اخبار و مقالات, قهوه

قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟

قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟

قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟

قهوه از نوشیدنی های پرطرفداری است که بعد از اب، بیشترین مصرف را در جهان دارد. انواع مختلفی از این نوشیدنی خوش عطر و طعم و سرزنده وجود دارد که قهوه سبز از پر خاصیت ترین ان ها است. در این مطلب می خواهیم بدانیم، قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟ پس در این مطلب همچنان همراه ما باشید تا درباره این قهوه پرخاصیت و مفید بیشتر بدانیم.

قهوه سبز چیست؟

قهوه سبز در واقع همان قهوه خام است که هنوز بو داده نشده است. قهوه ای که ما دیده ایم و تصویری که از ان داریم رنگ قهوه ای دارد و رست داده شده است اما قهوه سبز خام است و همان طور که از نامش هم پیداست، سبز رنگ است.

دانه های قهوه سبز را که خام هستند را می توان با دستگاه پودر کرد و اسیاب نمود. دستگاه اسیاب قهوه، قهوه سبز را پودر کرده و اماده دم کردن می کند.

ویژگی قهوه سبز

قبل از این که مفصل درباره اینکه، قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟ بپردازیم خوب است کمی از ویژگی های ان هم بدانیم. از ویژگی های قهوه خام یا همان قهوه سبز این است که، طبعی گرم و خشک دارد. یعنی قهوه قبل از رست طبعش گرم است و پس از ان طبع سردی پیدا می کند.

طعم قهوه سبز اصلا به قهوه رست داده شده شباهتی ندارد. اگر در انتظار نوشیدنی خوش عطری با طعم تلخی جذاب و گیرایی از قهوه سبز هستید، در اشتباهید! قهوه سبز طعم گس دارد و خیلی به دمنوش های گیاهی شبیه است. اگر به دمنوش گاهی علاقه دارید، حتما طعم قهوه سبز را خواهید پسندید. پس ان را حتما امتحان نمایید. از عصاره این نوع قهوه برای رژیم های غذایی استفاده می کنند که در قسمت، قهوه سبز چه خاصیتی دارد به ان ها می پردازیم.

فواید قهوه سبز چیست؟

مصرف قهوه خام

فواید قهوه سبز چیست؟

قهوه سبز از انجاییکه رست داده نشده است و خام است، همه مواد مغذی را در خود دارد و این بدان معنا است که، علاوه بر خاصیت قهوه رست داده شده، خواص بیشتر دیگری را هم در خود جای داده است. مواد مغذی قهوه خام از قهوه بو داده شده و رست بیشتر است.

قهوه سبز دارای مقادیری از اسیدهای کلروژنیک در حد قابل توجهی است که، ترکیباتی با اثرات آنتی اکسیدان و ضد التهابی قوی را برای سلامتی افراد صورت می دهد. از مهم ترین خواص و فواید قهوه سبز بصورت گزینه های زیر است.

  • برای لاغری و کاهش وزن استفاده می شود.
  • برای کنترل دیابت مفید است.
  • برای پاکسازی کبد چرب مفید است.
  • برای حفظ سلامتی پوست و مو استفاده می شود.
  • در جذب قند برای بدن اختلال ایجاد می کند و سبب لاغری و کاهش وزن افراد می شود.

خواص قهوه سبز برای پوست

قهوه سبز سرشار از انتی اکسیدان و مواد مغذی است که برای زیبایی و حفظ سلامت پوست مفید است. برای تنظیم PH پوست و رفع چروک و آکنه و جای جوش استفاده می شود. افزایش جریان خون با نوشیدن قهوه باعث می شود که، پوست جوان و سالم بماند. از قهوه سبز برای اسکراب و لایه برداری و درمان پف صورت و زیر چشم هم استفاده می شود که طرز تهیه خاصی دارد و اسان است.

زمان مصرف قهوه سبز برای لاغری

مصرف قهوه سبز برای قلب

زمان مصرف قهوه سبز برای لاغری

حتما شنیده اید که قبل از باشگاه و ورزش کردن باید قهوه نوشید تا چربیسوزی داشته باشید. زمان درست مصرف قهوه قبل از ورزش تا یکساعت است. تا یکساعت قبل از شروع فعالیت ورزشی، نوشیدن قهوه سبز باعث لاغری می شود.

به دلیل آنکه، کافئین موجود در قهوه سبز بیشتر از قهوه تیره و قهوه ای است، در نتیجه چربیسوزی بهتری دارد و برای لاغری هم اثر بهتری دارد. با نوشیدن قهوه قبل از ورزش، بیشتر ورزش می کنید و کالری بیشتری هم سوزانده می شود.

عملکرد بهتر مغز با قهوه سبز

درباره اینکه بدانیم، قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟ باید به ارتباط آن با عملکرد مغز پرداخت. نوشیدن قهوه سبز بر روی رفتار و خلق و خوی افراد اثر مثبتی دارد و عملکرد مغز بهتر می شود و رو به وضعیت بهتری خواهد بود. تقویت حافظه، افزایش تمرکز و بیشتر شدن هوشیاری از خصوصیات قهوه سبز است. با نوشیدن قهوه سبز در طول روز از بیماری های مغز در امان باشید.

اهمیت مصرف قهوه سبز برای فشار خون و قلب چیست؟

همان طور که اشاره شد، نوشیدن قهوه سبز باعث می شود که گردش خون بیشتر و بهتر شود. در واقع قهوه سبز مانند آسپرینی عمل می کند که جریان خون در رگ را بهبود داده و روان می کند. بالا بودن فشار خون هم باعث ایجاد ناراحتی های قلبی عروقی می شود که با نوشیدن قهوه سبز به طور مداوم، از بروز بیماری قلبی و عروقی جلوگیری به عمل می آید. مقدار کلسترول خون با نوشیدن قهوه سبز کم تر می شود و کاهش پیدا می کند. این قهوه بسیار تاثیرات مثبتی برای قلب دارد.

مضرات قهوه سبز

وقتی می خواهیم کامل و بی سانسور درباره محصولی بدانیم باید مضرات ان را هم بخوانیم و از ان اطلاع داشته باشیم. با دانستن مضرات قهوه سبز در مبحث و مقاله، قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟ می توان مصرف و استفاده بهتری هم داشت. از مضرات این نوع قهوه می توان به موارد زیر اشاره کرد.

  • اگر در زمان های مناسب مصرف نشود، می تواند باعث بی خوابی شود.
  • می تواند در صورت درست ننوشیدن در زمان مناسب باعث ایجاد درد معده و دردهای شکمی شود.
  • باعث پرادراری می شود.
  • اضطراب و بی خوابی در پی دارد.
در نهایت

در این مطلب درباره اینکه قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟ شرح داده شد و از فواید ان صحبت به میان اوردیم. در کنار داشتن رژیم غذایی و ورزش و تغذیه صحیح، نوشیدن قهوه سبز باعث چربیسوزی و لاغری در شما خواهد شد.

سوالات متداول قهوه سبز چه خاصیتی دارد؟

کافئین قهوه سبز بیشتر است یا قهوه رست شده؟

کافئین قهوه سبز بیشتر است زیرا عملیات اماده سازی و رست قهوه مقدار زیادی از کافئین دانه قهوه را از بین می برد.

مصرف زیاد قهوه سبز چه عوارضی دارد؟

با مصرف بیش از اندازه قهوه سبز باعث زیاد شدن، ماده کلروژنیک اسید در خون می‌شود که از دلایل سفت شدن دیواره قلب است.

فواید مصرف قهوه سبز چیست؟

به فواید مصرف قهوه سبز در این مطلب کامل اشاره شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *