اخبار و مقالات, قهوه

مزایای استفاده از کپسول های قهوه چیست؟

مزایای استفاده از کپسول های قهوه چیست؟

مزایای استفاده از کپسول های قهوه چیست؟

اگر تصور واضحی از کپسول های قهوه ندارید و درباره ان ها نمی دانید در این مطلب با ما همراه باشید تا درباره مزایای استفاده از کپسول های قهوه بیشتر بدانیم.

برای اینکه تصوری از ظاهر کپسول قهوه داشته باشید بهتر است بگویم مانند چای کیسه ای هستند اما درون کیسه های کاغذی، قهوه اسیاب شده وجود دارد. این کیسه ها در اب داغ غوطه ور شده و یک فنجان قهوه داغ را به شما تحویل می دهند. در درون این کیسه ها هم قهوه اسیاب شده قرار دارد و هم می تواند به صورت ترکیبی از قهوه اسیاب شده و قهوه فوری باشد.

کپسول های قهوه دارای تاریخ مصرف هستند و باید در مدت زمان معینی که روی بسته ان ها درج شده است، مصرف گردد. به دلیل انکه قهوه اسیاب شده فرایند تهیه شدنش متفاوت است، طعم اصیل قهوه را ندارد و در زمان مشخص باید استفاده شود.

ساختار کپسول قهوه

 کپسول قهوه اصل

ساختار کپسول قهوه

ساختار کپسول قهوه از درپوشی الومینیومی، فیلتر بالایی که در همه انواع از کپسول ها وجود ندارد و بدنه اصلی که دارای پودر قهوه است که یا آلومینیومی و یا پلاستیکی است و قسمت دیگر هم فیلتر بالایی است.

استفاده راحت از کپسول قهوه

از مزایای استفاده از کپسول های قهوه می توان به استفاده راحت از آن اشاره داشت. کپسول های قهوه از قبل هم اندازه گیری شده اند و هم اسیاب شده اند تا استفاده راحتی داشته باشند. در زمان خیلی کم می توان قهوه اماده کرد و نوش جان نمود. می توان گفت که استفاده از کپسول قهوه مانند درست کردن قهوه فوری است. با کپسول قهوه دیگر نگرانی درباره اسیاب قهوه و میزان اب و دما وجود ندارد.

قهوه ای خوشمزه با کپسول قهوه

از دیگر مزایای استفاده از کپسول های قهوه این است که نیازی به مهارت درست کردن قهوه ندارید و افراد مبتدی هم به راحتی قهوه درست می کنند. روش های سنتی که برای درست کردن اسپرسو را بابد پشت سر گذاشت در این نوع قهوه وجود ندارد.

ماندگاری بالای در کپسول قهوه از مزایای استفاده از کپسول های قهوه

قیمت کپسول قهوه

ماندگاری بالای در کپسول قهوه

از مزیت های استفاده از کپسول قهوه می توان به، ماندگاری بیشتر کپسول قهوه اشاره داشت که بیشتر از قهوه سنتی است. بسته بندی این محصول اگر باز نشود تا 18 ماه ماندگاری دارد. با وجود بسته بندی دیگر اکسیژن و رطوبت وارد قهوه نمی شود تا باعث خراب شدن ان شود.

انواع کپسول قهوه در استفاده از کپسول های قهوه

شرکت نسپرسو انواع کپسول قهوه را به 6 دسته تقسیم بندی کرده است که این6 دسته از موارد زیر هستند.

  1. کپسول های اسپرسو برای تهیه راحت و اسان قهوه اسپرسو
  2. کپسول های بدون کافئین که دارای مزه و طعم تلخی هستند
  3. کپسول های غلیظ هستند که یک فنجان قهوه تلخی را درست می کنند
  4. کپسول های لانگو که قهوه ای تلخ و غلیظ با کافئین بالا را دارد
  5. کپسول های خالص که قهوه خالص دارند
  6. کپسول های وریشن که دارای طعم متفاوتی است

موارد مهم در خرید کپسول قهوه چیست

اگر می خواهید کپسول قهوه خریداری کنید، باید نکات مربوط به خرید ان را بدانید که از کدام نوع مناسب شما است. در ادامه به مهم ترین این موارد برای آگاهی بیشتر شما می پردازیم.

  • در هنگام خرید کپسول قهوه، حتما درباره میزان غلظت ان و درجه غلظتش بدانید. اگر خیلی اهل نوشیدن قهوه غلیظ نیستید، می توانید از انواع کاراملی آن خریداری نمایید. در طعم ها و غلظت های مختلف از قهوه کپسولی موجود است.
  • از موارد مهم دیگر در خرید کپسول قهوه این است که مقدار قهوه ای که در هر کپسول وجود دارد را در نظر داشته باشید. می توانید از فروشنده هم در این باره سوال نمایید. مقدار قهوه ای که در هر کپسول قرار داده شده است به صورت گرمی مشخص شده است. هر یک کپسول قهوه برای چند فنجان قهوه مناسب است که از مزایای استفاده از کپسول های قهوه است.
  • در هنگام خری به تعداد کپسول در هر قهوه دقت داشته باشید. با توجه به نیاز خود خریداری نمایید.
  • باید کپسول قهوه ای را که خریداری می کنید با دستگاه نسپرسو شما سازگاری داشته باشد. در این باره از کارشناسان سوال نمایید.

طرز تهیه قهوه با کپسول قهوه

 کپسول قهوه

طرز تهیه قهوه با کپسول قهوه

برای تهیه قهوه با کپسول قهوه، اول از هر چیز، مخزن آب دستگاه نسپرسو را پر نمایید. در ادامه، روکش رویی یک کپسول را برداشته و آن را درون دستگاه قرار دهید. پس از آن دستگاه نسپرسو را روشن کرده تا اینکه قهوه از خروجی دستگاه داخل فنجان ریخته شود.

طرز تهیه قهوه با کپسول قهوه بدون دستگاه

می توان قهوه خوشمزه ای از کپسول قهوه را بدون دستگاه درست کرد. ابتدا بالای کپسول باید کشیده شود و درب کپسول را برداشته  قهوه را درون اب بریزید. البته مورد مهمی را در نظر داشته باشیید و ان هم دوز قهوه است که از قبل اندازه گیری شده است. قهوه را در فنجان ریخته و پشت سرش اب داغ ریخته و قهوه را حل کنید.

فنجان را بین 30 تا 60 ثانیه در ماکروویو قرار داده تا قهوه شما اماده شود و نوش جان نمایید.

در نهایت

در این مطلب به طرز تهیه قهوه با کپسول قهوه با دستگاه و بی دستگاه و مزایای استفاده از کپسول های قهوه را شرح دادیم. می توانید برای مجالس و مهمانی های خود از کپسول قهوه استفاده نمایید تا پذیرایی راحت و فوق العاده ای داشته باشید. همچنین برای زمانی که وقت ندارید و نیاز به نوشیدنی قهوه برای رفع خستگی دارید هم بهترین انتخاب است.

اما این موضوع فراموش نشود که عطر و طعمی که قهوه سنتی دارد اصیل است و به پای ان نمی رسد. اما خب! تهیه قهوه با کپسول قهوه راحت و بی دردسر است.

سوالات متداول مزایای استفاده از کپسول های قهوه

بهترین برند از کپسول قهوه چیست؟

اولین بار شرکت نسپرسو، کپسول قهوه را تولید کرد و در ادامه شرکت های دیگری هم دست به کار شدند.

مزیت استفاده از کپسول های قهوه چیست؟

در این مقاله به مزایای کپسول قهوه اشاره شده است اما مهم ترین ان این است که در زمان و هزینه صرفه جویی می شود. اگر مهارت درست کردن قهوه سنتی را هم ندارید، مناسب شما است.

قیمت کپسول قهوه چقدر است؟

برای اطلاع از قیمت ها وارد وبسایت قهوه ست قسمت کپسول  شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *