قهوه

بهترین رست قهوه برای اسپرسو

بهترین رست قهوه برای اسپرسو

بهترین رست قهوه برای اسپرسو

برای تهیه عصاره قهوه اسپرسو عالی باید، دانه قهوه مرغوب و باکیفیتی از قهوه وجود داشته باشد. در واقع مهم ترین بخش از تهیه قهوه اسپرسو، دانه های قهوه در کیفیت بالا است. برای داشتن قهوه خوب، بهترین رست قهوه برای اسپرسو را باید دانست.

بهترین زمان برای رست قهوه اسپرسو، زمانی است که دانه های قهوه تازه هستند. اگر دانه های قهوه تازه باشند، خامه قهوه اسپرسو هم بهتر خواهد بود.

بهترین رست قهوه اسیاب شده برای استفاده تا زمانی است که، بیشتر از 12 ساعت از اسیاب نبوده و دور از رطوبت و نور مستقیم خورشید نگهداری شده است.

رست قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو را می توان در درجه رنگ و رست های متنوعی درست کرد. در دستگاه برشته کاری دانه قهوه سبز به بهترین رست قهوه برای اسپرسو می رسیم که به طور کلی در سه دسته وجود دارد.

سه دسته رست قهوه اسپرسو، لایت و مدیوم و دارک هستند. حتما از روی نام ان ها متوجه درجه رست ان تا حدودی شده اید.

درجه رست لایت برای قهوه اسپرسو، طعمی مانند خامی دارد که برای قهوه اسپرسو خیلی پیشنهاد نمی شود و مناسب نخواهد بود. دانه قهوه با درجه رست دارک هم طعمی سوخته و زیاد رست شده دارد.

قهوه ای مناسب برای عصاره گیری قهوه اسپرسو است که، خامه مناسبی بدهد و بتوان ترکیب شیر و قهوه هم از ان تهیه نمود. بهترین رست قهوه برای اسپرسو درجه مدیوم است.

دانه قهوه مناسب برای اسپرسو

رنگ دانه قهوه عربیکا یا روبوستا برای اسپرسو

دانه قهوه مناسب برای اسپرسو

اینکه از کدام دانه قهوه می توان برای عصاره گیری اسپرسو استفاده کرد و بهترین رست قهوه برای اسپرسو کدام است، به سلیقه و انتخاب شما بر می گردد. می توان از بین دانه های عربیکا و روبوستا و حتی ترکیبی از ان ها تست کرد و قهوه باب میل خود را انتخاب کرد.

فرش رست بودن قهوه اسپرسو

دانه های قهوه سبز رنگ هستند. برای عصاره گیری قهوه اسپرسو لازم است که، فرایند برشته کاری انجام شود تا دانه قهوه اسپرسو برای عصاره گیری آماده شود. از موارد بسیار مهم در عصاره گیری قهوه این است که، فرش رست باشد. یعنی از زمان بهترین رست قهوه برای اسپرسو حداکثر دو هفته تا 30 روز گذشته باشد. در این مدت هم باید از رطوبت و نور مستقیم خورشید،ردور نگه داشته شده باشد.

اگر فرش رست بودن قهوه اسپرسو و بهترین رست قهوه برای اسپرسو رعایت شود، بهترین خامه و کرما را از اسپرسو خواهید داشت.

بهترین نوع دانه قهوه برای اسپرسو

طعم دانه روبوستا برای اسپرسو

بهترین نوع دانه قهوه برای اسپرسو

دو نوع دانه قهوه وجود دارد. روبوستا و عربیکا از انواع دانه قهوه هستند. قهوه عربیکا شیرین تر است و اسیدیته ان بیشتر است اما برای اسپرسو غلظت قهوه اهمیت بیشتری دارد که این خصوصیت را در دانه های روبوستا می توان جست.

از قهوه روبوستا و یا ترکیب ان می توان اسپرسو مناسبی را تهیه کرد. بهترین دانه قهوه برای اسپرسو، دانه قهوه روبوستا است. روبوستای باکیفیت و مرغوبی را برای قهوه اسپرسو انتخاب نمایید تا اسپرسویی خوش طعم نسیب شما شود. بهترین اسپرسو را با دانه قهوه روبوستا که رست بسیار خوبی در حد مدیوم دارد می توان درست کرد.

 رست تیره دانه قهوه اسپرسو

بهترین رست برای قهوه اسپرسو، درجه مدیوم است یعنی فقط مقدار کمی از حالت طبیعی تیره تر شود. بهترین دانه قهوه برای اسپرسو بین رست تیره و روشن است. یعنی رست مدیوم تا مدیوم دارک، قهوه اسپرسو فوق العاده ای خواهد شد.

قهوه اسپرسو با دانه های تازه برشت

رست قهوه اسپرسو

قهوه اسپرسو با دانه های تازه برشت

برای اینکه بهترین کرما را در قهوه اسپرسو خود داشته باشید، از قهوه تازه برشت استفاده نمایید. روبوستا انتخاب بهتری است و طعم متفاوت و با اسیدیته کم تر است. کافئین بالاتر و کرمای بیشتری هم تولید می کند.

قهوه اسپرسو غلظت زیادی دارد که به اسیدیته بالا هم نیازی ندارد. روبوستایی که رشد خوبی داشته است، طعم فوق العاده ای از اسپرسو را خواهد داشت.

قیمت قهوه روبوستا ارزان تر است و برای درست کردن شات از قهوه اسپرسو با کرمای بالا بسیار مناسب است.

رست تیره برای قهوه اسپرسو

دلایل زیادی وجود دارد تا از رست تیره برای اسپرسو استفاده شود. این دلایل به صورت گزینه های زیر است.

اگر بهترین رست قهوه برای اسپرسو را تیره تر از دیگر قهوه ها بدانند، می تواند برای سنت قدیمی باشد که اینگونه جا افتاده است. طعم خاصی از قهوه اسپرسو مد نظر است و از همان قدیم وجود دارد

از موارد دیگر در علت رست تیره قهوه اسپرسو می تواند، ترکیب بهتر آن با شیر باشد. برای استفاده از اسپرسو در نوسیدنی هایی که بر پایه شیر هستند مانند لاته؛ بهتر است رست دانه قهوه تیره باشد. دانه تیره قهوه باعث می شود تا خامه شیر بریده شود. این بهترین انتخاب برای یک شات لاته است.

رست دانه قهوه

دانه قهوه برای اماده شدن باید مراحل برشته کاری را پشت سر بگذارد. دانه قهوه باید تازه باشد تا طعم و عطری فوق العاده از نوشیدنی قهوه را شاهد باشیم. زمان رست کردن و درجه رست کردن قهوه در طعم و عطر ان بسیار تاثیرگذار است. قهوه ای که تازه برشته شده است بهترین خامه و کرما را برای اسپرسو خواهد داشت. زمان اسیاب کردن هم برای داشتن قهوه ای باکیفیت بسیار اهمیت دارد.

در نهایت اینکه

با توجه به این مطلب درباره بهترین رست قهوه برای اسپرسو و مقدار رست و زمان رست قهوه، بهتر است خرید دانه قهوه را از فروشگاه های معتبر داشته باشید. فروشگاه های معتبر دانه قهوه را تازه اسیاب کرده و می توان شات اسپرسویی فوق العاده را تجربه نمایید. انواع قهوه اسپرسو در بهترین درجه رست را از فروشگاه انلاین کافی ست خریداری نمایید.

سوالات متداول بهترین رست قهوه برای اسپرسو

بهترین قهوه اسپرسو برای چه کشوری است؟

اسپرسو ایتالیایی، اتیوپی و امریکایی و کلمبیایی کیفیت بسیار خوبی دارند.

چرا شات قهوه اسپرسو کوچک است؟

زیرا قهوه اسپرسو غلیظ تر و قوی تر است از قهوه های دیگری چون قهوه فرانسه و شات کوچکتری هم دارد.

بهترین نوع قهوه اسپرسو چیست؟

دانه های قهوه تازه برشته شده و تازه اسیاب شده، بهترین نوع از قهوه اسپرسو است. دانه های قهوه اسپرسو دارای اسیدیته کم تری نسبت دانه های قهوه معمولی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *