قهوه

خرید قهوه ارزان و خوب

خرید قهوه ارزان و خوب

خرید قهوه ارزان و خوب

اگر به دنبال خرید قهوه ارزان و خوب هستید، باید درباره نکات مهمی قبل از خرید بدانید تا پس از خرید پشیمان نشوید. باید قهوه ای را خریداری نمایید که باکیفیت و خوش خوراک و خوش طعم باشد. البته در نظر داشته باشید که قیمت قهوه بی کیفیت و ارزان با قهوه باکیفیتی که طعم و بوی خوشی دارد هم خیلی تفاوت ندارد. یک کلام باید گفت که، باید قهوه را بشناسید و بعد خرید نمایید و دیگر اینکه از فروشگاه های معتبر خرید قهوه را داشته باشید.

ایا همه قهوه های گران خوب هستند؟

شاید در خرید قهوه ارزان و خوب شک کنید و قهوه ای که قیمت بالا دارد را خریداری نمایید، هزید هر قهوه گزانی دلیل کیفیت بالای ان نیست. ممکن است قهوه ای نامرغوب و بی کیفیت باشد که، از بی اطلاع بودن شما سوء استفاده کرده و قهوه ای با دانه های کهنه را با قیمت بالاتر بفروشند.

نکات مهم در خرید قهوه خوب

اگر قصد خرید قهوه را دارید به تاریخ رست ان توجه نمایید تا تازه باشد. دوم اینکه بسته بندی خوب و باکیفیتی داشته باشد تا اکسیژن وارد بسته نشود و کیفیت قهوه ماندگار باشد. به این دو مورد در خرید قهوه دقت نمایید.

دلایل ارزان بودن قهوه

خرید قهوه ارزان

دلایل ارزان بودن قهوه

درخرید قهوه ارزان و خوب، دقت نمایید که، می تواند دلایل زیادی داشته باشد. البته برخی برندهای خوب برای جذی مشتری به قیمت ارزانتر، قهوه را می فروشند. می توان از مهم ترین دلایل ارزانی قهوه به موارد زیر اشاره داشت.

قهوه تاریخ گذشته

قهوه از مواد غذایی خشک به حساب می آید. در واقع این ویژگی را دارد که تاریخ انقضاء نداشته باشد و خراب شدنی نیست. اما یک مشکل دیگر خواهد داشت و ان از دست دادن عطر ان است. اگر قهوه عطر و رایحع اصلی خود را از دست بدهد، کیفیت کم تری دارد و قیمت پایین تری هم خواهد داشت. پس بسیاری از قهوه های ارزان، عطر و طعم واقعی و خوب را ندارند. از موارد مهم در خرید قهوه این است که دارای عطر و رایحه خوبی داشته باشد. اگر قهوه ای عطر و رایحه خوبی نداشته باشد و تاریخ گذشته باشد هم ارزان است و هم بی کیفیت است.

در خرید قهوه ارزان و مناسب به تاریخ آن دقت شود. هر چه از تاریخ تولید قهوه و تاریخ رست ان بگذرد، قعوه اران تر و بی کیفیت تر خواهد بود.

قهوه خاک اره ای ارزان

قهوه خاک اره ای از اصطلاحات رایج بین قهوه فروشان است که برای قهوه های عمده به کار می رود. قهوه های عمده ارزان هستند و در کیسه های بزرگ فروخته می شوند که باز هستند.

قهوه تا زمانی که اسیاب نشده و تازه است، ماندگاری بالایی دارد. اما بعد از اسیاب شدن کهنه می شود و قیمت ارزانی هم دارد. قهوه هایی که در مغازه ها و فروشگاه ها می بینیم معمولا آسیاب شده هستند و بسته بندی های مرتبی دارند. این گونه قهوه ها با قهوه های خاک کره‌ای فرق دارد. ماندگاری قهوه های آسیاب شده در بسته بندی حداکثر سه هفته است  که بعد از گذشت این سه هفته دیگر مزه‌ای از قهوه باقی نخواهد ماند در واقع عطر و طعم قهوه از بین میرود.

یک نکته مهم را در اینجا اشاره کنیم که قهوه های بی‌کیفیت مشتری زیادی ندارد و معمولاً چندین ماه هم در مغازه می ماند پس حتما از نوشیدن آن لذت زیادی نخواهید برد.

رست قهوه

درجه رست قهوه ترک

بهترین درجه رست قهوه

از عوامل مهم و تاثیر گذار در کیفیت و قیمت قهوه می توان به فرایند رست دادن قهوه اشاره داشت در صورتی که رست قهوه درست و صحیح انجام نشود کیفیت قهوه کم میشود و یک قهوه ارزان نام میگیرد قهوه با کیفیت علاوه بر یک دست بودن رست قهوه نباید مدت زیادی از فرایند رست آن هم گذشته باشد و هرچه زمان رست قهوه کهنه تر باشد عکس قهوه کمتر می‌شود و کیفیت کمتری دارد در نتیجه قهوه ارزان می باشد از نشانه های آن که متوجه شوید رست قهوه به درستی انجام گرفته است می توانید دانه های قهوه را چک نمایید اگر دانه قهوه به دست شما رنگ سیاه و دودی ندهد،  این یعنی اینکه رست قهوه خوب نیست و قیمت کمتری خواهد و داشت و ارزان تر هم می باشد.

قهوه روغن پس داده

دلایل پس دادن روغن از قهوه

قهوه روغن پس داده

حتما میدانید که موتور ماشین اگر روغن پس بدهد یعنی مشکلی دارد. قهوه مانند موتور ماشین وقتی روغن را پس بدهد یعنی کیفیت خوبی ندارد و مشکلی وجود دارد. وقتی درجه رست قهوه زیاد باشد و تیره شده باشد دانه های قهوه از خود روغنی پس می‌دهند که این روغن خوراکی است هرچه درجه رست قهوه بیشتر باشد این روغن هم بیشتر است و در قهوه دارک به نهایت خود می رسد در قهوه های مدیوم هم این روغن وجود دارد اما مقدار آن کمتر است درباره خرید قهوه ارزان و مناسب باید گفت که روغن آنها از اندازه استاندارد بیشتر است این نشان است بی کیفیتی قهوه و ماندگی آن است.

قهوه بی کیفیت و ارزان هم رنگ و هم طعم خوبی ندارد. برای فهمیدن مقدار روغن استاندارد در دانه قهوه می توانید دستتان را داخل دانه های قهوه کرده و بیرون بیاورید اگر دست شما خیلی چرب شود، یعنی روغن آن از حد استاندارد بیشتر است و دانه قهوه کهنه و بی کیفیت است پس این قهوه رنگ و طعم خوبی ندارد. از خرید قهوه روغن پس داده خودداری نمایید.

قهوه ارزان متفرقه

موارد مهم دیگر در خرید قهوه ارزان این است که قهوه را از برندهای متفرقه خریداری نفرمایید. قهوه باید از برندهای معتبر و شناخته شده باشد می توانید قهوه را به صورت فله ای و با کیفیت هم از فروشگاه های معتبر تهیه نمایید. البته یک مورد مهم دیگر که در خرید قهوه باید در نظر داشت این است؛ که قهوه های بی کیفیت یک برند متفرقه را نمیتوان با غرفه های برتر و بسیار شناخته شده جهان مقایسه کرد و به دلیل تازه بودن قهوه متفرقه بگوییم آن قهوه بهتر و با کیفیت تر است. قهوه هایی که از برندهای معتبر باشد، زمان ماندگاری بیشتری دارند و دیرتر کهنه و بی‌کیفیت می‌شوند؛ اما قهوه هایی که از برندهای متفرقه باشند زودتر کهنه می شوند و عطر و طعم خود را زودتر هم از دست میدهند.

در نهایت

در این مقاله درباره قهوه ارزان و مناسب موارد مهمی خواندیم. برای خرید انواع قهوه باکیفیت و خوش طعم و خوش عطر وارد سایت ست کافی شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *