قهوه

با نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز، کمی از چربی هایتان را آب کنید!

لاغری با قهوه

طبق تحقیقی که اخیرا توسط دانشگاه هاروارد، انجام شده، نوشیدن چهار فنجان قهوه در روز می تواند چربی بدن را تا حدود 4 درصد کاهش دهد. این نتایج، از تحقیقی که به مدت 24 هفته روی 126 فرد بزرگسال دارای اضافه وزن انجام شده بدست آمده است و کاملا واقعی است.

طی این ۲۴ هفته، افراد شرکت کننده در تحقیق، هرروز چهار فنجان قهوه معمولی یا چهار فنجان نوشیدنی حاوی قهوه می نوشیدند. جالب است بدانید که هدف اصلی تحقیق این بود که آیا مصرف قهوه می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع 2 را کاهش دهد یا خیر.

محققان وقتی متوجه شدند که در تحقیقات قبلی، تاثیر نوشیدن قهوه روی کمتر شدن خطر ابتلا به دیابت نوع 2 تا حدودی اثبات شده، اما اثرات قهوه بر متابولیسم قند خون به خوبی تعریف نشده است، تصمیم گرفتند این تحقیق جدید را انجام دهند.

با وجود اینکه پس از پایان تحقیق، محققان به این نتیجه رسیدند که قهوه بر حساسیت شرکت کنندگان به انسولین – هورمونی که سطح قند خون را تنظیم می کند – تأثیری ندارد، اما با یک نتیجه غیرمنتظره دیگر مواجه شدند: نوشیدن قهوه با کاهش متوسط ​​چربی بدن همراه بود.

طبق مطالبی که در مقاله 13 ژانویه 2020 HealthDay Newsچاپ شد، دریک آلپرت – متخصص تغذیه – و همکارانش تصور می کنند که آب شدن چربی پس از نوشیدن مداوم قهوه ممکن است به دلیل کافئین موجود در این نوشیدنی باشد که متابولیسم مصرف کننده را افزایش می دهد و موجب می شود فرد، کالری بیشتری بسوزاند و باعث کاهش چربی بدن او شود.

https://www.hsph.harvard.edu/news/hsph-in-the-news/four-cups-of-coffee-modest-loss-of-body-fat/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *