اخبار و مقالات

پاندمی کرونا تقریباً یک چهارم کافی شاپ های آمریکا را تعطیل کرد

پاندمی کرونا تقریباً یک چهارم کافی شاپ های آمریکا را تعطیل کرد

 

طبق آخرین گزارش سالانه گروه تحقیقاتی بازار قهوه،  Allegra World Cort Portal، پاندمی بیماری کرونا تقریباً یک چهارم کافی شاپ های ایالات متحده را تعطیل کرده است. این گروه هم اکنون تخمین می زند که درآمد بخش کافی شاپ ایالات متحده در سال 2021 حدود 36 میلیارد دلار باشد که نسبت به 12 ماه گذشته با 11.5 میلیارد دلار کاهش فروش 24٪ کاهش داشته است. ادامه این گزارش را در مجله قهوه ست بخوانید.

کرونا و کسادی کسب و کار کافی شاپ ها

 

کرونا و کسادی کسب و کار کافی شاپ ها

 

براساس تحقیقات انجام شده، برای اولین بار در تاریخ معاصر، در 12 ماه گذشته تعداد کافی شاپ‌ها نیز کاهش یافته است. در این مدت از تعداد 37189 کافی شاپ (0.6٪) یعنی 208 مغازه با رکود بازار روبرو شده اند و تعطیل شده اند. براساس آماری که با بیش از 100 مصاحبه با رهبران صنعت قهوه، تحقیقات میدانی، تحقیقات پژوهشی و بیش از 5000 نظرسنجی آنلاین با مصرف کنندگان قهوه ایالات متحده، گروه Allegra World Coffee Portal احساسات منفی قابل توجهی را در بین اپراتورهای کافی شاپ در مورد فضای کسب و کار فعلی را گزارش کرده است.

 

به گزارش این گروه، اپراتورهای کافی شاپ گفته اند که این ضررها به طور متوسط 32500 دلار در هر ماه است، در حالی که فقط 38 درصد از آنها فروش فعلی را مثبت اعلام کرده اند. این در حالی است که ارزش این فروش 65 درصد فروش سال گذشته بوده است. این گزارش اشاره می کند که فروشگاه های زنجیره ای استارباکس و دانکین 66 درصد از کل فروشگاه های زنجیره ای کافی شاپ ایالات متحده را از نظر تعداد فروشگاه ها تشکیل می دهند. همچنین آمارهای گزارش نشان می دهد که پاندمی بیماری کرونا باعث افزایش ترجیح مصرف کننده به خرید آنلاین و بیرون بر قهوه شده است. هر دو این پدیده ها مغایر با مفهوم فضای کافی شاپ به عنوان مکانی برای تجمع یا به اصطلاح «مکان های سوم» بوده است.

 

کرونا و کسادی کسب و کار کافی شاپ ها

 

این گروه در گزارش خود از بازار کافی شاپ ها اضافه می‌کند: “رصد 45 درصد از مصرف کنندگان آمریکایی که توسط پورتال جهانی قهوه مورد بررسی قرار گرفته اند نشان می دهد که عادات مصرف قهوه در دوران کرونا تغییر کرده است. به این معنی که در صورتی که کافی شاپ خدمات دلیوری داشته باشد مشتری ترجیح می‌دهد قهوه را به صورت دلیوری سفارش دهد. از سوی دیگر در این روش سفارش، تحویل سریع‌تر، هزینه‌های کمتر و بسته بندی ضد سرریز، سه معیار مهم مصرف کنندگان قهوه هستند. با توجه به احتمال واکسیناسیون گسترده COVID-19 و بازگشت به ثبات سیاسی در دولت بایدن، این گروه تخمین می‌زند که بخش کافی شاپ ایالات متحده تا سال 2023 به سطح فروش قبل از همه گیری کرونا بازگردد، در حالی که 65٪ از رهبران صنعت قهوه مورد بررسی معتقدند فروش طی 12 ماه آینده بهتر خواهد شد و رونق خواهد گرفت.”

 

منبع: Dialy coffee news

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *