قهوه

همه چیز درباره انواع قهوه شیرین

همه چیز درباره انواع قهوه شیرین

انواع قهوه شیرین

اگر خیلی اهل نوشیدن قهوه تلخ نیستید، می توانید در ای مقاله درباره انواع قهوه شیرین بدانید و با توجه به مذاق خود از ان ها انتخاب نمایید. پس پیشنهاد می شود، در این مقاله همراه ما باشید.

از انواع قهوه شیرین که در دنیا شناخته شده هستند و بسیار طرفدار دارند، می توان به قهوه موکا، قهوه بن بن، کاپوچینو، قهوه ایرلندی و قهوه فراپه اشاره داشت.

قهوه موکا چیست؟

از انواع قهوه شیرین می توان به قهوه موکا یا موکاچینو اشاره کرد. این قهوه از اسپرسو و شیر و شکلات درست شده است. برای درست کردن این نوع قهوه هم می توان از پودر شکلات و هم از شربت شکلات استفاده کرد. قهوه موکا از پرطرفدارترین و خوشمزه ترین قهوه هایی است که در کافی شاپ ها سرو می شود.

قهوه موکا مانند لاته است و بر پایه شیر و اسپرسو سرو می شود و البته شکلات شیرین یا پودر شکلات هم به ان اضافه می شود. اگر از دوستداران قهوه و شکلات هستید، حتما قهوه موکا را امتحان نمایید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید. در تهیه قهوه موکا می توان از شکلات فرمند و نوتلا هم استفاده کرد. می توان قهوه موکا را با خامه زده شده هم میل نمود.

خرید انواع قهوه شیرین از فروشگاه اینترنتی

قهوه شیرین باکیفیت

قهوه بن بن

از انواع قهوه شیرین قهوه بن بن است. این قهوه از اسپرسو و شیر شیرین و غلیط است که نسبت ان ها با هم برابر است. شیر و قهوه در فنجان از هم جدا دیده می شوند. لایه های قهوه، جدا شده اند. این نوع قهوه اسپانیایی نوعی معجون شیرین و بسیار پرطرفدار در اروپا و شرق اسیا است.

قهوه فراپه

قهوه فراپه از انواع قهوه شیرین است. این نوشیدنی به عنوان دسر هم استفاده می شود زیرا به همراه قهوه یخی سرو می شود و ویژگی دسری خوشمزه را دارد. قهوه فراپه از قهوه اسپرسو و شربت طعم دار و شیرین است. خامه زده شده هم در این قهوه شیرین و خوشمزه وجود دارد.

کاپوچینو

از انواع قهوه شیرین پرطرفدار و بسیار محبوب قهوه کاپوچینو است. این قهوه خوشمزه با شیر درست می شود و مقدار کمی اسپرسو هم دارد. برای شیرین تر شدن کاپوچینوی خود می توانید از پود قهوه هم استفاده نمایید. از شربت شکلات نوتلا و فرمند هم در سرو این قهوه استفاده می شود و کاملا سلیقه ای است.

قهوه ایرلندی

قهوه ایرلندی

خرید انواع قهوه ایرلندی باکیفیت

از دیگر قهوه ها با طعم شیرین، قهوه ایرلندی است. از محبوب ترین و پرطرفدارترین کوکتل قهوه، قهوه ایرلندی است. در این نوع قهوه از مقداری اسپرسو استفاده شده و قهوه فیلتر شده هم می تواند در تهیه ان مورد اییتفاده قرار گیرد. قهوه ایرلندی یک نوشیدنی بسیار خوشمزه برای شبهای زمستان است که به صورت گرم سرو می شود.

چهار جزء مهم از قهوه ایرلندی، قهوه ، ویسکی ، خامه و شیرین کننده است. می توان قهوه ایرلندی را با قهوه جوشیده، فیلتر شده یا اسپرسو تهیه نمود. انواع قهوه ایرلندی وجود دارد که همه بر پایه شیرین کننده و خامه درست می شوند.

قهوه آفوگاتو

قهوه آفوگاتو

همه چیز درباره قهوه آفوگاتو

از انواع قهوه شیرین م توان به قهوه آفوگاتو اشاره داشت. افوگاتو از کلمه ایتالیایی گرفته شده است که، هم نوشیدنی و هم دسر است و بسیار خوشمزه است. اگر تا به حال این نوشیدنی را امتحان ننموده اید، حتما ان را امتحان کنید.

قهوه افوگاتو بر پایه قهوه است و در ان از بستنی هم استفاده می شود. این نوشیدنی مناسب فصل تابستان است. با دو روش سنتی و دسر ایتالیایی می توان این نوع قهوه را درست کرد.

چرا برخی از قهوه ها شیرین هستند؟

در حدود نیمی از دانه های سبز قهوه دارای کدبوهیدرات هستند. این کربوهیدرات ها کامل در آب حل نمی شوند و مقداری از ان ها در فنجان قرار میگیرند.

از دانه های شیرین قهوه می توان به قهوه عربیکا اشاره داشت. این نوع قهوه دارای رایحه از شکلات و آجیل و کارامل است. عربیکا دارای طعم ملایم و کافئین کم تری نسبت به دیگر قهوه ها است. این نوع قهوه از اتیوپی امده است. امروزه در کشور برزیل هم قهوه عربیکا برداشت می شود و در مقدار قابل توجهی هم می باشد.

دانه های عربیکا از ساکارز بیشتری نسبت به نوع روبوستا برخوردار است. به همین علت است که آن را در رده قهوه های شیرین حساب می کنند.

یک نکته مهم درباره دانه قهوه این است که هر چه قدر گیلاس قهوه دیرتر برسد، محصول شیرین تر است و این در ارتفاعات بیشتر اتفاق می افتد. پس قهوه هایی که در ارتفاعات کشت می شوند، طعم شیرین تری نسبت به دیگر قهوه ها دارند.

رست کردن قهوه و شیرین شدن ان

برای داشتن انواع قهوه شیرین می توان؛ رست کردن قهوه را عاملی مهم دانست. رست کردن و مقدار برشته بودن دانه های قهوه بر شیرینی قهوه، اثری مستقیم دارد. اندازه رست را باید بدانید تا با رست طولانی، قهوه تلخ نشود.

در نهایت اینکه

در این مقاله درباره انواع قهوه شیرین و ویژگی های ان خواندیم. درباره دانه های شیرین قهوه از نوع عربیکا اشنا شدیم تا برای خرید قهوه با طعمی شیرین از نوع عربیکا انتخاب نماییم. برای خرید انواع قهوه شیرین و تلخ از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. فروشگاه اینترنتی کافی ست، انواع قهوه در بهترین کیفیت را به فروش می رساند.

سوالات متداول انواع قهوه شیرین

از راه های شیرین شدن طعم قهوه چیست؟

از راه های شیرین شدن طعم قهوه، رست کردن ان و طرز دم کردن ان است.

ایا درجه اسیاب قهوه بر طعم ان تاثیر می گذارد؟

هر چه قدر درجه اسیاب دانه های قهوه بیشتر باشد، قهوه طعم تلخ تری خواهد داشت. مثلا قهوه ترک و عربی دانه های پودری دارند. درجه اسیاب دانه قهوه بر طعم و عطر ان بسیار تاثیر می گذارد.

برای تهیه قهوه آفوگاتو به چه موادی احتیاج است؟

برای درست کردن قهوه آفوگاتو، به اسپرسو و بستنی وانیلی و یا ژلاتو نیاز می باشد. می توان گفت هم نوشیدنی تابستانه و هم دسری بسیار خوشمزه است.

یک نظر برای “همه چیز درباره انواع قهوه شیرین

  1. Ary گفت:

    من به قهوه علاقه دارم ولی یه کم شیرین یه کم تلخ یعنی تلخیش در حد زهر مار نباشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *