اخبار و مقالات, قهوه

نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو

نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو

نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو

در همه جای دنیا، قهوه اسپرسو طرفداران زیادی دارد و در ایران هم همینگونه است. اسپرسو با طعم خاص و خامه فوق العاده و کافئین بالایی که دارد، با بسیاری از انواع قهوه در حال رقابت کردن است. اگر می خواهید قهوه اسپرسو بی نظیری را تجربه کنید، با نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو در این مقاله همراه ما باشید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید اسپرسو نام قهوه نیست و در واقع روش دم کردن قهوه است. تفاوت بین قهوه اسپرسو و قهوه معمولی در روش دم کردن ان ها می باشد. در زمان بسیار کم تری از قهوه معمولی هم اماده و سرو می شود.

ویژگی دانه قهوه اسپرسو

ویژگی دانه قهوه اسپرسو

اولین موردی که در خرید قهوه اسپرسو باید به ان پرداخته شود این است که، دانه قهوه اسپرسو دارای چه ویژگی است که با دیگر انواع قهوه معمولی فرق دارد و آیا اصلا تفاوتی بین ان ها وجود دارد؟ جالب است که بگوییم بیشتر افراد حرفه ای  کافی من ها برای تهیه قهوه اسپرسو از قهوه ترکیبی استفاده می کنند.

برای خرید دانه قهوه باید ویژگی های زیر را دانسته و در نظر داشته باشید. این موارد را در بیشتر کفای شاپ ها رعایت می کنند تا قهوه اسپرسو خوش طعم و فوق الهاده ای را برای مشتریان سرو کنند. پس با دقت بخوانید.

از موارد مهم در دانه قهوه اسپرسو، درجه رست ان است. بیشتر افراد درجه رست مدیوم دارک را برای قهوه اسپرسو می پسندند و طبق همان هم انتخاب می شود. طعم خاص قهوه اسپرسو فقط با درجه رست مدیوم دارک قابل احساس است.

در کافی شاپ ها و کافه ها اگر قرار باشد قهوه اسپرسو با شیر سرو شود، درجه رست دانه قهوه را بیشتر در نظر می گیرند تا طعم قهوه بر شیر و طعم خامه ای غلبه داشته باشد. احساس طعم واقعی قهوه اسپرسو باید وجود داشته باشد.

از دلایل انکه در قهوه اسپرسو از قهوه ترکیبی استفاده می شود این است که هزینه کم تری خواهد داشت. قهوه سینگل اورجین پرطرفدارتر و محبوب تر است.

قهوه تک خاستگاه قیمت بیشتری دارد و برای انکه قیمت و هزینه قهوه اسپرسو کم تر باشد و مقرون به صرفه شود، از قهوه های پایه ای ارزان تر از نوع برزیل و اندونزی استفاده می شود. در واقع مخلوط قهوه اسپرسو شامل دانه های قهوه برزیل و اندونزی و همانند ان می شود.

درجه رست دانه قهوه اسپرسو

دانه قهوه اسپرسو

درجه رست دانه قهوه اسپرسو

همان طور که اشاره هم شد، برای درست کردن قهوه اسپرسو باید از دانه هایی با درجه رست مدیوم دارک و دارک استفاده شود. در واقع در نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو دقت داشته باشید که دانه قهوه اسپرسو از قهوه معمولی باید درجه رست بیشتری داشته باشد.

درجه دارک برای دانه قهوه هم خود دارای طیف های متفاوتی است. بین درجه رست تیره و مدیوم یک میانگین را برای دانه قهوه اسپرسو انتخاب نمایید. با این انتخاب می توانید طعم بی نظیری از قهوه اسپرسو، لاته و فلت وایت را احساس نمایید و اذت ببرید.

طرز شناخت دانه قهوه داک رست

در نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو باید درباره تشخیص و شناخت دانه قهوه دارک رست بدانید.

از محبوب ترین قهوه ها، قهوه دارک رست است. بسیاری از دوستداران قهوه به دنبال خرید این نوع از دانه قهوه هستند که برای تهیه اسپرسو هم بسیار مناسب است. از مشخصات ظاهری قهوه دارک رست می توان موارد زیر را نام برد.

  • رنگ ان مانند شکلات تیره و خیلی نزدیک به رنگ سیاه است.
  • دارای طعمی تلخ و دودی است.
  • دارای بافت روغنی درخشنده بر روی سطح دارد.
  • میزان اسیدیته کمی هم دارد.

از دیگر موارد که باید در خرید دانه قهوه دارک رست دقت شود ان است که؛ اگر روغن از قهوه بیرون زده باشد، سطح دانه‌های قهوه درخشنده است و رنگ دانه قهوه‌ای بسیار تیره است. در این صورت و با وجود این ویژگی ها می توان گفت که دانه قهوه، به روش ایتالیایی رست شده که برای تهیه اسپرسو بسیار ایده ال و مناسب است.

دقت به تاریخ رست دانه قهوه در هنگام خرید

رست دانه قهوه اسپرسو

دقت به تاریخ رست دانه قهوه در هنگام خرید

از نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو ان است که به تاریخ رست دانه قهوه دقت شود. اگر زمان رست دانه قهوه کم باشد، قهوه تازه تر است و اسپرسوی شما خوش طعم تر خواهد بود. زمان بین 2 تا 3 هفته برای رست دانه قهوه، مناسب است و می توان قهوه اسپرسوی باکیفیتی تهیه نمود.

دقت داشته باشید که دانه قهوه اسپرسو را حتما از فروشگاه های معتبر قهوه و وبسایت های تخصصی فروش قهوه خریداری نمایید. این فروشگاه ها دانه قهوه تازه رست به فروش می رسانند و کیفیت ان ها از قهوه های بسته بندی بسیار بالاتر است.

تازگی دانه قهوه اسپرسو

دانه قهوه تازه رست شده بسیار محبوب است و بیشتر افراد برای تهیه قهوه از این گونه دانه ها استفاده می کنند. وقتی بین یک هفته تا 3 هفته از زمان رست دانه قهوه گذشته باشد، می توان بهترین قهوه اسپرسو را با ان تهیه کرد. در این صورت کرما بهتری هم در قهوه اسپرسوی خود شاهد خواهید بود.

برای تهیه قهوه اسپرسو بهتر است از دستگاه های اسپرسوساز استفاده نمایید و البته این دستگاه ها کمی گران هستند و می توان از نمونه های ارزان تر هم خریداری کرد. در این باره از فروشندگان سوال نمایید.

در نهایت

در این مطلب درباره نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو و درجه رست دانه قهوه اسپرسو موارد کاربردی خواندیم. امیدواریم این مقاله مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. برای خرید انواع قهوه اسپرسو در کیفیت بالا از فروشگاه اینترنتی و معتبر کافی ست اقدام نمایید.

سوالات متداول نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو

درجه رست دانه قهوه اسپرسو چقدر باید باشد؟

از محبوب ترین قهوه ها، قهوه دارک رست است. بسیاری از علاقه مندان به نوشیدن قهوه به دنبال خرید دانه قهوه دارک رست هستند که برای تهیه اسپرسو هم بسیار مناسب است.

بهتر است تازگی دانه قهوه رست شده برای تهیه قهوه اسپرسو چقدر باشد؟

زمان بین 7 روز تا 21 روز از رست دانه قهوه بهترین زمان است.

چرا طعم دانه دارک رست را برای قهوه اسپرسو ترجیح می دهند؟

زیرا دانه طعم ثابتی است و طعم قهوه بر شیر و خامه ان غالب خواهد شد.

یک نظر برای “نکات مهم در خرید قهوه اسپرسو

  1. محمد گفت:

    بسیار عالی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *