین دار می توانند اثرات منفی بر سلامت قلب شما داشته باشند زیرا یک محرک قوی هستند که توسط اکثر افراد به طور روزانه مصرف می شود. همچنین می تواند برخی از بیماری های قلبی را در طول زمان بدتر کنند، به همین دلیل است که برخی از افراد به دلیل حفظ سلامتی خود از مصرف کافئین خودداری می کنند.

اگر سابقه بیماری قلبی و سایر بیماری‌ها را در خانواده خود دارید، مصرف قهوه بدون کافئین را در نظر بگیرید، زیرا می‌تواند از قلب شما کمی بیشتر از قهوه معمولی محافظت کند. میزان کمتر کافئین به شما این امکان را می دهد که از طعم قهوه لذت ببرید بدون اینکه آسیب قابل توجهی به قلب شما وارد شود.

به همین ترتیب، شواهدی وجود دارد که نشان می دهد جایگزین کردن قهوه بدون کافئین می تواند کلسترول را در بدن شما کاهش دهد که درنتیجه خطر ابتلا به بیماری قلبی ناشی از کلسترول در شریان ها را کمتر می کند.

از آنجایی که اسید کلروژنیک می تواند ذخیره چربی در کبد را کاهش دهد، می تواند با محدود کردن تولید آن، میزان کلسترول بد را در بدن کاهش دهد.

شما می توانید تمام روز قهوه بنوشید بدون اینکه بیش از حد کافئین مصرف کنید

میزان کمتر کافئین موجود در قهوه بدون کافئین به این معنی است که می توانید در تمام طول روز از نوشیدنی مورد علاقه خود لذت ببرید. هنگام انتخاب قهوه بدون کافئین، نیازی نیست به تعداد فنجان های قهوه ای که در طول روز می خورید یا سفارش می دهید توجه کنید و نیازی به جایگزین کردن برخی نوشیدنی ها یا جایگزین های خاص ندارید.

قهوه یک نوشیدنی فوق العاده است که می توان آن را گرم، سرد، همراه با یخ، با شکلات و غیره سرو کرد. روش هایی که می توان قهوه درست کرد ظاهرا بی پایان هستند و انتخاب قهوه بدون کافئین می تواند به شما اجازه دهد تا از این گزینه ها لذت ببرید.

لذت بردن از قهوه بدون کافئین، به این معنی است که شما مجبور نیستید در هر زمانی از روز از نوشیدنی مورد علاقه خود دست بکشید. زیرا به دلیل میزان بسیار کم کافئین، نگرانی کمتری  در خصوص اختلال در خواب شبانه وجود دارد. در مورد قهوه بدون کافئین می توانید بدون محدود کردن خود در مصرف قهوه از بی خوابی جلوگیری کنید.

برای بسیاری از افراد، لذت بردن از یک فنجان قهوه در هر زمانی از روز بدون نگرانی از عواقب آن می تواند کاملا رصایت بخش باشد زیرا می تواند به آنها اجازه دهد تا از هر فنجان قهوه خود کاملاً لذت ببرند و اطمینان حاصل کنند که آنچه را که از نوشیدنی می خواهند دریافت می کنند.

با نوشیدن این نوع قهوه مجبور نیستید خود را به تعداد معینی فنجان در روز محدود کنید و حتی می توانید از مزایای نوشیدن قهوه بدون متحمل شدن برخی از پیامدهای مصرف ییش از حد کافئین لذت ببرید.

مقدار زیادی ویتامین سالم در قهوه بدون کافئین وجود دارد

علاوه بر میزان آنتی اکسیدانی بالایی که در قهوه یافت می شود، قهوه بدون کافئین دارای طیف وسیعی از ویتامین ها است که برای یک رژیم غذایی و سبک زندگی سالم ضروری هستند. با نوشیدن یک فنجان قهوه بدون کافئین، می توانید منیزیم، پتاسیم و ویتامین B3 دریافت کنید.

منیزیم برای بدن و مدیریت سطوح انرژی، عضلات و عملکرد سیستم عصبی به طور کلی ضروری است. با نوشیدن یک فنجان قهوه بدون کافئین در روز، منیزیمی را به بدن خود می رسانید که برای تامین انرژی در طول روز لازم است.

پتاسیم مسئول تنظیم سطح مایعات در بدن است. همچنین می تواند به حفظ فشار خون طبیعی و انقباض عضلات کمک کند.

ویتامین B3 یکی از ویتامین های ضروری است که در اکثر رژیم های غذایی یافت می شود. این ویتامین می تواند به طور کلی به حفظ سلامت سیستم عصبی کمک کرده و پوست و مو را سالم نگه دارد.

اگر شما فردی هستید که از بیماری‌های مکرر رنج می‌برید یا برای تغذیه صحیح بدن خود تلاش می‌کنید، می‌تواند ارزش آن را داشته باشد که قهوه بدون کافئین را در برنامه غذایی یا رژیم غذایی خود قرار دهید زیرا می توانید به طیف وسیعی از ویتامین ها دسترسی داشته باشید که برای محافظت از ماهیچه ها و به حداکثر رساندن عملکرد سلول های بدن ضروری هستند.

قهوه بدون کافئین به سلامت بهتر مغز کمک می کند

به طور کلی، قهوه با کاهش خطر ابتلا به بیماری های عصبی در افراد مرتبط است. همچنین شواهدی وجود دارد که نشان می دهد مصرف منظم قهوه بدون کافئین می تواند به همان اندازه که قهوه معمولی موثر است از نورون های مغز محافظت کند.

کمک قهوه بدون کافئین به سلامت مغز

قهوه بدون کافئین و سلامت مغز

بنابراین، بسیاری از مزایای نوشیدن قهوه با جایگزین کردن قهوه بدون کافئین از بین نمی رود.

البته، درک نحوه عملکرد مغز یک موضوع فوق العاده پیچیده است. تشخیص اینکه کدام شرایط در افراد خاص محتمل تر است و همچنین استعداد ژنتیکی می تواند چالش برانگیز باشد.

با این حال، شواهدی وجود دارد که قهوه بدون کافئین را با بهبود متابولیسم انرژی در مغز مرتبط می کند.

مطالعات نشان داده کاهش متابولیسم انرژی یا اختلال در آن، می تواند مغز را در معرض خطر بسیار بالاتری برای ایجاد اختلالات شناختی قرار دهد که شامل آلزایمر و سایر شرایط مرتبط با پیری می شود.

هرچند مصرف قهوه بدون کافئین لزوماً این اتفاق را متوقف نمی کند، ثابت شده که به محافظت از مغز در برابر زوال شناختی کمک می کند.

اگر می خواهید مغز خود را در برابر شرایط خاص محافظت کنید، قهوه بدون کافئین را جایگزین کنید. قهوه معمولی فواید مشابهی برای مغز دارد، اما مصرف آن برای افرادی که در معرض خطر بیماری قلبی، سکته مغزی یا سایر بیماری های ناشی از کلسترول بالا و فشار خون قرار دارند، توصیه نمی شود.

زنان باردار می توانند قهوه بدون کافئین بنوشند

نوشیدنی بدون کافئین برای قلب

سلامت قلب با نوشیدنی بدون کافئین

یکی دیگر از مزایای قهوه بدون کافئین این است که زنان باردار می توانند از آن لذت ببرند. قهوه معمولی با افزایش ضربان قلب و فشار خون مرتبط است. به همین دلیل، برای زنان باردار توصیه نمی شود زیرا می تواند بر رشد جنین آنها تأثیر بگذارد.

هر چیزی که یک زن باردار می خورد یا می نوشد از طریق جفت به جنین او منتقل می شود. به همین دلیل، اکثر پزشکان از زنان باردار می خواهند که از مصرف کافئین و قهوه به طور کلی اجتناب کنند تا کودک آنها به درستی رشد کند و از هر گونه عارضه در هنگام زایمان جلوگیری کنند.

اکثر زنان باردار از مصرف کافئین اجتناب می‌کنند، زیرا ممکن است در زمان بارداری، هضم صحیح غذا توسط بدنشان بیشتر طول بکشد.

به همین دلیل، قهوه بدون کافئین یک جایگزین ایده آل است زیرا میزان کافئین آن به حداقل رسیده و می تواند به کاهش ویار زنان باردار بدون تأثیر بر رشد کودک کمک کند.

از آنجایی که در برخی از مارک های تجاری با این که ادعا می کنند قهوه بدون کافئین تولید کرده اند، در واقع میزان زیادی کافئین وجود دارد، برای اطمینان، مهم است که نگاهی دقیق تر به بسته بندی محصول بیندازید.

با این حال، نوشیدن قهوه بدون کافئین به طور کلی برای زنان باردار ایده آل است زیرا بعید است که با مصرف آن از حداکثر 200 میلی گرم کافئین مجاز در روز تجاوز کنند.

قهوه بدون کافئین برای مثانه شما بهتر است

این که کافئین می تواند باعث کم آبی بدن شود را همه می دانند زیرا به به عنوان یک نوشیدنی ادرار آور شناخته می شود که باعث می شود نیاز به دفع بیشتر ادرار داشته باشید.

مصرف این نوشیدنی می تواند باعث از دست دادن مایعات بدن شما بیش از حد معمول شود، به این معنی که با مصرف نوشیدنی های کافئین دار مانند قهوه ممکن است دچار کم آبی شوید.

کافئین به طور کلی به دلیل افزایش جریان خون به کلیه ها، این تأثیر را بر بدن دارد. اگرچه مصرف یک یا دو فنجان قهوه در روز بعید است که شما را دچار کم آبی شدید کند، اما اگر در مدیریت مثانه خود مشکل دارید، بهتر است به مصرف قهوه بدون کافئین روی بیاورید.

از آنجایی که بیشتر کافئین از قهوه بدون کافئین حذف شده، احتمال کمتری وجود دارد که به دفعات نیاز به ادرار کردن داشته باشید بنابراین، احتمال کم آبی بدن شما کمتر شده و بدن شما می تواند سطح مایعات را به طور موثرتری مدیریت کند. از آنجایی که قهوه بدون کافئین اثرات مدر ندارد، می تواند راهی ایده آل برای هیدراته نگه داشتن بدن در طول روز باشد.

محدودیت های قهوه بدون کافئین

اگرچه قهوه بدون کافئین به بسیاری از افراد امکان می‌دهد از انواع مختلف قهوه لذت ببرند، این نوشیدنی خوش بو دارای محدودیت‌هایی است.

در برخی افراد، نوشیدن مقادیر زیاد قهوه بدون کافئین می تواند سطح کلسترول بد آنها را افزایش دهد.

به همین دلیل، می‌توان با اعضای خانواده درباره احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی شدید صحبت کرد. به طور مشابه، قهوه بدون کافئین حاوی مقادیر کمی کافئین است که البته به طور کامل از دانه ها حذف نشده است. بنابراین اگر به طور کلی به کافئین حساسیت دارید، بهتر است از نوشیدن آن اجتناب کنید.

هر بدن متفاوت عمل می کند، و ضروری است که به سلامت شخصی و وضعیت فعلی ذهن خود فکر کنید. در واقع باید در مورد نوع غذا و نوشیدنی که هر روز مصرف می کنید بیشتر مراقب باشید.

از سوی دیگر، قهوه بدون کافئین یک راه حل ایده آل برای زنان باردار و علاوه بر این یک سبک زندگی سالم است.

به همین دلیل، قهوه بدون کافئین یک محصول فوق العاده همه کاره است که مطمئناً ارزش امتحان کردن را دارد. می توان آن را به مجموعه ای از نوشیدنی های منحصر به فرد تبدیل کرده و از کم آبی بدن جلوگیری کرد.

قهوه بدون کافئین و سلامت

قهوه بدون کافئین و سلامت

جمع بندی

قهوه بدون کافئین یک نوشیدنی بسیار متنوع است که مصرف آن به اندازه قهوه معمولی مزایای زیادی دارد. این نوع قهوه با فرآوری دانه‌های قهوه در فرآیند کافئین‌زدایی به دست می‌آید که شامل خیساندن دانه ها در مایعی بر پایه آب قبل از آسیاب کردن یا برشته کردن آن‌ها می شود.

برای بسیاری از افراد، کافئین می تواند بیماری های خاصی را بدتر کند که شامل زوال شناختی و امکان ابتلا به بیماری قلبی می شود.

جایگزین کردن نوشیدن قهوه بدون کافئین به طور منظم می تواند به این امر کمک کند، زیرا به افراد این امکان را می دهد که از احساس اضطراب یا رنج بردن از بی خوابی حتی با مصرف چندین فنجان قهوه در طول روز جلوگیری کنند. به همین ترتیب، قهوه بدون کافئین انعطاف پذیری بیشتری را برای زنان باردار و افرادی که می خواهند از ابتلا به بیماری های قلبی اجتناب کنند، فراهم می کند.

یکی دیگر از مزایای مهم قهوه بدون کافئین، ویژگی های محافظتی آن است که می تواند برای بدن ایجاد کند که شامل تقویت تلومرها در رشته های DNA  ، محافظت از مغز در برابر برخی بیماری های مرتبط با افزایش سن و جلوگیری از ابتلا به دیابت نوع 2 در بدن می شود.

البته قهوه بدون کافئین همچنان حاوی مقادیر بسیار کمی کافئین است. با این حال، کافئین آن به طور قابل توجهی کمتر از مقدار موجود در یک فنجان قهوه معمولی است. در نظر بگیرید که قهوه بدون کافئین بیشتری را در رژیم غذایی خود بگنجانید تا از اثرات مثبت آن لذت ببرید.

از بهبود کنترل مثانه گرفته تا محافظت از مغز در برابر بیماری های خاص، قهوه بدون کافئین طعم و عطر کاملا مشابهی با قهوه معمولی دارد.

 

 

۲ نظر در مورد “مزایای نوشیدن قهوه بدون کافئین

  1. donehoan گفت:

    ممکن هست بفرمایید کمترین میزان کافئین در حال حاضر در کدام محصول قهوه ست هست ؟

    1. Hamid Shokri گفت:

      سلام لطفا با شماره فروشگاه تماس بگیرین ۸۸۳۰۵۸۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *