قهوه

راهنمای خرید قهوه ترک مرغوب

راهنمای خرید قهوه اصل ترک

از پرطرفدارترین و پر استفاده ترین نوع قهوه در ایران، می توان به قهوه ترک اشاره داشت. طعم خاص و عطر فوق العاده این نوع قهوه، دروازه ای به بهشت را پیش روی قهوه دوستان باز می کند. اگر قهوه ترک باکیفیت باشد و دم آوری خوبی داشته باشد، قطعا طعم دلچسبی از نوشیدنی قهوه را احساس خواهید کرد. در این مقاله همراه ما باشید تا با راهنمای خرید قهوه ترک اصل و ویژگی های ان بیشتر آشنا شویم.

داستان قهوه ترک

قهوه ترک یکی از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های جهان است. این نوشیدنی با طعم و بوی خاص خود، در سراسر جهان مورد استفاده قرار می‌گیرد. تاریخچه قهوه ترک به قدمتی بیش از ۵۰۰ سال برمی‌گردد. برای اینکه داستان قهوه ترک را بدانیم باید به چندین قرن پیش رفته و به اولین محلی که این قهوه سرو شد، اشاره کنیم.

در واقع، قهوه ترک نخستین بار در قرن ۱۶ در امپراطوری عثمانی‌ها شکل گرفت. عثمانی‌ها اولین کسانی بودند که به صورت خاص از این نوع قهوه استفاده می‌کردند. آن‌ها قهوه را با روش خاص خود، یعنی ریختن قهوه به همراه آب و شکر در یک قوری  به نام جذوه، درست  می‌ کردند. این روش تداوم یافت و به عنوان روش خاص برای تهیه قهوه ترک شناخته شد.

باید اشاره کرد که کشور ترکیه محل مناسبی برای رشد قهوه نیست و خاک ان برای تولید دانه قهوه مناسب نمی باشد؛ پس، فقط روش دم آوری و برشته کاری و رست و اسیاب آن است که قهوه ترک را رواج داده است ، در واقع اصطلاح قهوه ترک نحوه دم آوری قهوه می باشد و به خود قهوه اشاره ندارد.

در حال حاضر، قهوه ترک به عنوان یک نوشیدنی محبوب در سراسر جهان شناخته می‌شود و به عنوان یک نوشیدنی محبوب در کشورهای مختلف جهان، از جمله ترکیه، ایران، عربستان سعودی، کشورهای اروپایی شرقی ، ارمنستان ، قبرس ، یونان طرفدار دارد.

خرید قهوه باکیفیت

انواع قهوه باکیفیت

خرید قهوه باکیفیت

در خرید قهوه اصل ترک باید، به دانه های قهوه توجه ویژه ای داشت. باید دانه قهوه باکیفیت باشد تا قهوه شما طعم و عطر خوبی داشته باشد.

در خرید قهوه اصل ترک به بسته بندی آن توجه داشته باشید. بهتر است  قهوه در بسته های آلومینیومی چند لایه کیپ که در برابر هوا و رطوبت نفوذ ناپذیر است ،  قرار داشته باشد.

تاریخ تولید قهوه ترک

در خرید قهوه اصل ترک باید به تاریخ تولید آن توجه داشته باشید. هر چه قدر که زمان بیشتری از برشته کاری و آسیاب  دانه های قهوه گذشته باشد، قهوه کیفیت واقعی خود را از دست داده و دیگر عطر و طعم اصلی را نخواهد داشت.

پس از برشته کاری، قهوه با هوای اطراف واکنش پیدا کرده و اکسید می شود. همین مورد باعث کاهش کیفیت قهوه می شود. پس در خرید قهوه اصل ترک باید به تاریخ برشته کاری و تولید  قهوه توجه کنید.

بهتر است در هنگام خرید قهو ترک باکیفیت، قهوه تازه رست شده، تهیه شود. بهترین زمان هم بین چند روز تا چند هفته پس از برشته کاری است. اگر قهوه را به صورت آسیاب شده تهیه می نمایید بهتر است به اندازه نیاز و مصرف یکماه خود خرید کنید.

کافئین قهوه ترک

در ایران ترکیب دانه های قهوه ترک، معمولا از دانه های روبوستا است که دارای کافئین در حد متوسط به بالا  است. پس در انتخاب نوع دانه و کم و زیاد کردن کافئین آن، خیلی نمی توانید دخیل باشید و از قبل مشخص است.

درجه اسیاب قهوه

بهترین درجه اسیاب قهوه

درجه اسیاب قهوه ترک

قهوه ترک به صورت پودر در بسته بندی ها و فروشگاه ها به فروش می رسد. درجه آسیاب این نوع قهوه در حد پودر  است.  برای اینکه قهوه ای با طعم تلخ و تند داشته باشیم باید دانه قهوه ریز و پودری باشد که ویژگی مهمی در خرید قهوه اصل ترک است. قهوه ترک پودری است و بیشتر با آب درگیر می شود و عصاره گیری بیشتری صورت می گیرد .

تهیه قهوه ترک

برای درست کردن قهوه ترک  به پودر قهوه، آب و قهوه جوش که پیشنهاد ما قهوه جوش مسی یا همان جذوه، نیاز داریم. روش دم اوری قهوه ترک بسیار اسان است.

برای هر فنجان قهوه ترک در حدود 50 میلی لیتر اب سرد و یک قاشق چایخوری – در حدود 8 تا 10 گرم –  پودر قهوه اصل ترک لازم است. می توانید بر حسب سلیقه، مقداری شکر هم در جذوه بریزید. مخبوط را با هم ترکیب کرده و روی حرارت قرار دهید و دیگر هم نزنید. باید جذوه بر روی حرارت ملایم قرار داشته باشد تا به آرامی  کف کند و بارسیدن به نقطه جوش  شعله را خاموش کرده و قهوه حاضر است.

موارد مهم در دم آوری قهوه ترک

  • وقتی ترکیب را روی گاز قرار دادید، ان را هم نزنید تا قهوه کف کند، در واقع قبل از گذاردن بر روی شعله آنرا خوب هم بزنید و سپس روی شعله رها کنید .
  • حرارت زیر قهوه را کم نمایید تا قهوه نجوشد. جوشیدن قهوه باعث می شود که قهوه شما بوی سوختگی دهد و کیفیت خوبی هم نداشته باشد.
  • از قاشق چوبی برای هم زدن قهوه ترک استفاده کنید.
  • می توانید به جای آب سرد در تهیه قهوه ترک از شیر سرد استفاده نمایید و قهوه یونانی داشته باشید.
در نهایت

قهوه ترک از نوشیدنی های جذاب و بسیار پرطرفدار است. انرژی زا است و بسیار راحت و اسان تهیه می شود. برای انکه کیفیت دانه های قهوه بالا باشد و محصولی اصل و مرغوب را تهیه نمایید، از فروشگاه های معتبر مانند ست کافی، اقدام به خرید قهوه اصل ترک نمایید.

سوالات خرید قهوه اصل ترک

درجه اسیاب قهوه ترک چقدر است؟

قهوه ترک دارای درجه اسیاب 1 است و به صورت پودر می باشد.

چطور قهوه ترک باکیفیتی را دم کنیم؟

بعد از خرید دانه های باکیفیت و تازه، باید  دم آوری و زمان دم‌کشیدن قهوه طولانی‌تر باشد تا غلظت قهوه ترک شما بیشتر و کیفیت آن بهتر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *