قهوه

بهترین زمان مصرف قهوه

بهترین زمان مصرف قهوه

قهوه از پرطرفدارترین نوشیدنی ها در سرتاسر جهان می باشد. اگر شما هم طرفدار نوشیدن قهوه هستید در این مقاله همراه ما باشید تا با بهترین زمان مصرف قهوه آشنا شویم. از آنجایی که قهوه دارای کافئین میباشد باید به زمان درست مصرف آن دقت شود. بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند که بعد از بیدار شدن سریع قهوه بنوشم، اما می‌خواهیم بدانیم که نوشیدن قهوه در چه زمانی بیشترین مزیت و کمترین عوارض را به همراه دارد، همراه ما باشید.

چه زمانی قهوه بنوشیم

بهتر است خیلی واضح اشاره شود که معمولا صبح ها بین ساعات ۸ تا ۹ کورتیزول بدن بیشترین مقدار را دارد. البته قابل ذکر است که مقدار کورتیزول بدن به ساعت خواب و بیداری افراد بستگی دارد. قابل ذکر است که کورتیزول فقط مربوط به هورمون استرس در بدن ن،می شود بلکه با مقدار هوشیاری بدن نیز ارتباط دارند. پس اگر در این ساعات اشاره شده از روز که مقدار هوشیاری بدن در بیشترین مقدار خود قرار دارد قهوه بنوشیم، مقدار انرژی و هوشیاری بیشتری از کافئین دریافت می‌شود که این برای بدن خوب نیست و در واقع هدر رفته است.

پس بهتر است نوشیدن قهوه در اول صبح نباشد. در بین ساعت ۱۲ تا یک بعد از ظهر و در غروب بین ساعات پنج تا شش غروب مقدار کورتیزول بدن باز افزایش می یابد. باز هم توصیه می شود در این ساعات قهوه نوشیده نشودو باید نوشیدن قهوه در زمانی باشد که سطح کورتیزول بدن پایین است و باعث شادابی شما شود. در ادامه به نوشیدن قهوه در زمان های مختلف اشاره می کنیم.

بهترین زمان مصرف قهوه در زمان بدنسازی

بهترین زمان مصرف قهوه در زمان بدنسازی به شما کمک می کند که سریع تر وزن کم کنید. می توانید در کنار یک رژیم غذایی سالم و مغذی و تحرک کافی، اندام مناسبی داشته باشید. قهوه در کنار ورزش می‌تواند شما را خیلی سریع تر به هدف تان برساند. فقط باید زمان و مقدار مناسب مصرف قهوه برای بدنسازی را بدانید. افرادی که انجام تمرین های بدنسازی سختی را دارند یا در روز یک ساعت پیاده روی انجام می دهند با نوشیدن قهوه میتوانند زودتر به هدفشان برسند و چربیسوزی کنند.

با نوشیدن قهوه می‌توان سرحال تر بوده و تمرینات بیشتری برای سوزاندن کالری داشت. بهتر از قبل از شروع حرکات ورزشی حدود یک ساعت قبل از ورزش، قهوه بدون شکر استفاده نمایید. مهمترین تاثیر استفاده از قهوه قبل از ورزش است که کمک زیادی به ورزش بهتر می‌کند تا بیشتر کالری از دست بدهیم.

در قهوه کافئین وجود دارد که باعث افزایش ترشح هورمون کورتیزول میشود و شما انرژی بیشتری برای انجام تمرینات خواهید داشت و دیرتر خسته می شویم و در ادامه افزایش سوخت و ساز بدن و چربی سوزی بیشتر خواهد شد.

بهترین زمان خوردن قهوه

بهترین زمان مصرف قهوه برای چربی سوزی

نوشیدن قهوه به دلیل وجود کافئین می تواند انرژی شما را افزایش داده و سوخت و ساز بدن بیشتر شود و چربی سوزی بدن افزایش پیدا کند. اما قابل ذکر است که اگر شما تحرک به اندازه کافی نداشته باشید و غذاهای پرچرب و شیرین میل کنید و مقدار کالری روزانه خود را بررسی نکنید، نوشیدن قهوه برای لاغری کارساز نیست.

بهتر است قهوه تلخ و بدون شکر نوشیده شود و کالری کمی داشته باشد تا به لاغری شما کمک کند. بهتر است مقدار قهوه روزانه بین دو تا چهار فنجان باشد تا هم افزایش تمرکز و هم رفع خستگی و افزایش سوخت و ساز بدن را برای شما عزیزان داشته باشد. برای رفع خستگی و دریافت انرژی بیشتر می توانید قهوه بنوشید. نوشیدن قهوه در زمان مناسب هم افزایش سوخت و ساز بدن شما را بیشتر می‌کند و هم وزن شما کم میشود.

بهترین زمان برای افزایش سوخت و ساز بدن به وسیله قهوه یک ساعت قبل از انجام تمرینات ورزشی میباشد. نوشیدن قهوه اسپرسو باعث میشود در طول ورزش کمتر خسته شده و انرژی بیشتری برای انجام تمرینات داشته باشید. توصیه می شود که اگر سیستم گوارشی حساسی دارید قهوه تلخ برای ناشتا مصرف نکنید زیرا باعث افزایش اسید معده شده و ناراحتی های گوارشی ایجاد می شود.

بهترین زمان خوردن قهوه برای کبد چرب

تاکید می کنیم که بهترین زمان مصرف قهوه برای کبد چرب برای هر شخصی منحصر به فرد است و باید خود بهترین زمان را پیدا کند.

استفاده از قهوه در میان مردم به سرعت رواج پیدا می‌کند تاثیر قهوه بر سلامت کبد بسیار زیاد است. در حقیقت بیشتر افراد که کبد چرب و انواع دیگر آسیب کبدی رنج می‌برند بهتر است که نوشیدن قهوه را به طور منظم داشته باشند تا پروژه پیشرفته بیماری کند شود.

مصرف کافئین در دوره پیشنهاد شده می‌تواند سلول‌های حامل ویروس را از بین برده و کاهش سرعت زخم های کبدی را سرعت بخشد.

می توانید با نوشیدن روزانه ۳ فنجان قهوه به کاهش به کاهش بیماری کبدی و زخم کبدی کمک بسیاری کنید. زمان نوشیدن قهوه برای این امر هر زمان از شبانه روز میتواند باشد که خود از نوشیدن قهوه لذت میبرید.

نوشیدن قهوه می توانید سطح آنزیم کبد را بهبود داده و سطح التهابات کبد را کمتر کند. البته زمانی که از قهوه و فواید آن برای کبد صحبت می شود منظور استفاده از هر نوع قهوه ای میباشد. بهتر از قهوه را بدون هیچگونه افزودنی برای سلامت کبد خود مصرف نمایید.

بهترین زمان خوردن قهوه برای درس خواندن

بهتر است برای درس خواندن و مطالعه، قهوه را یک ساعت پس از خوردن صبحانه میل نمایید تا اثر طولانی مدت روی بدن گذاشته و انرژی کافی برای درس خواندن را داشته باشید.

اگر به دنبال خرید بهترین قهوه برای درد کند در مطالعه می باشید می توانید از نوشیدنی موکا، لاته و فراپاچینو شیرین خودداری نمایید. زیرا به دلیل وجود قند، باعث افزایش قند و سپس کاهش شدید قند بدن شما میشود. قهوه برای مطالعه برای بسیاری از دانش آموزان محبوب است و باعث میشود که ساعات بیشتری را به مطالعه بپردازند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *