قهوه

مصرف قهوه با شیر برای کاهش التهاب

مصرف قهوه با شیر

 تحقیقات نشان می دهد که مصرف قهوه با شیر اثر ضد التهابی آن را افزایش می دهد

 

 

بر اساس تحقیقاتی که این هفته در مجله شیمی کشاورزی و مواد غذایی منتشر شد، ترکیب قهوه با شیر می تواند خواص ضد التهابی طبیعی سلول های ایمنی را دو برابر کند.

در این تحقیق، محققان دانشگاه کپنهاگ در دانمارک چگونگی رفتار پلی فنول ها را هنگام ترکیب با اسیدهای آمینه خاص که بلوک های سازنده پروتئین ها هستند، بررسی کردند.

این تحقیق هنوز ارتباط روشنی بین مصرف قهوه و تاثیر آن روی سلامت بدن ارائه نکرده است. تا این مرحله، این تحقیق خاص فقط بر روی مطالعه سلول‌ها در محیط‌های آزمایشگاهی متمرکز بوده است، در حالی که محققان به دنبال بودجه بیشتری برای استفاده از نتایج این تحقیقات روی حیوانات و سپس روی انسان ها هستند.

ماریان نیسن لوند، استاد دانشگاه کپنهاگ و نویسنده این تحقیق، در اِطلاعیه ای درباره یافته هایش گفت: «در این تحقیق، ما نشان دادیم که وقتی پلی فنل با یک اسید آمینه واکنش می دهد، اثر مهار کردن التهاب سلول های ایمنی افزایش می یابد. به این ترتیب، به وضوح می توان تصور کرد که این کوکتل می تواند تأثیر مفیدی بر کاهش التهاب در انسان نیز داشته باشد.

قهوه برشته شده به طور طبیعی حاوی پلی فنول های خاصی است. این ترکیبات آلی طبیعی می توانند به عنوان آنتی اکسیدان عمل کنند. قهوه سرشار از اسیدهای کلروژنیک است که در تحقیقات علمی بسیاری مورد بررسی قرار گرفته و نشان داده شده که مزایای زیادی روی سلامت بدن دارد.

محققان دانمارکی خاطرنشان کردند که مطالعات نسبتا کمی به بررسی واکنش پلی فنل‌ها با مولکول‌های دیگر پرداخته اند. بنابراین، هنوز کاملا مشخص نیست وقتی پروتئین‌ها با سایر مواد غذایی به صورت ترکیبی مصرف می شوند مثلاً شیر همراه با قهوه، چه اتفاقی می‌افتد.

لوند می گوید: «از آنجایی که بدن انسان قادر به جذب مقدار زیادی پلی فنول نیست، بسیاری از محققان در حال مطالعه چگونگی کپسوله کردن پلی فنول ها در ساختارهای پروتئینی هستند که جذب آنها را در بدن بهبود می بخشد. این استراتژی مزیت دیگری نیز به همراه دارد که همان افزایش اثرات ضد التهابی پلی فنول ها است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *