اخبار و مقالات

خواص و عوارض و مضرات قهوه بدون کافئین یا دیکاف برای بدن؛ شایعه یا واقعیت؟

خواص و عوارض و مضرات قهوه بدون کافئین یا دیکاف برای بدن؛ شایعه یا واقعیت؟

 

قهوه دیکاف یا قهوه بدون کافئین برای بدن عوارض دارد و مضر است؟ اصلا قهوه بدون کافئین یا دیکاف چیست؟ قهوه دیکاف یا قهوه‌ای که حداقل 97 درصد کافئین آن گرفته شده برای کسانی که نسبت به کافئین حساسیت دارند یا به دلیل ابتلا به برخی بیماری‌ها برای مصرف کافئین محدودیت دارند یا دوست دارند کافئین کمتری دریافت کنند یک نوشیدنی مناسب است. اما آیا قهوه دیکاف یا قهوه بدون کافئین برای بدن ضرر دارد؟ خواص و عوارض و مضرات قهوه کافئین گرفته که به قهوه بدون کافئین یا دیکاف مشهور است برای بدن شایعه دارد یا از نظر علمی واقعیت دارد. در مجله قهوه ست به شما می‌گوییم قهوه دیکاف برای شما مفید است یا مضر.

 

 شایعه اول: قهوه کافئین گرفته دارای مواد شیمیایی مضر سلامت است

 

بد نیست بدانید این تصور کاملا اشتباه است به این دلیل که یکی از معروفترین و پرکاربردترین راه‌های گرفتن کافئین استفاده از آب است، بدون استفاده از هرگونه ماده شیمیایی و لذا هیچ گونه ماده مضر به قهوه اضافه نمی شود (Swiss water). پس این تصور که قهوه دیکاف دارای مواد شمیایی مضر برای بدن یک ایده اشتباه است.

 

عوارض و مضرات و خواص قهوه بدون کافئین یا دیکاف برای بدن؛ از شایعه تا واقعیت

 

شایعه دوم: قهوه کافئین گرفته دیگر تاثیری بر سلامتی انسان ندارد

این تصور از این جهت اشتباه است که بسیاری از تاثیرات مثبت مصرف قهوه بر سلامتی در اثر وجود مواد موثر دیگری در داخل قهوه به غیر از کافئین است، در واقع پلی‌فنل‌ها که خاصیت آنتی اکسیدانی دارند مسئول این موارد هستند که بود و نبود کافئین تاثیری در این اثر ندارد.

 

قهوه دیکاف یا بدون کافئین چه خواصی برای بدن دارد؟

 

خواص و عوارض و مضرات قهوه بدون کافئین یا دیکاف برای بدن؛ شایعه یا واقعیت؟

 

همان‌طور که گفتیم خواص بی‌نظیر قهوه برای بدن به خاطر وجود مواد آنتی‌اکسیدان و پلی‌فنل‌هایی است که خواص آنتی‌اکسیدانی دارند پس عدم وجود کافئین خللی در خواص بی‌نظیر قهوه برای بدن ایجاد نمی‌کند. اگر به خاطر خوردن قهوه معمولا بی‌خواب می‌شوید خبر خوب این است که قهوه دیکاف نه تنها باعث بی‌خوابی شما نمی‌شود بلکه حتی سبب می‌شود که شما یک خواب آرام را تجربه کنید.

افراد دارای بیماری قلبی و فشار خون بالا که برای خوردن قهوه معمولی محدودیت دارند (قهوه ضربان قلب را بالا می‌برد) بهتر است از قهوه بدن کافئین یا دیکاف استفاده کنند. از سوی دیگر تحقیقات پزشکی حاکی از آن است که قهوه بدون کافئین سبب تنظیم سطح آنزیم‌های کبدی می‌شود و برای سلامت کبد بسیار مفید است.

کاهش ریسک ابتلا به سرطان معده، دیابت نوع دو، کاهش ریسک ابتلا به آلزایمر و پارکینسون، سردردهای مزمن و سرطان روده از جمله دیگر خواص مفید قهوه دیکاف برای بدن است.

محصولات پیشنهادی قهوه ست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *