قهوه

قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

اگر شما هم از افرادی هستید که به کیفیت قهوه خود اهمیت می دهید و دوست دارید قهوه ای با ویژگی های خوب و مرغوب خریداری نمایید، در این مقاله همراه ما باشید تا درباره اینکه، قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ بیشتر بدانیم.

اولین قهوه در منطقه اتیوپی کشف شد است که داستان های زیادی هم درباره ان وجود دارد اما در اصل همینکه قهوه از کجا آمده است و ان هم منطقه اتیوپی است، کفایت می کند. اما قهوه ای که دوست دارید تهیه و مصرف نمایید، مهم ترین مورد طعم ان است و بعد عطر ان که باید مطبوع و دلپذیر باشد.

قهوه ای خوب است که، دانه هایش به اندازه بو داده شده باشند و خیلی برشته نشده باشند و عطر و طعم لازم و مورد رضایت را داشته باشند. اما برای اینکه خیلی کامل تر ار اینکه، قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد را بدانیم، همچنان در این مطلب، همراه ما باشید.

خرید قهوه باکیفیت

راه تشخیص قهوه باکیفیت

خرید قهوه باکیفیت

انواع قهوه یا از دانه های عربیکا یا از دانه های روبوستا هستند و یا به صورت ترکیبی از این دو نوع دانه هستند. برای اینکه قهوه باکیفیت تر باشد، باید دانه قهوه عربیکا در ان بیشتر باشد زیرا کیفیت بهتر دارد و قیمت بالاتری هم دارد. پس برای اینکه قهوه ای که می نوشید، طعم و عطر واقعی تر و خالص تری داشته باشد، باید دانه های عربیکا بیشتر باشد.

اگر می خواهید از کشورهایی که قهوه باکیفیت تولید می کنند، بیشتر بدانید باید گفت که، برزیل در صدر اول این جایگاه قرار دارد و در ادامه کشورهایی چون، ویتنام و اندونزی و کلمبیا هستند که قهوه های خوب و باکیفیتی را تولید و روانه بازار می کنند. برای انتخاب قهوه باکیفیت بهتر است از دانه های قهوه تولید شده در این کشورها تهیه نمایید تا طعم خاص ان ها را از قهوه احساس نمایید.

بعضی از انواع قهوه ها هستند که خیلی هم کیفیت خوبی دارند و از ترکیب دو دانه یا چند دانه از قهوه از مناطق مختلف هستند. قهوه هایی از مناطقی چون کنیا و سوماترا و جامائیکا هم شناخته شده هستند و کیفیت قابل قبولی دارند.

تشخیص قهوه خوب از بد

در صحبت از اینکه، قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد؟ خوب است درباره تشخیص قهوه خوب از بد هم گفته شود. کیفیت قهوه ای که درست می نمایید به مواد ان قهوه بستگی دارد که تهیه نموده اید.

از اولین نشانه های ظاهری در تشخیص قهوه خوب از بد این است که، دانه های قهوه باید درسته باشند . با خرید دانه های درشت و تبدیل آن به قطعات و اندازه های ریز و مناسب، کی توانید قهوه باکیفیت تری را داشته باشید. قهوه هایی که اسیاب شده هستند را وقتی خریداری می نمایید خیلی نمی توان عصاره کشی باکیفیتی را از ان انتظار داشت. البته که این مورد در انتخاب فروشگاهی مطمئن و قابل اعتماد در فروش انواع قهوه هم تاثیر دارد.

این را در خرید قهوه باکیفیت در نظر داشته باشید که طعم خود دانه قهوه از طعم پودری آن بسیار باکیفیت تر و مطبوب تر است.

از مهم ترین موارد در تشخیص قهوه خوب و بد از هم این است که فروشگاه معتبری را انتخاب نموده و با اطمینان خرید کنید. هم راهنمایی های لازم را ارائه دهد و هم جنس و محصول باکیفیت عرضه دارد.

اگر قهوه را خودتان اماده و دانه های ان را تفت می دهید، دقت داشته باشید تا، برای مصرف ان بیشتر از دو هفته از تفت دادن آن نگذشته باشد تا کیفیت اصلی را دارا باشد. چون قهوه را خود اماده می کنید و بسته بندی استاندارد ندارد، این مورد را در نظر داشته باشید.

خرید قهوه در کیسه های مخصوص و هواگیری شده

خرید انواع قهوه

خرید قهوه در کیسه های مخصوص و هواگیری شده

از دیگر موارد مهم در اینکه، قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد باید گفت که قهوه خوب و باکیفیت در بسته بندی های استاندارد خریداری نمایید تا در مجاورت هوا قرار نگرفته و اکسید نشده باشد. اگر قهوه در مجاورت هوا قرار گیرد، خشک شده و دیگر کیفیت اولیه و اصلی خود را ندارد.

تفت داده شدن زیاد در دانه های قهوه

از دلایل بی کیفیتی در دانه های قهوه می توان به زیاد تفت داده شدن ان ها اشاره داشت. اگر دانه های قهوه زیاد تفت دادع شوند، روی دانه ها روغنی شکل است و این نشانه بی کیفیت بودن ان هستند. در این صورت شما طعم واقعی و اصیل قهوه را احساس نخواهید کرد. دانه های قهوه اگر در دمای بالا  در زمان بیش از اندازه، تفت داده شوند، چسبندگی و غلظت در دانه ها هم کاهش پیدا می کند. زیرا دیواره سلولی قهوه از بین رفته و روغن ان خارج می شود.

اگر دانه های قهوه در حرارت مناسب و در زمان درست، تفت داده شوند، سوختگی در ان ها ایجاد نمی شود. بهتر است از دستگاه سرخ کن مناسبی برای تفن دادن دانه های قهوه استفاده شود.

قهوه خوب را از کجا بخریم؟

قهوه خوب

قهوه خوب را از کجا بخریم؟

خرید قهوه خوب را باید از مراکز فروش قهوه که معتبر هستند انجام دهید. می توان از تجربه کسانی که اهل خوردن قهوه و خرید قهوه باکیفیت هستند، استفاده کنید. از فروشگاه هایی که دارای وبسایت مورد اعتماد هستند و مطالب مفیدی در ارتباط با شناخت قهوه در سایت خود بارگذاری نموده اند و محصولات با توصیحات مشخص و قیمت شفاف دارند هم می توانید خرید نمایید.

برای خرید انواع قهوه باکیفیت و اورجینال از فروشگاه اینترنتی و معتبر کافی ست اقدام نمایید.

سوالات متداوال قهوه خوب چه ویژگی هایی دارد؟

چرا برخی قهوه ها مزه تلخی دارند؟

قهوه هایی که زیاد رست شده و بیشتر از اندازه تفت داده شده اند، دارای تلخی هستند.

چه دانه قهوه ای باکیفیت تر است؟

در این مطلب خیلی کامل به این مورد اشاره شده است. دانه های عربیکا دارای کیفیت بیشتری نسبت به روبوستا هستند.

قهوه دانه درشت خریداری کنیم یا قهوه پودر شده؟

اگر شرایط خرد کردن دانه های قهوه درشت را دارید بهتر است که در اندازه درشت خریداری نمایید و خودتان آن را پودر کنید. دانه های درشت قهوه، کیفیت بهتری دارند. خرید از فروشگاه های معتبر را فراموش نفرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *