اخبار و مقالات

بهترین و خوش طعم‌ترین قهوه ؛ قهوه خوب و بد را چگونه تشخیص دهیم؟!

بهترین و خوش طعم‌ترین قهوه ؛ قهوه خوب و بد را چگونه تشخیص دهیم؟!

 

بسیاری از ما درمنزل یا محل کار قهوه درست می کنیم و یا در کافه مورد علاقه خودمون قهوه سفارش می دهیم و می نوشیم، اما به راستی چگونه قهوه خوب را از بد تشخیص دهیم؟! اصلا بهترین و خوش طعم‌ترین قهوه چه طعم و رنگ و بویی دارد؟ در مجله قهوه ست به شما می‌گوییم بهترین و خوش‌ طعم‌ترین قهوه چه کیفیتی دارد و قهوه خوب از قهوه بد را چگونه تشخیص بدهیم.

اگر حرفه و تخصص شما در صنعت قهوه است راه های علمی و کاربردی زیادی وجود دارد که با اندازه گیری المان های متفاوت کیفیت قهوه و نحوه دم آوری قهوه کنترل شود، ولی اگر یک مصرف کننده عادی هستید که اطلاعات تخصصی در مورد قهوه ندارید، ما برای تشخیص بهترین و خوش طعم‌ترین قهوه راه‌های زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

 

بهترین و خوش طعم‌ترین قهوه ؛ قهوه خوب و بد را چگونه تشخیص دهیم؟!

 

1- قهوه خوب نیازی به افزودنی نظیر شکر و یا سیروپ طعم دهنده ندارد و بدون افزودنی های فوق نیز طعم مطبوعی دارد. هرگاه احساس می کنید برای اینکه فنجان قهوه تان قابل خوردن باشد نیاز به اضافه کردن شکر دارید شاید قهوه شما کیفیت بالایی ندارد.

2- قهوه خوب حتی اگر سرد شده باشد نیز طعم مطبوعی می دهد، حرارت بالای قهوه مانع از درک طعم بد و یا طعم نامطبوع قهوه می شود، هرگاه از طعم قهوه سرد شده نیز لذت بردید یعنی قهوه شما کیفیت خوبی دارد.

3- قهوه خوب بوی بسیار مطبوعی دارد. به عبارت دیگر وقتی قهوه را دم می‌کنید اگر قهوه کیفیت بالایی داشته باشد باید عطر آن تمام خانه را پر کند.

4- معمولا بعد از نوشیدن یک قهوه خوب طعم گس آن باید در دهان شما باقی بماند. این طعم گس با نوشیدن آب سرد از بین می‌رود.

5- قهوه‌ای که زیاد روی حرارت مانده و جوشیده شده باشد یا به خوبی دم نکشیده باشد طعم مطبوعی ندارد.

6- قهوه بسیار جاذب است و به سرعت بوهای موجود در محیط را به خودش جذب می‌کند. پس اگر می‌خواهید بهترین و خوش‌ طعم‌ترین قهوه را میل کنید بعد از دم کردن قهوه بلافاصله آن را میل کنید.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *