دسته‌بندی نشده

کاهش خطر ابتلا به COVID-19 با قهوه

کاهش خطر ابتلا به COVID-19 با قهوه

بر اساس تحقیقات جدیدی که در تایوان انجام شده، نوشیدن روزانه قهوه می تواند خطر ابتلا به SARS-CoV-2، ویروسی که باعث COVID-19 می شود را کاهش دهد.

پس از انجام تست های آزمایشگاهی روی سلول‌های انسان و همچنین آزمایش روی 64 شرکت‌کننده که به شبه‌ویروس SARS-CoV-2مبتلا شده بودند، تیم تحقیقاتی به این نتیجه رسیدند که نوشیدن قهوه در هر روز ممکن است یک رژیم غذایی مفید برای پیشگیری از عفونت در افراد باشد. به گفته محققان، نوشیدن قهوه می تواند شدت عفونت‌های  COVID-19  را کاهش دهد.

نتایج بدست آمده مربوط به مصرف انواع مختلف قهوه – آسیاب شده و فوری، کافئین دار و بدون کافئین بوده و همچنین با رایج ترین انواع اخیر COVID-19 مانند دلتا و امیکرون سازگار بوده است.

آیا قهوه یک ابزار تشخیص بیماری کرونا کووید 19 است؟

محققان اشاره کرده اند: “جالب است که نوع قهوه یا افزودن ترکیبات اضافی (مثل شکر یا شیر) در اثرگذاری قهوه تاثیری نداشته و هر نوع قهوه ای این قابلیت را دارد که ورود SARS-CoV-2  به سلول‌های میزبان را کاهش دهد. تحقیق ما حاکی از آن است که نوشیدن قهوه با کاهش عفونت COVID-19 مرتبط است و باتوجه به متاآنالیزهایی که گزارش داده اند مصرف قهوه احتمال مثبت بودن تست COVID-19 را کمتر کرده، مطابقت دارد.”

اطلاعات کامل این تحقیق هفته گذشته در مجله Cell & Bioscience، یک مجله عمومی و با داوری مشابه در مجله رسمی انجمن زیست شناسان چینی در آمریکا که بخشی از شبکه انتشارات دانشگاهی اسپرینگر است، منتشر شد. محققان اصلی Mien-Chie Hung، Chen-Shiou Wu، Yi-Chuan Li و Shin-Lei Peng بودند که در دانشگاه پزشکی چین در تایچونگ فعالیت دارند. هیچ یک از محققان هیچ وابستگی یا همکاری مالی با فروشندگان قهوه اعلام نکرده اند.

این تحقیق بر اساس مطالعه دیگری که در سال ۲۰۲۱ از محققان ایالات متحده گزارش شد، نشان داد افرادی که یک یا چند فنجان قهوه در روز می نوشند نسبت به افرادی که کمتر از یک فنجان می‌نوشیدند، 10 درصد کمتر در معرض خطر ابتلا به کووید-19 بودند. مطالعه دیگری شامل آزمایش بزرگسالان 75 تا 90 ساله در اسپانیا بود که نشان داد شدت عفونت‌های کووید-19 در بین مصرف کنندگان قهوه به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

تحقیقات بیشتر نشان داده است که عوامل تقویت کننده سیستم ایمنی مانند ورزش و رژیم غذایی سالم – از جمله مصرف پلی فنول ها، ترکیبات شیمیایی گیاهی طبیعی که در قهوه به وفور یافت می شوند – موجب شده خطر ابتلا به کووید-19 و شدت آن کاهش یابد.

مصرف قهوه در محل کار: گرایش ها و تغییرات در دوران کرونا

تیم تحقیقاتی در تایوان به دنبال کشف مکانیسم های سلولی بالقوه انسان است که می تواند چنین نتایجی را توضیح دهد.

این محققان بیان کردند: ” نتایج ما نشان داد که قهوه، نوشیدنی‌ای که به راحتی در دسترس است، می‌تواند یک استراتژی جدید برای کاهش عفونت SARS-CoV-2 از طریق متوقف کردن تعامل پروتئین اسپایک ACE2، مهار فعالیت TMPRSS2 و CTSL، و کاهش سطح پروتئین TMPRSS2 و ACE2 باشد. ”

محققان همچنین پیشنهاد می‌کنند از آنجایی که دولت‌ها بسیاری از الزامات ایمنی فردی در مورد شیوع SARS-CoV-2 – مانند پوشیدن ماسک یا فاصله‌گذاری اجتماعی – را لغو کرده‌اند، اقدامات پیشگیرانه مانند رژیم غذایی باید بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

آنها نوشتند: “عادات رژیم غذایی منظم برای جلوگیری از عفونت SARS-CoV-2 کم کم به یک موضوع جالب تبدیل می شود. به ویژه، در مورد قهوه که یکی از رایج ترین نوشیدنی هایی است که مردم مصرف می کنند. نتایج مطالعه حاضر ممکن است مبنای علمی برای عموم مردم باشد تا با نوشیدن قهوه از ابتلا به SARS-CoV-2 جلوگیری کنند. ”

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *