اخبار و مقالات, قهوه

دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه

دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه

دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه

حتما دیده اید، در کنار قهوه اب سرو کنند و برایتان جالب بوده است. اما در اکثر کافه ها در کنار قهوه غلیظ، مانند قهوه هرک و اسپرسو و یا قهوه فرانسه، آب سرو می شود. در این مقاله همراه ما باشید تا دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه را بدانیم.

از مهم ترین اداب قهوه خوردن این است که بعد از خوردن قهوه اب نوشیده شود. علت این کار این است که به دلیل رنگ دادن قهوه به دندان ها از اب استفاده می شود تا روی دندان ها اثر لک قهوه بر جای نماند و دندان ها تیره نشوند. حال جالب اینجاست که برای دندان هایی که روکش دارند و یا لمینت و کامپوزیت شده اند،رنگ قهوه بیشتر اسیب می رساند. پس دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه می تواند همین موضوع باشد.

نوشیدن آب قبل از نوشیدن قهوه

جالب است که برخی افراد دوست دارند که، اب را قبل از نوشیدن قهوه میل کنند تا طعم واقعی قهوه را احساس کنند. به نظر من چنن افرادی واقعا قهوه دوست هستند و قهوه را با لذت می نوشند. پس اگر دیده اید کسی قبل از نوشیدن قهوه درخواست اب کرد، بی دلیل نیست و دلیل آن لذت بردن از طعم واقعی و اصیل قهوه است.

نوشیدن اب بعد از خوردن قهوه

بسیاری افراد هستند که بعد از نوشیدن قهوه، دوست دارند اب بنوشند. نوشیدن آب بعد از قهوه می تواند به دلایل زیر باشد.

  • برای اینکه مزه تلخی قهوه از دهان خارج شود.
  • بعد از نوشیدن قهوه احسای تشنگی دارند.
  • بعد از نوشیدن قهوه، می خواهند دهان تمیز شود تا روی دندان ها جرم قهوه نشیند.
  • برای خوردن خوراکی هایی بعد از قهوه که طعم واقعی ان احساس شود، قهوه نوشیده می شود.
دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه

نوشیدن آب بعد از قهوه

قهوه با اب گازدار

قهوه نوشیدنی جذابی است، که می توان از طعم های متفاوت آن لذت برد. می توان قهوه را با طعم های مختلف مخلوط کرد و استفاده نمود. می توان قهوه را با شیر، خامه و با آب گازدار میل کرد.

حتما تعجب کرده اید که قهوه با اب گازدار سرو شود اما اصلا جای تعجب ندارد که از بهترین ترکیبات برای سرو قهوه، سرو قهوه با اب گازدار است. این روشی خاص و منحصر به فرد است که به جای استفاده از شیر سرد در ایس کافی از آب گازدار استفاده شود. نوشیدن اسپرسو با اب گازدار بسیار طعم خاص و مهیجی دارد. حتما آن را امتحان نمایید.

چند نکته از دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه

از دلایل نوشیدن اب بعد از قهوه ترک، غلظت قهوه ترک است. برخی افراد دوست ندارند روی سقف دهانشان از غلظت قهوه چسبیده باشد. اب می خورند تا این مورد برطرف شود.

قهوه ممکن است باعث سیاه شدن دندان شود و  از دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه همین مورد مهم می تواند باشد.

قبل از قهوه هم افرادی آب می نوشند تا طعم اصیل قهوه ترک و قهوه فرانسه و با اسپرسو را احساس کنند.

قهوه را با چه چیزهایی نخوریم؟

قهوه بدون شکر و شیرین کننده های مصنوعی از نوشیدنی های مفید برای بدن و سلامتی است. البته که میزان مصرف ان و زمان مصرف ان هم در فواید قهوه تاثیر گذار است. در واقع اگر قهوه در زمان درست و اندازه مشخص میل نشود، می تواند مضر هم باشد. اما مورد مهم دیگر در نوشیدن قهوه این است که، قهوه را با افزودنی های پرکالری مانند شکر و خانه استفاده نفرمایید.

در رستوران ها  کافی شاپ ها، اغلب قهوه های پرکالری سرو می شود که با استفاده روزانه و مکرر، افزایش وزن حاصل می شود. منطورمان این نیست که قهوه تان را همبه تلخ و بدون شیرین کننده و شربت استفاده نمایید بلکه، منظورما این است، دائم و پرکالری نوشیدنی قهوه روزانه استفاده نشود تا در دراز مدت چاقی و افزایش وزن ایجاد نشود.

علت سرگیجه بعد از خوردن قهوه چیست؟

اگر صبح ها قهوه می نوشید و دچار سرگیجه می شوید، تعجبی ندارد که به دلیل معده خالی شما است. نوشیدن قهوه با معده خالی باعث ایجاد سرگیجه می شود. از موارد مهم در زمان مناسب برای نوشیدن قهوه این است که، در زمان ناشنا قهوه نوشیده نشود. حداقل باید 3 ساعت بعد از بیدار شدن قهوه میل نمایید.

نوشیدن اب قبل از خوردن قهوه اسپرسو

از انجاییکه قهوه اسپرسو قهوه غلیظی است، قبل از نوشیدن ان مقداری اب نوشیده می شود. برای اینکه شما طعم واقعی از قهوه اسپرسو را احساس نمایید، این کار را انجام داده تا طعم دهان شما از خوردنی های قبل پاک ششده و برای خوردن قهوه اسپرسویی حرفه ای و غلیظ اماده شود.

سرو قهوه به همراه اب به رسم ترک ها

ترک ها با توجه به اینکه مهمان نواز هستند، اب را در کنار قهوه سرو می کنند و این به رسم قدیمی شان ارتباط دارد. ان ها برای پذیرایی از میهمان خود ابتدا قهوه و اب را در کنار هم سرو می کنند.

در نهایت اینکه

در این مطلب موارد و نکات جالب و ارزنده ای درباره دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه ارائه شد. امیدواریم مطالب این مقاله مورد رضایت شما عزیزان واقع شده باشد. اگر شما هم درباره نوشیدن آب بعد از قهوه، اطلاعات و تجربه ای دارید می توانید با ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول دلیل نوشیدن آب بعد از قهوه

چرا بعد از نوشیدن قهوه ترک اب می نوشند؟

به دلیل اینکه قهوه ترک غلیظ است و ممکن است باعث رنگ دادن به دندان شود، بیشتر افراد بعد از خوردن قهوه ترک، اب می نوشند.

چرا قبل از خوردن قهوه اب نوشیده می شود؟

برای احساس طعم واقعی از قهوه قبل از خوردن ان، مقداری اب نوشیده می شود.

بهتر است که اب را بعد از نوشیدن قهوه بخوریم یا قبل از ان؟

نوشیدن اب قبل و بعد از قهوه کاملا سلیقه ای است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *