آموزش

4 تجربه درست کردن قهوه حرفه ای در کمپینگ و طبیعت و نکات مهم آن

4 تجربه درست کردن قهوه در کمپینگ

پیاده روی، قایقرانی، کوهنوردی، کمپینگ و … از تفریحات بیرون از خانه هستند که در فضای باز انجام می گیرد. البته چه اهل پیاده روی باشید و چه کوهنورد حرفه ای که سابقه فتح قله اورست را دارید این تفریحات با نوشیدن قهوه آسان تر و لذت بخش تر هستند. البته، تهیه کردن قهوه در سفر به راحتی دم آوری قهوه در خانه نیست. با ماجراجویان حرفه ای در این زمینه  صحبت شده است؛ افرادی  که هنگام قایقرانی در اقیانوس اطلس قهوه دم کرده اند، یا در ارتفاعی بسیار بالا که  به مخازن اکسیژن جهت تنفس نیاز بوده و یا در دمای 34- درجه سانتیگراد شرایط سختی داشته اند. در این مقاله مجله قهوه ست 4 روش دم کردن و درست کردن قهوه حرفه ای و عالی خارج از خانه در کمپینگ و طبیعت را به شما آموزش می دهیم.

1.دم آوری قهوه وسط اقیانوس

دم آوری قهوه وسط اقیانوس

جیمز ویتل و تام کالفیلد، معروف به دو طوفان، روزی تصمیم گرفتند که در اقیانوس اطلس قایقرانی کنند. آیا این واقعیت که آنها قبلاً هرگز قایق سواری یا قایقرانی نکرده بودند مشکلی ایجاد می کرد؟ پاسخ برای این دو نفر خیر!

در کل سفر 54 روزه، آنها دو ساعت قایقرانی می کردند و دو ساعت استراحت می کردند، بیست و چهار ساعت در روز. و رژیم غذایی روزانه آنها با دقت کنترل می شد. البته قهوه برای آنها یک کالای لوکس به حساب می آمد که می توانستند فقط  یک بار در روز از آن استفاده کنند.

با این حال، این کار در قایق آنها آسان نبود. جیمز توضیح می دهد: “ما آب دریا را فیلتر می کردیم و  آن را می جوشاندیم. و در حالی که این اتفاق می افتاد، ما با دست دانه های قهوه را آسیاب می کردیم. و در تمام این مدت به خاطر تکان های قایق ما از این طرف به آن طرف پرتاب می شدیم. من فکر می کنم ما یا چهار بار به خاطر این تکان ها قهوه مان را از دست داریم. برای انجام کاری به عقب برگشته بودیم، اما قایق حرکت کرد و قهوه کف قایق ریخت. بنابراین ما باید منتظر قهوه ی فردا می ماندیم.

با این حال او با خوش بینی اضافه می کند: “حتی وقتی این اتفاق افتاد، بوی قهوه حسابی ما را سر ذوق آورد. این بوی بسیار قوی در مقایسه با بوی شور دریا در تمام مدت وجود داشت.”

در حقیقت، حتی وقتی او ماجرای واژگونی و از دست دادن دو پارو، کرم ضد آفتاب و مقداری آب بطری را تعریف می کند، همچنان نگرشش مثبت است. “احتمالاً این اتفاقات در دراز مدت به ما کمک کرد، زیرا می دانستیم ما در  قایق قادر به انجام چه کاری هستیم. از آن زمان این دو نفر هنگام قایق سواری در سوئد و صعود به مون بلان در ژنو نیز قهوه دم می کردند.

نکات دم آوری قهوه وسط اقیانوس

برای جیمز و تام، تصمیم به خوردن قهوه در سفر – یا ماجراهای بعدی – به سادگی گرفته نشد. چند نکته وجود داشت که آنها باید در نظر بگیرند.

دستگاه دم آوری: آنها AeroPress را انتخاب کردند، جیمز به من گفت “این فقط یک انتخاب منطقی بود چون اروپرس پلاستیکی بود، واقعاً شکستنی نبود و سبک بود و شما می توانید آسیاب دستی را داخل آن قرار دهید، و این واقعاً برای ما مهم بود ”

مشخصات طعم: جیمز می گوید با شرایط نامناسب و فضای کمی که  برای بسته بندی مواد غذایی قندی در سفر وجود دارد، “شیرینی طبیعی” در قهوه تفاوت بزرگی ایجاد می کند. در واقع هر چقدر شیرینی در قهوه  باشد، بهتر است.”

تفاله قهوه مورد استفاده: در قایقرانی روی اقیانوس اطلس، آنها تفاله قهوه را در محیط رها کردند. اما در طول ماجراجویی های بعدی در سوئد، آنها را در کیسه های ساندویچ قرار دادند تا بتوانند آنها را به خانه ببرند.

منبع آب: “برای درست کردن قهوه در این کمپینگ ما خودمان آب دریا را تصفیه می کردیم، بنابراین هنوز مقدار زیادی نمک در آب وجود داشت.” جیمز توضیح می دهد. “ما آب بطری داشتیم که با خود برده بودیم و یک وقت هایی برای رفع تشنگی از آن استفاده می کردیم… اما در مواقع دیگر ما از آب دریا استفاده می کردیم تا نوعی پیچ و تاب شور داشته باشد. که جالب است ما در واقع به طعم آن عادت کرده بودیم! ”

منبع گرما: “ما در کشتی قایقرانی Jetboil داشتیم و در سوئد یک فلاسک آبجوش داشتیم.” پیشاپیش به این فکر کنید که آب مورد نیاز خود را از کجا تهیه می کنید و چگونه آن را گرم می کنید.

در نهایت ارزش این همه تلاش را داشت؟ جیمز می گوید: “اگر از قهوه خود لذت می برید، استفاده از AeroPress و آسیاب هیچ مشکلی ندارد.” “و در واقع، خوردن یک قهوه خوب در مکانی شگفت انگیز، لذت قهوه را صد برابر بیشتر می کند.”

2. گرم شدن با قهوه در دمای زیر صفر درجه

لوک کامو کانادایی اصلا به این فکر نمی کرد که مقداری برف او را از نوشیدن قهوه خود باز دارد.

او در این باره می گوید: “من همیشه AeroPress و آسیاب برقی خود را با خودم اینور و آنور می برم، هم برای ماجراجویی های خارج از منزل و هم برای سفرهای کاری… دما بر تصمیم من برای بیرون رفتن تأثیر نمی گذارد، اما آمادگی خوب و کامل در دمای بسیار سرد خیلی مهم است.”

او توضیح می دهد که AeroPress وسیله ای ایده آل برای دم کردن قهوه در خارج از منزل است زیرا “نه تنها سبک است، بلکه هنگام استفاده از آن اگر اندازه کنترل شده برای وزن و درجه حرارت آب، رعایت شود می توانید به یک قهوه در سطح حرفه ای دست پیدا کنید.” و او تنها کسی نبود که در این سفر این تجربه را دوست دارد- بلکه کایوت های محلی (نوعی گرگ صحرایی) نیز تجربه قهوه دم کردن او را دوست داشتند!

“من در حال تعقیب کایوت ها بودم و بعد از آماده سازی آتش و فاصله گرفتن از آن،  تفاله قهوه استفاده شده را بر روی حوضچه ای یخ زده ریختم و در فاصله 40 فوتی پنهان شدم. 30 دقیقه بعد، قهوه فقط یک چیز یخ زده بود. سه کایوت از راه رسیدند، آن را بو کردند و مانند یک بستنی شروع به لیسیدن کردند. خوشحالم که از AeroPress هم لذت بردند! “

نکات دم آوری قهوه در دمای زیر صفر درجه

لوک توصیه می کند به دو چیز توجه کنیم: رطوبت و تصفیه آب.

رطوبت: او می گوید: «تهیه رطوبت گیر برای دانه قهوه [در هوای سرد] خوب است و در دمای شدیدا پایین معمولاً به ظروف غیر فلزی اتکا می کنم. فنجان پلاستیکی اوریگامی بهتر از لیوان فلزی است زیرا مانع از انتقال سرمای ظرف به داخل قهوه می شود. من اخیراً استفاده از فنجان های Yeti را شروع کردم. آنها فلزی هستند، اما ابتدا آن را داخل ژاکت تان بگذارید تا گرم شود، سپس قهوه را داخل آن بریزید، درپوش آن باید نوشیدنی شما را به مدت حداقل 20 دقیقه در دمای 30- درجه سانتیگراد گرم نگه دارد. ”

تصفیه آب: لوک به من می گوید: “من از MSR Miox برای تصفیه آب در هنگام پیاده روی استفاده می کنم، زیرا سبک و بسیار موثر است. اما طبق تجربه من، در حالی که می توانید آب تصفیه شده از آن یا دستگاه های دیگر مانند دستگاه های تصفیه کننده نور ماوراء بنفش بنوشید، طعم آب بسیار متغیر است و بیشتر اوقات برای تهیه قهوه وحشتناک است. بنابراین، هنگامی که برای سفرهای طولانی می روم، یک پمپ مجهز به  فیلتر آب نیز با خودم می برم. این باعث می شود آب مورد استفاده من تا حد ممکن طبیعی شود.

3. قهوه رکورد شکن در بالاترین نقطه آسمان

نیداس کوییبریس از Coffee Inn ،Vytautas Samarinas و Grazvydas Vilčinskas از Kavos Bankas تصمیم گرفتند با دم کردن قهوه در ارتفاع 20000 فوتی  (6،096 متر)  تاریخ ساز شوند.

این کار به بالون هوای گرم، AeroPress و محافظت جدی در برابر سرما نیاز داشت. آنها نه تنها  از لباس حرفه ای اسکی بلکه از دستگاه های انتقال اکسیژن استفاده کردند. در آن ارتفاع، یک بالون هوای گرم با سرعت 60 کیلومتر در ساعت (37 مایل در ساعت) و دمای منفی 20 تا 25 درجه سانتی گراد حرکت می کند. این بدان معناست که بدن انسان باید به سرعت با شرایط بسیار متفاوت سازگار شود.

آنها قهوه را درست قبل از پرواز با یک دستگاه کوچک برشته کاری پرتابل، تفت دادند. نیداس می گوید “می دانم، خیلی تازه است، اما …”

خب نوشیدن قهوه در بالن هوای گرم چگونه است؟ “یک تجربه ساده ی خیره کننده!” نیداس می گوید. “ساعت 5 صبح بود، بنابراین ما بالون را قبل از طلوع آفتاب، تقریباً در تاریکی آماده کرده بودیم. و این یک تجربه شگفت انگیز بود. ما در سکوت کامل، بر فراز ابرها و شهری که هنوز خواب بود بر فراز ویلنیوس، بلند شدیم تا با یک فنجان قهوه، تازه تهیه شده در محل، طلوع خورشید را تماشا کنیم! ”

علیرغم نگرانی در مورد اینکه چگونه نقطه جوش کم آب می تواند بر آب فلاسک تأثیر بگذارد ، نیداس  اطمینان می دهد که آن یک فنجان قهوه بسیار خوبی بود!

نکات دم آوری قهوه در آسمان

آب گرم: “روی یک فلاسک خوب سرمایه گذاری کنید تا آب ساعت ها داغ بماند. این در صورتی است که نمی توانید آب را در جایی که هستید گرم کنید. من همچنین از لیوان Hario Uchi استفاده می کنم – این لیوان قهوه را هنگام حرکت ایمن نگه می دارد. ”

تفاله های قهوه: نیداس تفاله های استفاده شده را دور نمی اندازد. او به من می گوید: “تفاله های قهوه حسابی به درد به خور هستند. زمانی که شما نیاز به پاک کردن ظروف استفاده شده بعد از کمپ زدن دارید، یا می خواهید دستان خود را از روغن یا چربی پاک می کنید تفاله های قهوه کارتان را راه می اندازند.”

4. درست کردن قهوه در حیات وحش با چاشنی آدرنالین

درست کردن قهوه در حیات وحش با چاشنی آدرنالین

جیک بودلر ابزار درست کردن قهوه در کمینگ را با خود به مناطق حفاظت شده حیات وحش در بوتسوانا برد. این بخشی از یک سفر طولانی تر بود و او و دوستانش در یافتن محل اقامت و حمل و نقل با مشکل روبرو شدند. این مسئله چاره ای برای آنها باقی نگذاشت جز این که یک شب درست در منطقه ای چادر بزنند، که تنها با حصار قدیمی از حیوانات جدا شده بودند.

این اعصاب خردکن بود، اما خب هیجان انگیز هم بود: “پس از جمع آوری وسایلمان، اولین کاری که کردیم این بود که یک فنجان قهوه دم کردیم. و آن لحظه بود که فهمیدیم یک فنجان قهوه چقدر برای ما لذت بخش است. این فقط آماده کردن معمولی یک فنجان قهوه موقع کمپ زدن نبود، بلکه نوشیدن یک فنجان قهوه در شرایطی بود که هیچ کس تصور نمی کرد بتواند حتی که یک فنجان قهوه در این کمپینگ دشوار درست کند. ”

نکات دم آوری و درست کردن قهوه در کمپینگ حیات وحش

جیک می گوید بزرگترین اشتباهی که اکثر مردم می توانند هنگام درست کردن قهوه در کمپینگ و طبیعت مرتکب شوند فراموش کردن اصول اولیه است.

تجهیزات: “به یاد داشته باشید که در ماجراجویی رفتن به مکانهای واقعاً دورافتاده، دسترسی به کالا و همینطور خدمات عمومی آسان نیست. یک چیزی که من به آن همیشه توجه می کنم که داشته باشم فنجان است. گاهی اوقات وقتی به چیزهای دیگر فکر می کنید، موارد ضروری را فراموش می کنید. ”

دمای آب: “گرم کردن آب ممکن است کار دشواری باشد… اگر نمی توانید آتش بسازید یا چیزی برای گرم کردن آب خود در خارج از منزل داشته باشید. اگر قصد سفرهای کوتاه مدت در فضای باز را دارید می توانید آب خود را بجوشانید و در فلاسک بگذارید. آب گرم خواهد ماند، اگرچه دمای آن کنترل شده نخواهد بود. ”