قهوه

بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو

بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو

بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو

نوشیدن قهوه هم برای اینکه برای بدن ضرر نداشته باشد و فوایدی هم داشته باشد، زمان مشخصی دارد. در این مقاله به بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو می پردازیم تا شما عزیزان بهترین زمان را برای نوشیدن قهوه انتخاب نمایید.

زمان نوشیدن قهوه

افرادی هستند که به محظ بیدار شدن از خواب، اولین کاری که می کنند، نوشیدن قهوه است  و در مقابل افرادی هم هستند که در ا.اخر روز و ساعاتی نزدیک به خواب، قهوه می نوشند. این ها هر دو ساعات خوبی برای نوشیدن قهوه نیستند و باید ساعت درست را انتخاب کرد.

می توان گفت که بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو چنئ ساعت بعد از بیدار شدن است. هم در زملن مناسبی است که کافئین ان خواب شما را بر هم نزند و هم اول صبح و به محض بیدار شدن نیست که معده شما را ناراحت و ازرده کند.

در اوایل صبح که بدن کورتیزول بیشتری دارد، بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو نیست. زیرا سطح هوشیاری افراد در اوایل صبح که بین ساعت 8 تا 10 است، بالاتر است و اضافه کردن انرژی فقط باعث می شود که هدر برود. پس بگذارید کمی از ساعات اولیه صبح بگذرد و سپس قهوه نوش جان کنید.

در اوایل ظهر از ساعت 12 تا 2 بعدظهر هم کورتیزول بدن زیاد است. پس بهتر است، در این زمان هم قهوه ننوشید. وقتی سطح هوشیاری بالا است، بدن نیازی به نوشیدن قهوه ندارد. پس در این زمان ها بهتر است که قهوه ننوشید و به زمان های دیگر بسپارید. در زمان هایی قهوه اسپرسو بنوشید که بدن واقعا به شادایس نیاز دارد.

نوشیدن قهوه با معده خالی

بهتر است قهوه را با معده خالی و ناشتا ننوشید. قهوه به دلیل خاصیت اسیدیته ای که دارد، معدع خالی را ازرده می کند. مخصوصا افرادی که، ناراحتی معده دارند، توصیه می شود در زمان ناسنا از خوردن قهوه پرهیز نمایند.

خوردن قهوه در طولانی مدت اگر با معده خالی باشد، باعث می شود که، ورم معده و زخم معده گرفته و دچار معده درد شوید. بعد از صرف غذا، نوشیدن قهوه فکر خوبی است. پس از بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو بعد از صرف غذا است. نوشیدن قهوه بعد از غذا خوردن برای سیستم گوارش می تواند مفید باشد.

نوشیدن قهوه قبل از ورزش کردن

حتما دیده اید و یا شنیده اید که ورزشکاران و افرادی که می خواهند چربیسوزی داشته باشند قبل از ورزش قهوه می نوشند. خوب است که مصرف قهوه تقریبا یکساعت قبل از ورزش کردن باشد. قهوه باعث افزایش و غلظت پلاسما خون می شود و از بدن می توان عملکرد بهتری را شاهد بود. بدن در این صورت از چربی ها برای فعالیت های فیزیکی استفاده می کند و چربی سوزی صورت می گیرد.

افزایش تمرکز و تقویت ذهن را می توان با نوشیدن قهوه داشت که برای همین بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو می تواند یکساعت قبل از ورزش کردن باشد.

نوشیدن قهوه در ساعات آخر شب

نوشیدن قهوه در ساعات پایان روز و حداقل تا 5 ساعت قبل از زمان خواب، اصلا توصیه نمی شود. مصرف قهوه در ساعات اخر روز و نزدیک زمان خوای باعث می شود که کافئین موجود در ان، شما را بی خواب کند و اختلال خواب به وجود می آورد. نوشیدن قهوه در بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو برای بدن مفید است و اما در ساعات نامناسب به همان اندازه می توان ضرر داشته باشد.

نوشیدن قهوه قبل از احساس خواب آلودگی

مزیت قهوه ترک

نوشیدن قهوه قبل از احساس خواب آلودگی

یک توصیه کاربردی از قهوه خورها هم بگوییم که، بسیاری از طرفداران نوشیدن قهوه، اعتقاد دارند که اگر احساس می کنید، قرار است چرت بزنید، 20 دقیقه قبل از ان، قهوه بنوشید و خواب را از سرتان بپرانید و با انرژی کامل از دوباره فعالیت نمایید. تاثیر فوق العاده ای در بالا بردن انرژی بدن شما خواهد داشت.

خوردن قهوه برای درس خواندن

اگر کنکوری هستید و یا به هر دلیلی باید تا پاسی از شب درس بخوانید، می توانید از قهوه استفاده کنید تا بدن انرژی بیشتری برای مطالعه داشته باشد. خوب است قبل از اینکه خواب سراغتان بیاید یک فنجان قهوه بدون شکر نوش جان نمایید تا اثر بهتری برای رفع چرت زدن ایجاد کند.

یک نکته مهم برای افرادی که نیاز به تقویت حافظه دارند هم بگوییم که نوشیدن قهوه، باعث افزایش حافظه در افراد می شود و قدرت ذهن را بالاتر می برد. برای بالا بردن سطوح هوشیاری مصرف قهوه را فراموش نفرمایید.

تاثیر قهوه بر کبد چرب

نوشیدن قهوه تاثیر بسزایی در بهبود بیماری های کبدی دارد. اگر در روز 3 فنجان قهوه در بهترین زمان خوردن قهوه، نوش جان نمایید، از بیماری های کبدی می توانید پیشگیری نمایید.

در زمان هاب مناسبی که برای نوشیدن قهوه در این مطلب آمده است، بهترین زمان را برای نوشیدن قهوه انتخاب نمایید و این انتخاب بر اساس فیزیک بدن خودتان خواهد بود.

بهترین زمان مصرف قهوه برای بدنسازی
قهوه برای لاغری

بهترین زمان مصرف قهوه برای بدنسازی

نوشیدن قهوه یکساعت قبل از بدنسازی باعث افزایش انرژی بیشتر در بدن ورزشکار شده و در نتیجه، چربی سوزی بیشتری هم اتفاق خواهد افتاد. با افزایش انرژی و ورزش بیشترريال کالری بیشتری هم سوزانده خواهد شد. اما این مورد را در نظر داشته باشید که بعد از انجام تمرینات ورزشی، از نوشیدن قهوه صرف نظر شود زیرا بر عضله سازی تاثیر منفی می گذارد.

در نهایت اینکه

در این مطلب به بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو و زمان های نامناسب برای نوشیدن قهوه اشاره شد. امیدواریم موارد و نکاتی که در این مطلب درباره زمان نوشیدن قهوه عنوان شده است، برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.

سوالات متداول بهترین زمان خوردن قهوه اسپرسو

ایا می توان بعد از تمرینات ورزشی و بدنسازی قهوه نوشید؟

خیر اگر بعد از تمرینات ورزشی قهوه نوشیده شود، باعث کاهش پروتئین شده و بر عضله‌سازی بدن اثر منفی خواهد داشت.

برای رفع خواب آلودگی چه زمانی قهوه باید نوشید؟

20 دقیقه قبل چرت روزانه، 2 فنجان قهوه بنوشید تا، خواب الودگی شما رفع گردد.

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه چه زمانی است؟

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه، بین ساعت 10 تا 12 و 2 تا 5 بعد ظهر است. تا حداقل 6 ساعت قبل از زمان خواب هم از نوشیدن قهوه صرف نظر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *