قهوه

انواع قهوه اسپرسو

انواع قهوه اسپرسو

انواع قهوه اسپرسو

از قهوه اسپرسو، نوشیدنی های مختلفی وجود دارد. اگر به این قهوه علاقه دارید و اهل نوشیدن قهوه اسپرسو هستید، در این مقاله همراه ما باشید تا درباره انواع قهوه اسپرسو بیشتر بدانیم و با ان ها اشنا شویم. همراه ما باشید!

علاوه بر لاته و کاپوچینو، انواع قهوه اسپرسو برای نوشیدن وجود دارد که ما به ان ها اشاره می کنیم.

قهوه اسپرسو

یک شات اسپرسو با فشار دادن آب داغ و تحت فشار از میان دانه های قهوه ریز آسیاب شده و بسته بندی شده تشکیل می شود. نتیجه آن، یک فنجان قهوه ای عالی و خوش طعم و خوش عطر و غلیظ است.

یک شات اسپرسو دارای 64 میلی گرم کافئین است. می توان اینگونه برداشت نمود که، که غلظت آن بسیار بیشتر از قهوه تیره و دارک است که به طور متوسط ​​حدود 12.5 میلی گرم در هر اونس امی باشد.

دانه هایی که برای قهوه اسپرسو اسیاب می شود، ریزتر از قهوه معمولی است. پس مایعی غلیظ تر و با طعم واضح تر از قهوه معمولی خواهیم داشت. اسپرسو، پایه بسیاری از نوشیدنی های قهوه است.

قهوه لاته

قهوه لاته یک نوشیدنی کلاسیک است. بیشتر ان از شیر بخاردیده است. در واقع در حدود یک سوم این قهوه، کاپوچینو و مابقی همان شیر بخاردیده است. ممکن است در کافه ها از طعم دهنده های وانیلی برای سرو ان استفاده شود. روی این قهوه با کف شیر پوشیده می شود. لاته با دستگاه های اسپرسو صنعتی تهیه می شود. مقدار شیر در قهوه لاته بیشتر از قهوه کاپوچینو است.

قهوه کاپوچینو چیست؟

ویژگی قهوه کاپوچینو چیست؟

قهوه کاپوچینو چیست؟

از انواع قهوه اسپرسو می توان به کاپوچینو اشاره داست که بیشتر افراد با ان اشنا هستند و ان را تست کرده اند. قهوه کاپوچینو خوش طعم و پرطرفدار است. طعم قهوه در کاپوچینو غالب تر است تا شیری که در ان استفاده شده است. لایه کفی که روی قهوه کاپوچینو وجود دارد از قهوه لاته ضخیم تر است.

قهوه ماکیاتو

از دیگر انواع قهوه بر پایه اسپرسو، ماکیاتو است. روی این قهوه، فوم شیر و شیر بخاردیده قرار گرفته است. قهوه ماکیاتو از اسپرسو، خیلی مقدار کمی شیر و یک لکه فوم شیر است. ماکیاتو از قهوه اسپرسو معمولی قوی تر می باشد. این نوشیدنی یک اسپرسو ایتالیایی پرطرفدار و خوش طعم است. پیشنهاد می شود ان را امتحان نمایید.

هم اسپرسو ماکیاتو و هم لاته ماکیاتو در بین اهالی قهوه، شناخته شده است. لاته ماکیاتو نسبت به لاته دارای شیر بیشتری است.

آفوگاتو

از انواع قهوه اسپرسو می توان به قهوه آفوگاتو اشاره داشت. بسیاری ان را از دسرها می شناسند و آن هم به دلیل وجود یک اسکوپ بستنی با دوشات اسپرسو است. برای تهیه قهوه آفوگاتو پیشنهاد می شود که از قهوه آماده استفاده نشود. قهوه اسپرسو باید استفاده شود که در دستگاه اسپرسو درست شده است.

اسپرسوی داغ روی قهوه ریخته می شود که، بستنی با گرمای اسپرسو باید آرام آرام ذوب شود. حتما این نوشیدنی عالی را امتحان نمایید. حتما طرفدارش خواهید شد.

کافه اوله

کافه اوله از انواع نوشیدنی قهوه اسپرسو است که از فرانسه امده است. مقدار قهوه و شیر بخاردیده در این نوع نوشیدنی اسپرسو، مساوی است. تهیه این نوع قهوه بسیار آسان و بی دردسر است. آن را امتحان نمایید.

قهوه کورداتو چیست؟

مزیت قهوه کورداتو چیست؟

قهوه کورداتو چیست؟

از قهوه هایی بر پایه اسپرسو، کورداتو است. این نوشیدنی در اصل اسپانیایی است که، نصف ان اسپرسو و نیمی دیگرش، شیر بخار دیده است. این نوع قهوه یا فوم کمی دارد یا اصلا در آن از فوم استفاده نشده است. این قهوه گرم سرو می شودو مقدار اسیدیته آن پایین است. از سیروپ وانیلی در سرو این قهوه استفاده می شود. کورداتو شیرین و خوش طعم است.

فلت وایت چیست؟

از انواع قهوه اسپرسو می توان فلت وایت را نام برد. این قهوه هم مانند لاته از اسپرسو و شیر بخاردیده درست شده است. نسبت اسپرسو در این قهوه بیشتر از شیر است. بافت شیر در فلت وایت، مخملی طور است. طعم این نوع اسپرسو دارای طعم قوی از قهوه است. اصالت این قهوه به استرالیا و نیوزیلند بر می گردد.

حجم فنجان قهوه فلت وایت از قهوه لاته در حدود 20 سی سی کم تر است. اندازه فوم فلت وایت نسبت به لاته کم تر است

قهوه موکالاته

خرید قهوه موکالاته

قهوه موکالاته

اگر اهل نوشیدن قهوه بر پایه اسپرسو هستید، موکالاته را امتحان نمایید. موکالاته همان طور که از اسمش هم مشخص است، لاته است که با شکر و شکلات طعم دار شده و بیشتر به صورت پودر کاکائو و سیروپ استفاده می شود. می توان از شربت شکلات و یا تکه های شکلات هم استفاده کرد. برای تهیه این نوع قهوه بهتر است از اسپرسوساز استفاده شود.

قهوه ری آی

اگر طرفدار نوشیدن قهوه اسپرسو با کافئین بالا هستید، قهوه ری آی بهترین گزینه می تواند باشد. ری آی همان قهوه با یک شات اسپرسو است. این نوشیدنی واقعا شما را فرش کرده و سرحال می آورد. امتحان کنید.

آیریش کافی

ایریش کافی از نوشیدنی های گرمی است که بر پایه اسپرسو است. این قهوه از قهوه تیره و ویسکی و شکر درست می شود. روی این قهوه، خامه زده شده قرار دارد. سیروپ ایریش به این قهوه اضافه می شود. طعم این قهوه قوی است و دارای کافئین به مقدار بالا است.

آیسد لاته

از انواع قهوه اسپرسو سرد، آیسد لاته است. در واقع همان قهوه لاته خنک شده است. اسپرسو و شیر روی یخ ریخته شده و میل میشود. برای روزهای گرم نوشیدنی فوق العاده ای است.

در نهایت

در این مقاله با انواع قهوه اسپرسو و ویژگی های آن ها آشنا شدیم. اگر اهل نوشیدنی هایی بر پایه قهوه اسپرسو هستید، حتما این موارد را تست کنید که هر کدام طعم و عطر خاص خودش را دارد.

سوالات متداول انواع قهوه اسپرسو

کلد برو چه نوع قهوه ای است؟

قهوه ای ملایم است و تلخی کم تری از آیسد لاته دارد.

فراپاچینو چه نوع قهوه ای است؟

انواع نوشیدنی قهوه که بر پایه اسپرسو هستند و یخ در ترکیب آن ها وجود دارد، فراپاچینو گفته می شود.

تفاوت کاپوچینو با لاته در چیست؟

تفاوت کاپوچینو با قهوه لاته در این است که، مقدار شیر در قهوه لاته بیشتر از قهوه کاپوچینو است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *