اخبار و مقالات

بررسی تغییر عادات مصرف قهوه در دوران شیوع ویروس کرونا

بررسی تغییر عادات مصرف قهوه در دوران شیوع ویروس کرونا

 

حالا دیگر به نظر می‌رسد تمام راه‌ها به پاندمی ویروس کورونا کووید 19 ختم می‌شود، هرچه که می‌نویسیم، هر چه که می‌خوریم و البته هر چه که می‌نوشیم. کورونا تمام جنبه‌های زندگی مردم دنیا را در سال 2020 تحت تاثیر قرار داده است؛ از جمله صنایع قهوه و چای. صنایع چای و قهوه در سرتاسر دنیا از مبدا و از همان زنجیره تامین تا کاربر نهایی تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته است. بنابراین نمی‌توان موضوعی به این مهمی را نادیده گرفت. مسئله اینجاست که شیوع کرونا هم روی تولید چای تاثیر گذاشته و هم رشد فروش قهوه به صورت آنلاین را افزایش داده است. از سوی دیگر عادات مصرف قهوه در جریان این پاندمی جهانی بیش از پیش افزایش یافته است. نتایج یک نظرسنجی جدید از آمریکای شمالی حاکی از آن است که چگونه و تا چه حد عادت‌های مصرف قهوه در ایالات متحده به دلیل شیوع ویروس کرونا و به دنبال آن قرنطینه برای حفظ فاصله اجتماعی تغییر کرده است. نتایج بررسی تغییر عادات مصرف قهوه در دوران شیوع ویروس کرونا را از سایت Tea And Coffeeدر مجله قهوه ست بخوانید.

 

بررسی تغییر عادات مصرف قهوه در دوران شیوع ویروس کورونا

 

بررسی تغییر عادات مصرف قهوه در دوران شیوع ویروس کرونا

 

اگر چه یک گروه نسبتا  کوچک (515 پاسخ دهنده) در این این نظرسنجی که در ماه سپتامبر منتشر شد شرکت کردند اما نتایج نشان می‌دهد که در دوران پاندمی ویروس کرونا و قرنطینه مصرف قهوه خانگی در مقایسه با سال 2019 افزایش یافته است. براساس نتایج این نظرسنجی 22٪ از پاسخ دهندگان،افزایش قهوه دم کرده با استفاده از دانه‌های قهوه آسیاب شده که به صورت آماده خریداری شده را در مقابل سایر روش‌ها را نشان می‌دهد.

 

در حالی که فروش آنلاین قهوه هم در دوران پاندمی ویروس کرونا افزایش یافته است 21٪ از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که در مقایسه با سال 2019 مقدار بیشتری قهوه می‌خرند. علاوه بر این مصرف کنندگان قهوه در این نظرسنجی گفتند که قهوه کمتری را برای عصاره گیری در خانه از کافی شاپ‌ها (18٪) و فروشگاه‌های تخصصی (15٪) خریداری می‌کنند. و بیشتر تمایل به خرید آنلاین دارند

 

بررسی تغییر عادات مصرف قهوه در دوران شیوع ویروس کرونا

 

با توجه به اینکه بیشتر مصرف کنندگان به دلیل قرنطینه و حفظ فاصله اجتماعی وقت بیشتری را در خانه می‌گذرانند، 45٪ از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند روش جدیدی را برای تهیه قهوه در خانه نسبت به سال 2019 آزمایش کرده‌اند. آن دسته از مصرف کنندگان در درجه اول به سمت سیستم‌های ساده یا اساسی مانند سازندگان قهوه یکبار مصرف (22٪) و قهوه سازهای قطره‌ای اتوماتیک (20٪) گرایش پیدا کرده‌اند.

 

با این حال، بسیاری از مصرف کنندگان با تجربه که 33٪ از پاسخ دهندگان در این نظرسنجی را تشکیل می‌دهند گفتند که تصور می‌کنند استفاده از تکنیک‌ها و دستور العمل‌های جدید تهیه قهوه در خانه در سال 2020، ماجراجویانه تر است. 46% از پاسخ دهندگان همچنین گفتند که مایلند مهارت‌های باریستای خانگی خود را بهبود ببخشند و این نشان دهنده تمایل به دانستن بیشتر در مورد دم‌آوری و عصاره‌گیری قهوه است. در این میان 23% از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که دوست دارند در مورد چگونگی دم کردن حرفه‌ای قهوه در خانه بیشتر بدانند و یاد بگیرند.

 

بیشتر پاسخ دهندگانی که در حال حاضر شاغل هستند گفتند که نوشیدن قهوه برای انجام روتین کارهای روزمره آنها بسیار مهم یا مهم است. با این حال، بیش از نیمی از آنها (54٪) اعتراف کردند که تا حدودی در مورد کیفیت گزینه‌های قهوه‌ای که در محل کار درست می‌شود محل کار خوش‌بین نیستند. از این رو، حدود 45٪ از پاسخ دهندگان قصد داشتند قهوه یا مواد لازم برای عصاره‌گیری قهوه را همراه خود به محل کارشان ببرند.

 

بررسی تغییر عادات مصرف قهوه در دوران شیوع ویروس کرونا

 

تقریباً 56٪ از پاسخ دهندگان نظرسنجی اظهار داشتند که قصد دارند امسال سفر کنند و 35٪ شرکت‌کنندگان هم گفتند که از قبل برنامه‌هایی برای تعطیلات امسال داشتند. بر خلاف روند قبلی نوشیدن قهوه در محل کار، فقط 16٪ از مسافران قصد داشتند تجهیزات دم کردن قهوه خود را به همراه داشته باشند. پاسخ دهندگان گفتند که در طول سفر قهوه را از ایستگاه‌های سنتی خرید قهوه، از جمله کافی‌شاپ (69٪)، رستوران (58٪) و هتل (54٪) خریداری می‌کنند.

 

شاید نکته قابل توجه این است که بسیاری از پاسخ دهندگان قصد داشتند تجهیزات عصاره‌گیری قهوه خود را در تعطیلات همراه خودشان بیاورند. از این پاسخ دهندگان، حدود 41٪ گفتند که قصد دارند بیشتر گزینه‌های قابل حمل مانند فرنچ پرس (18٪) یا pour-over  (18٪)، (دستگاه عصاره‌گیری قطره‌چکانی قهوه) را انتخاب کنند. (اگرچه، این می تواند بازتابی از انواع سفرهایی باشد که مصرف کنندگان قصد دارند مثلا اجاره کابین یا وسایل نقلیه تفریحی مثل ون را به جای اقامت در هتل انجام دهند.)

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *