قهوه

قهوه ترک و ویژگی هایش

بهترین نوع آب برای دم‌آوری و عصاره‌گیری انواع قهوه دمی ترک و اسپرسو و ... کدام است؟

قهوه ترک و ویژگی هایش

از رایج ترین و معمول ترین قهوه ها که هم در خانه و هم در کافی شاپ ها سرو می شود قهوه ترک است. امکان ندارد اهل نوشیدن قهوه باشید و این قهوه را امتحان نکرده باشید. به دلیل محبوبیت قهوه ترک و ویژگی هایش، این نوشیدنی بسیار پرطرفدار است. پس همراه ما باشید تا با این نوشیدنی جذاب و پرطرفدار بیشتر آشنا شویم.

قهوه ترک هم دارای فواید و هم مضراتی است اما قطعا فواید ان بیشتر است. در سرو این قهوه از طعم دهنده ها خیلی استفاده نمی شود و با کافئین خالص خودش سرو می گردد. اما برای شناخت قهوه ترک به همبن مقدار نمی توان بسنده کرد. در ادامه بیشتر به شرح ویژگی های این قهوه می پردازیم.

فواید قهوه ترک چیست؟

در فواید قهوه ترک می توان به قهوه ترک و ویژگی هایش هم اشاره داشت تا از اینن نوشیدنی بیشتر بدانیم. در ابتدا باید گفت که نوع قهوه در قهوه ترک اصلا تفاوتی با نوع قهوه های دیگری مانند قهوه فرانسه و اسپرسو و دیگر قهوه های دمی ندارد و کاملا یکسان هستند. دانه قهوه برای قهوه ترک و دیگر قهوه ها از روبوستا و عربیکا است.

در قهوه ترک بیشتر از دانه عربیکا استفاده می شود که کافئین کم تری هم دارد. اما باید بگوییم که، تفاوت میان انواع قهوه ها در طرز اسیاب و طرز دم آوری و سرو آن ها است.

درجه اسیاب قهوه ترک

همان طور که اشاره شد، درجه اسیاب در انواع قهوه با هم فرق دارد و همین مورد، دلیل اختلاف در انواع قهوه ها است.

درجه اسیاب برای قهوه ترک ریزتر از دیگر قهوه ها است. حالت پودری دارد و بسیار نرم است. از اسپرسو بسیار ریزتر و نرم تر است.

اگر برایتان اسیاب کردن دانه قهوه ترک سخت است می توانید ان را از فروشگاه های معتبر به صورت اماده و اسیاب شده خریداری نمایید. در انتخاب فروشگاه دقت نمایید تا قهوه ترک باکیفیتی را تهیه کنید. فروشگاه کافی ست انواع قهوه ترک باکیفیت را در سبد فروش خود قرار داده است.

کاهش ابتلا به سرطان با قهوه ترک

ازفواید قهوه ترک و ویژگی هایش می توان به پیشگیری با ان از بیماری سرطان اشاره داشت.

سرطان به دلیل رشد کنترل نشده سلول ها در بدن اتفاق می افتد. قهوه ترک دارای مقدار قابل توجهی انتی اکسیدان است که سیستم ایمنی در بدن بالا برده و بدن را در برابر بیماری ها و مخصوصا بیماری سرطان ایمنی و مقاوم می سازد.

با مصرف قهوه ترک ریسک مبتلا شدن به بیماری سرطان کبد را تا 40%  می توان کاهش داد. از طرف دیگر افرادی که روزانه 4 تا 5 فنجان قهوه ترک مصرف می کنند، کمتر در معرض خطر ابتلا به سرطان روده هستند و در واقع 15% کم تر است. سرطان روده بزرگ از بیماری های رایج در جهان است که افراد زیادی را به کام مرگ می کشاند. در واقع چهارمین علت مرگ افراد در جهان با بیماری سرطان روده است.

مقاوم شدن بدن و پیشگیری از ابتلا به بیماری

از فواید قهوه ترک و ویژگی هایش می توان پیشگیری از بیماری ها دانست. با نوشیدن قهوه ترک بدن مقاوم می شود و در برابر بیماری های قلبی و دیابت مقاومت خوبی خواهد داشت. خطر ابتلا به بیماری خاص با نوشیدن قهوه ترک در طول روز بسیار کم خواهد شد. پس نوشیدن قهوه ترک را در برنامه غذایی روزانه خود قرار دهید.

با نوشیدن قهوه ترک ابتلا به بیماری های اعصاب و افسردگی هم کم تر می شود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که، باید زمان مناسب نوشیدن قهوه ترک را هم بدانید و بر اساس ان از این قهوه استفاده نمایید تا نتیجه عکس ندهد.

لاغری با قهوه ترک

نوشیدن قهوه باعث می شود که سوخت و ساز بدن بیشتر شود و قند خون پایین اید و تمایل افراد برای خوردن شیرینی جات کم تر شود. در اینصورت، چربیسوزی شده و افراد وزن کم کرده و لاغر می شوند. کافئین موجود در قهوه از چربی ها استفاده کرده و چربیسوزی اتفاق می افتد.

قهوه ترکیبی یا بلند

نکات مهم در تهیه قهوه ترکیبی یا بلند

حفاظت از مغز و پیشگیری از آلزایمر با قهوه ترک

با مصرف قهوه ترک می توان از مغز در برابر بیماری ها و شرایط عصبی حفاظت نمود. مثلا با نوشیدن قهوه ترک خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد کم تر می شود. بر اساس مطالعات و پژوهش های انجام شده بر روی افراد ، متخصصین به این نتیجه رسیده اند که، افرادی که قهوه ترک مصرف می کنند، تا 27% کم تر به آزایمر دچار می شوند. با افراد با مصرف قهوه ترک به بیماری هایی چون پارکینسونو زوال عقلی کم تر دچار خواهند شد.

عوارض مصرف قهوه ترک

طبیعی است که هر ماده غذایی را باید به مقدار مناسب استفاده نمود و از حد تعادل خارج نکرد. درباره قهوه ترک و مقدار مصرف بیش از اندازه ان می توان گفت که افراد دچار مشکلات زیادی خواهند شد. از مشکلات مصرف زیاد قهوه ترک می توان به، بیماری گوارشی، تولید اسید زیاد در معده، بیخوابی، افزایش فشار خون و دیگر موارد اشاره داشت.

افرادی که دچار ناراحتی های معده هستند، با مصرف قهوه ترک دچار مشکلات بیشتری از درد معده خواهند شد. باید این افراد مصرف قهوه را خاص و با برنامه رژیمی داشته باشند. حتما در این باره با پزشک متخصص مشورت کنند.

در نهایت اینکه

در این مقاله سعی شد تا با قهوه ترک و ویژگی هایش بیشتر آشنا شویم و از این نوشیدنی محبوب و پرطرفدار بدانیم. برای خرید انواع قهوه ترک می توانید از فروشگاه اینترنتی کافی ست اقدام نمایید.

سوالات متداول قهوه ترک و ویژگی هایش

درجه آسیاب قهوه ترک با دیگر قهوه ها چه تفاوتی دارد؟

قهوه ترک درجه اسیاب ریزتری دارد و پودری و نرم است.

تیره و روشن بودن قهوه چه تاثیری در مزه و طعم ان دارد؟

تیره و روشن بودن قهوه ترک بر اساس سلیقه مشتری می باشد که اگر تیره تر باشد یعنی اینکه، بیشتر رست شده است و دارای تلخی بیشتری است.

چگونه نوشیدن قهوه ترک به پیشگیری از بیماری قلبی کمک می کند؟

قهوه ترک دارای کافئین است که باعث می شود، قلب تحریک شود که پمپاژ خون افزایش پیدا کند و از حالت معمولی بیشتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *