آموزش

قهوه بخوریم یا چای؟ ترکیب نوشیدنی قهوه چای Yuanyang + طرز تهیه

قهوه بخوریم یا چای؟ ترکیب نوشیدنی قهوه چای Yuanyang + طرز تهیه

 

هم قهوه یک نوشیدنی محبوب است و هم چای از جمله محبوب‌ترین نوشیدنی‌های دنیا در تمام کشورهای دنیاست. حالا اگر قرار باشد این دو باهم ترکیب شوند قطعا با یک ترکیب جالب و هیجان‌انگیز روبرو خواهیم بود. نوشیدنی ترکیب قهوه چای یا  Yuanyang که در حقیقت ترکیبی از چای و قهوه است نوشیدنی سنتی و مورد علاقه هنگ کنگی‌ها به خصوص در وعده صبحانه است. در مالزی نیز نوشیدنی مشابهی به نام Kopi champ وجود دارد. طرز تهیه  نوشیدنی قهوه چای Yuanyang را در مجله قهوه ست بخوانید.

طرز تهیه نوشیدنی قهوه چای Yuanyang

 

قهوه بخوریم یا چای؟ ترکیب نوشیدنی قهوه چای Yuanyang و خواص آن +طرز تهیه

 

آنچه نیاز دارید:

  • سه فنجان آب
  • برگ چای سیاه سه قاشق مرباخوری پر
  • شیر و یا شیر عسلی(اگر غلیظ و شیرین می پسندید)
  • شکر(اختیاری)
  • سه فنجان قهوه سیاه تلخ

طرز تهیه:

ابتدا آب را بجوشانید و برگ چای سیاه را به مدت ۳ دقیقه داخل آن قرار دهید، مخلوط حاصل را به شیر اضافه کنید و ۳ دقیقه دیگر منتظر بمانید، سپس کل مخلوط را به قهوه اضافه کنید، اگر نوشیدنی حاصل را شیرین دوست دارید شکر اضافه کنید، می توانید به صورت داغ و یا سرد شده با یخ میل کنید.

 

خواص نوشیدنی ترکیبی قهوه چای یا Yuanyang بر سلامت بدن

نوشیدنی قهوه چای به خاطر ترکیب شیر و قهوه می‌تواند یک نوشیدنی انرژی‌زا و مقوی برای وعده صبحانه و عصرانه باشد. از سوی دیگر نوشیدنی قهوه و چای به خاطر ترکیب پلی فنول‌ها و کافئین تاثیر مطلوبی برای سلامت کبد دارد. به خصوص اگر به بیماری کبد چرب یا سیروز کبدی مبتلا هستید نوشیدن قهوه یا ترکیب قهوه چای را حتما در برنامه روزانه خود جای دهید.

طبق تحقیقات صورت گرفته در این زمینه نوشیدن حتی چند فنجان قهوه یا چای در روز می‌تواند از مشکلات کبدی جلوگیری کند. بیماری‌های مزمن کبدی در جایگاه دوازدهم علل مرگ و میر قرار دارند و بسیاری از این بیماری‌‎ها با سبک زندگی اشتباه، کم تحرکی و خوردن غذاهای چرب و پرکالری در ارتباط هستند.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *