اخبار و مقالات, قهوه

آشنایی با انواع قهوه‌ اندونزی

آشنایی با انواع قهوه‌ی اندونزی

 انواع قهوه‌ اندونزی

انواع قهوه در دنیا وجود دارد برای همین فقط افرادی که درباره آنها آشنایی کامل دارند می توانند انتخاب خوبی از دانه قهوه بر اساس سلیقه خود داشته باشند. قهوه اندونزی از محبوب ترین و پرفروش ترین قهوه های جهان میباشد و میتوان گفت که کشور اندونزی سومین کشور تولید کننده قهوه در دنیا است. در این مقاله همراه ما باشید تا آشنایی با  انواع قهوه اندونزی و ویژگی های این نوع قهوه داشته باشیم.

در این مقاله به معرفی قهوه اندونزی می پردازیم و با انواع آن که به دو نوع قهوه روبوستا و عربیکا است، آشنا می شویم.

قهوه اندونزی

قهوه اندونزی روبوستا

قهوه اندونزی

قهوه اندونزی انواع و اقسام متفاوتی دارد و از هر سلیقه و ذائقه این نوع قهوه را می پسندند. در واقع از انواع قهوه اندونزی حتماً مطابق میل شما پیدا خواهد شد.

زمین های زراعی بسیاری در سرتاسر دنیا به تولید قهوه اختصاص پیدا کردند. کشور اندونزی هم از بزرگترین کشورهای صادر کننده قهوه می باشد که سهم بزرگی از بازار قهوه برای این کشور می‌باشد. از معروف ترین قهوه های کشور اندونزی می توان به قهوه‌ای روبوستا و عربیکا اشاره داشت. اما قهوه های دیگری با نام کاپی لوواک و آنچه و مدلینگ نیز از انواع قهوه های پرطرفدار اندونزی هستند که طرفداران خاص به خود را دارند.

از دلایلی که قهوه اندونزی بسیار پرطرفدار است این است که خواص انواع قهوه اندونزی از دیگر قهوه ها بسیار بیشتر است و انتخاب برای افراد متنوع تر می باشد. از انواع قهوه های اندونزی را در ادامه این مطلب معرفی میکنیم.

 قهوه جاوا

جاوا از قسمت های قدیمی کشور اندونزی است که در آن کشت قهوه انجام می شود. این قسمت در جاکارتا پایتخت اندونزی قرار دارد و هلندی ها قهوه را به این جزایر آورده‌اند.

جاوا به عنوان یکی از پرطرفدارترین و بهترین قهوه اندونزی شناخته شده و بسیار پرطرفدار می باشد. این قهوه معمولاً به صورت سنتی تهیه و فرآوری می شود.

از ویژگی های قهوه ای جاوا این است که اسیدیته کمی دارد و از قهوه سوماترا هم طعم شیرین تر و ملایم تری دارد. جاوا از انواع قهوه اندونزی می باشد که در بیشتر جاهای این کشور، این قهوه برداشت می‌شود و معمولاً برداشت این نوع قهوه زودتر از سایر جاهاب دیگر انجام می گیرد.

قهوه سوماترا

سوماترا از جزایر شمال غربی کشور اندونزی است. قهوه این منطقه دارای مزه تند و خاصی میباشد. این نوع قهوه غلیظ است و در قسمت های مختلف جزیره سوماترا کشت و برداشت می شود. برای همین افراد خاص و کمی این نوع قهوه را می پسندند.

قهوه بالی

از دیگر انواع قهوه اندونزی قهوه بالی است که در یکی از بخشهای کشور اندونزی کشت می شود که دارای درختان قهوه بسیار زیادی است. بالی دارای انواع درختان قهوه می باشد که این درختان در بخشی در میان کوه های آتشفشان با توکار و و آگانگ رشد می کنند.

قهوه سولاوسی

قهوه سولاوسی از انواع قهوه اندونزی است. محصولاتی است که در ارتفاعات جزیره سلبس رشد میکند. قهوه های این قسمت از کشور اندونزی بسیار طعم ملایمی دارند و اسیدیته آنها کم می باشد. برای افرادی که دوست دارند قهوه ملایمی را نوش جان کنند این قهوه انتخاب بسیار خوبی می تواند باشد.

خرید انواع قهوه اندونزی

بهترین قهوه اندونزی

خرید انواع قهوه اندونزی

میدانیم که هر نوع قهوه یکسری خصوصیات منحصر به فرد دارد که افراد با توجه به سلیقه خود از آن انتخاب می کنند. انتخاب و خرید قهوه به ذائقه افراد بستگی دارد. همانطور که اشاره شد قهوه اندونزی مانند دانه‌های قهوه روبوستا دارای کافئین بالایی می باشد و اگر میخواهید قهوه ای را مصرف کنید که انرژی بیشتری به شما دهد و رفع خستگی کند قهوه اندونزی گزینه مناسبی است.

برای خرید قهوه اندونزی بهتر است از فروشگاه های معتبر اینترنتی و یا حضوری اقدام نمایید. فروشگاه ست کافی انواع قهوه اندونزی را در بهترین کیفیت به مشتریان عزیز ارائه میدهد.

قهوه اندونزی می توان برای اسپرسو و قهوه فرانسه استفاده نمود. اما این نوع قهوه برای قهوه ترک کاربرد ندارد. میتواند قهوه اندونزی را با دیگر قهوه ها مانند دانه های قهوه عربیکا ترکیب کنید و قهوه ای خاص و خوش طعم و خوش عطر را سرو نمایید.

انواع قهوه اندونزی

دو نوع قهوه روبوستا و عربیکا وجود دارد که بیشترین مقدار تولید قهوه در کشور اندونزی است. اما همانطور که در پاراگراف های قبلی اشاره کردیم، انواع دیگری از قهوه اندونزی هستند که از معروف ترین و شناخته ترین قهوه های این کشور می باشند.

تنوع قهوه در کشور اندونزی بسیار زیاد است و برای سلیقه های مختلف انواع دانه های قهوه وجود دارد. به همین دلیل است که این کشور به عنوان یکی از بزرگترین و پر تنوع ترین کشورهای دنیا در تولید و کشت قهوه می باشد. خواص قهوه اندونزی نسبت به دیگر قهوه هایی که در بازار به فروش میرسد بیشتر است.

پس با توجه به اینکه خواص قهوه اندونزی نسبت به دیگر قهوه های بازار بیشتر است، پس می تواند بهترین انتخاب برای خرید یک قهوه با کیفیت با عطر و طعم خاص و مطبوع باشد. اگر قصد خرید قهوه عالی با ویژگی‌های بسیار منحصر به فرد را از قهوه اندونزی دارید، قهوه جاوا پیشنهاد میشود.

اندونزی تنوع بسیاری را در میان انواع قهوه روبوستا و عربیکا دارد و پاسخگوی بسیاری از ذائقه ها و سلیقه ها در قهوه می باشد. قهوه اندونزی از سالیان سال کیفیت خود را به اثبات رسانده و طرفداران بسیار زیادی را جذب خود نموده است. اگر قصد خرید قهوه اندونزی و انواع قهوه اندونزی را دارید می توانید از فروشگاه اینترنتی ست کافی تهیه نمایید.

چرا قهوه اندونزی پرطرفدار است؟

با آشنایی با انواع قهوه اندونزی متوجه تنوع زیاد این نوع قهوه و کیفیت بالای آن شدیم. متوجه شدیم که قهوه اندونزی دانه‌های مرغوب و با کیفیتی دارد. خواص فوق العاده قهوه اندونزی باعث شده است که فروش این نوع قهوه در سرتاسر دنیا بیشتر باشد. قهوه اندونزی، عطر و طعم خاص و عالی دارد که هر فردی بر اساس سلیقه خود می تواند از دانه و انواع قهوه اندونزی انتخاب کند و از طرفی هم قیمت قهوه اندونزی با توجه به کیفیت بالایی که دارد بسیار زیاد است و از دیگر قهوه ها قیمت بسیار بالاتری ندارد. کیفیت خوب قهوه اندونزی که باعث شده است که مشتریان وفادار مانده و با اطمینان از این نوع قهوه خریداری می کنند.

قهوه اندونزی چری

از انواع قهوه تولید شده در کشور اندونزی قهوه چری می باشد. قهوه چری با قهوه روبوستای مناطق دیگر تفاوت دارد. این قهوه مانند دیگر قهوه ها دارای گیلاس قهوه می باشد که از ۲ لوبیای قهوه تشکیل می شود اما یکسری موارد باعث شده است که این با دانه های قهوه های دیگر تفاوت داشته باشد. از ویژگی های این نوع قهوه می توان به کافئین بالا، عطر و بوی متوسط، کریمای زیاد، اسیدیته پایین و بادی بالا و تلخی متوسط اشاره داشت.

قهوه چری، قهوه ای دلنشین و سرشار از انرژی می باشد که هم به صورت دانه به هم به صورت پودر در فروشگاه های قهوه به فروش میرسد.

در نهایت

در مطلب درباره انواع قهوه اندونزی آشنا شدیم و برای خرید این نوع قهوه پرطرفدار و بسیار پر خواص می توانید از طریق فروشگاه های معتبر اینترنتی و حضوری اقدام نمایید.

سوالات متداول آشنایی با انواع قهوه‌ی اندونزی

ویژگی خاص قهوه‌ اندونزی چیست؟

دارای کافئین بالایی می باشد و اگر میخواهید قهوه ای را مصرف کنید که انرژی بیشتری به شما دهد این نوع قهوه عالی است.

دانه قهوه چری با روبوستا چه تفاوتی دارد؟

دانه قهوه چری از روبوستا کوچک تر است. به صورت دستی هم چیده و هم رست می شود.

بهترین نوع از قهوه اندونزی کدام نوع است؟

بهترین نوع قهوه اندونزی قهوه جاوا است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *