دسته‌بندی نشده

کاهش افسردگی و اضطراب با قهوه

کاهش افسردگی و اضطراب با قهوه

طبق تحقیق، نوشیدن قهوه به میزان متعادل می تواند به کاهش افسردگی و اضطراب کمک کند. طبق نتایج تحقیقی که اخیرا توسط محققان چینی انجام شده، مصرف دو تا سه فنجان قهوه در روز به کاهش اضطراب و افسردگی در همه افراد کمک میکند. این نتایج برای افرادی که به طور مداوم قهوه می نوشند و افرادی که گاهی اوقات از نوشیدن آن لذت می برند، یکسان بوده است.

اما نتایج این مطالعه برای افرادی که بیشتر یا کمتر از این مقدار مصرف می کردند، متفاوت بود و نشان داد که بروز افسردگی و اضطراب تحت تأثیر عوامل دگیری مانند نوع قهوه یا افزودنی هایی مانند شیر یا شکر قرار دارد.

در قسمت نتیجه گیری، محققان این جمله جالب را بیان کردند: “یافته های ما از این توصیه حمایت می کند که مصرف ​​قهوه به میزان متعادل می تواند بخشی از یک سبک زندگی سالم برای پیشگیری و مدیریت افسردگی و اضطراب در جامعه عمومی باشد.”

خود این تحقیق در مجله  Elsevier Psychiatry Research منتشر شد.  بودجه آن نیز از سوی سه آژانس تحقیقاتی علمی چینی به طور جداگانه تامین شد و محققان گفتند که این گروه‌ها هیچ نقشی در طراحی تحقیق یا تأیید نسخه پیش نویس آن نداشتند.

کاهش افسردگی و اضطراب با قهوه

کاهش افسردگی و اضطراب با قهوه

در این مطالعه از داده‌های Biobank UK استفاده شده که یک گروه تحقیقاتی گسترده در مورد مصرف قهوه و سلامت انسان در دهه گذشته بوده است.

این مطالعه شامل 146656 شرکت‌کننده (63860 مرد و 82796 زن) بود که 80.7 درصد از آنها به طور منظم قهوه می نوشیدند. تقریبا بیش از 41 درصد از شرکت کنندگان بیان کردند که دو تا سه فنجان قهوه در روز می نوشند که بیشترین نسبت افراد شرکت کننده را تشکیل می دادند.

با استفاده از اطلاعات حاصل از نظرسنجی های انجام شده بین سال های 2006 و 2010، تجزیه و تحلیل آماری نشان داد که نوشیدن سه فنجان از هر نوع قهوه در روز با کمترین خطر ابتلا به افسردگی یا اضطراب مرتبط است. یک تا سه فنجان قهوه بدون شکر در روز نیز با کاهش خطر ابتلا به هر دو بیماری مرتبط بود.

در عین حال، افرادی که بیش از شش فنجان از هر نوع قهوه در روز مصرف می‌کردند با افزایش خطر ابتلا به افسردگی و اضطراب همراه بودند.

علاوه بر این، نتایج بدست آمده از افرادی که روزانه دو تا سه فنجان قهوه فوری می نوشیدند نیز کاهش خطر ابتلا به افسردگی را نشان داد، اما تاثیری روی کاهش اضطراب نداشت. این تحقیق همچنین مشخص کرد که نوشیدن قهوه با شکر هیچ ارتباط آماری معناداری با افزایش خطر ابتلا به اضطراب یا افسردگی را نشان نمی دهد.

برای مطالعه کامل این تحقیق روی این لینک کلیک کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *