اخبار و مقالات, قهوه

مصرف قهوه با شیر اثر ضد التهابی دارد؟

قهوه با شیر

آیا مصرف قهوه همراه شیر اثر ضد التهابی دارد؟

بر اساس تحقیقاتی که این هفته در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شد، قهوه همراه با شیر می تواند خواص ضد التهابی سلول های ایمنی را به طور طبیعی دو برابر کند.

در این مطالعه، محققان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک چگونگی رفتار پلی فنول ها را هنگام ترکیب شدن با اسیدهای آمینه خاصی که سازنده پروتئین ها هستند، بررسی کردند.

البته این تحقیق هنوز رابطه واضحی بین مصرف قهوه و تاثیر آن بر سلامتی ارائه نکرده و تا این مرحله، فقط بر روی مطالعه سلول‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی متمرکز شده است. هرچند محققان به دنبال دریافت بودجه بیشتر برای استفاده از نتایج آن در تحقیقات روی حیوانات و سپس برای تحقیقات روی انسان هستند.

ماریان نیسن لوند، استاد دانشگاه کپنهاگ و نویسنده این تحقیق، در بیانیه ای از یافته های آن گفت: «در این مطالعه، ما نشان دادیم که وقتی پلی فنل با یک اسید آمینه واکنش می دهد، اثر مهار کنندگی آن بر التهاب، در سلول های ایمنی افزایش می یابد. به این ترتیب، به وضوح قابل درک است که ترکیب قهوه با شیر می تواند تأثیر مفیدی بر کاهش التهاب در بدن انسان نیز داشته باشد.

قهوه با شیر برای رفع التهاب خوب است؟

چطور قهوه همراه با شیر به کاهش التهاب کمک می کند؟

قهوه برشته به طور طبیعی حاوی پلی فنول های خاصی است. این ترکیبات آلی طبیعی می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند. علاوه بر این، قهوه سرشار از اسیدهای کلروژنیک است و به همین علت در بسیاری از تحقیقات علمی روی برخی از مزایای آن برای سلامتی انسان آزمایشاتی انجام گرفته است.

محققان دانمارکی خاطرنشان کردند که مطالعات نسبتا کمی تاثیری که واکنش نشان دادن پلی فنل‌ها با مولکول‌های دیگر دارد مانند پروتئین‌های مخلوط شده با سایر غذاهای مصرف‌شده – مثلاً شیر همراه با قهوه را بررسی کرده اند.

لوند می گوید: «از آنجایی که بدن انسان نمی تواند مقدار زیادی پلی فنول را جذب  کند، بسیاری از محققان در حال مطالعه چگونگی کپسوله کردن پلی فنول ها در ساختارهای پروتئینی هستند که جذب آنها را در بدن بهبود می بخشد. این استراتژی دارای مزیت افزوده افزایش اثرات ضد التهابی پلی فنول ها است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *