قهوه

نکات کلیدی در خرید قهوه

نکات کلیدی در خرید قهوه

نکات کلیدی در خرید قهوه

برای اینکه قهوه مناسب و باکیفیتی را خریداری کنید باید نکات کلیدی در خرید قهوه را بدانید. همچنین بهتر است شناخت خود را از قهوه و انواع آن بالا ببرید. پس اگر شما هم می خواهید قهوه بخرید و خیلی درباره اش نمی دانید؛ در این مقاله همراه ما باشید.

انواع دانه های قهوه

انواع دانه های قهوه عربیکا

انواع دانه های قهوه

از مهم ترین نکات کلیدی در خرید قهوه، این است که انواع دانه قهوه را که دو نوع عربیکا و روبوستا است را بشناسیم. در مطالب پیشین درباره دانه های قهوه گفته ایم و درباره ان ها شناخت خوبی داریم اما برای ان دسته از عزیزان که با این دونوع قهوه آشنایی ندارند، باز شرح خواهیم داد.

از محبوب ترین و پرطرفدارترین نوع قهوه در دنیا، قهوه عربیکا است. طعم و مزه دانه قهوه عربیکا خاص است و بسیاری افراد ان را می پسندند و دوست دارند. طعم این نوع قهوه شیرین تر و خاص تر است و جالب اینکه کافئین ان در برابر نوع روبوستا بسیار کم تر است. این قهوه در بسیاری از کشورها طرفداران پر و پا قرص خود را دارد.

اگر قهوه ای قوی تر و با قیمت مناسب تر می خواهید، بهتر است از دانه های روبوستا استفاده نمایید. طعم این نوع قهوه تلخ است و برای قهوه اسپرسو استفاده می شود. برای انواع قهوه های فوری هم از این دانه قهوه استفاده می شود. کافئین این نوع قهوه زیاد است و خواب را حسابی از سر شما می پراند.

برای خرید انواع قهوه بهتر است نکات کلیدی در خرید قهوه را رعایت نمایید و از فروشگاه های معتبر و شناخته شده خرید خود را انجام دهید.

طعم قهوه

از نکات کلیدی در خرید قهوه این است که طعم مناسب و مورد علاقه خود را انتخاب نمایید. اینکه شما طعم قهوه تلخ را ترش را دوست دارید در خرید راحت تر از قهوه به شما کمک می کند.

مقدار اسیدیته قهوه به میزان رست آن و نوع کشت و رشد ان بستگی دارد. معمولا قهوه عربیکا دارای طعم ملایم و ترشی است. اگر اهل نوشیدن قهوه ای غلیط و تلخ نیستید بهتر است قهوه شما از دانه های عربیکا باشد که تلخی ندارد.

یک نکته مهم و قابل توجه درباره دانه های عربیکا این است که اگر از دسته افراد با ناراحتی معده و رفلاکس معده هستید، این نوع دانه قهوه مناسب شما نیست و این مورد از نکات کلیدی در خرید قهوه اسن که باید در نظر داشته باشید. در حالیکه واقعا قهوه عربیکا از مرغوبترین دانه های قهوه است و قیمت بالاتری هم نسبت به قهوه روبوستا دارد.

دانه قهوه روبوستا طرز کشت خاص و جالی دارد و به این صورت است که، در ارتفاع کم و با فشار هوای زیاد رشد کرده و پرورش پیدا می کند. این قهوه دارای طعم بسیار غلیظ و تلخی است و دارای کافئین بالاتری هم می باشد.

برای خرید قهوه باید از ترکیبات مناسب از این دو نوع قهوه بر اساس میل و ذائقه خود انتخاب نمایید.

اهمیت به درجه و میزان رست دانه قهوه

از نکات کلیدی در خرید قهوه این است که به درجه رست قهوه دقت داشته باشید. از انواع رست می توان به رست قهوه فرانسه اشاره کرد که برای بیشتر افراد مناسب است. اگر خیلی اهل نوشیدن قهوه نیستید و درباره قهوه و ویژگی های ان خیلی نمی دانید، پیشنهاد ما این است قهوه فرانسه خریداری کنید که درجه رست ملایمی دارد.

معمولا قهوه های ایتالیایی که دارای درجه رست بالاتری هستند، رنگ نیره تری دارند و طعم تلخ و سنگین تری هم دارند.

یک مورد جالب درباره درجه رست قهوه باید بدانید که هر چه قدر درجه رست دانه قهوه کم تر باشد دارای کافئین بیشتری هم می باشد. ممکن است این مورد را به اشتباه بر عکس می دانستید. پس از نکات کلیدی در خرید قهوه همین مورد است که باید در نظر داشته باشید.

دانه قهوه بخریم یا قهوه اسیاب شده

از نکات کلیدی در خرید قهوه و سوال رایج خریداران می تواند این باشد که دانه قهوه بخریم یا پودر قهوه؟ خب این سوال مهمی در خرید قهوه است و بستگی به شرایط شما دارد. اگر امکان اسیاب کردن قهوه در خانه را دارید، خب؛ بهتر است دانه قهوه از فروشگاه های معتبر و شناخته شده خریداری شود. قطعا قهوه باکیفیت و مطمئن تری خواهد بود. درباره نحوه آسیاب کردن قهوه هم باید بدانید تا قهوه باکیفیتی داشته باشید.

دلیل انکه می گوییم خرید دانه قهوه بهتر از قهوه آسیاب شده است این است که عطر و طعم بهتری دارد و تازه تر است. رایحه خاص و دل انگیزتری هم دارد. اما باز هم تاکید می شود که هم شرایط آسیاب کردن را باید داشتهد باشید و هم درباره اسیاب دانه قهوه بدانید.

انتخاب قهوه تازه

خرید دانه قهوه تازه

دانه قهوه بخریم یا قهوه اسیاب شده

قهوه خوب قهوه تازه است. قهوه خوب قهوه ای است که، متعادل است و میزان اسیدیته ان مناسب می باشد. در اینصورت، قهوه هم عطر خوبی دارد و هم طعم دلپذیر و خوشایندی خواهد داشت. طعم قهوه باید صاف و یکنواخت باشد و جز آن هیچ چیز دیگری احساس نشود. اندازه رست دانه قهوه باید مناسب و متعادل باشد؛ یعنی نه خیلی زیاد باشد و نه خیلی کم باشد.

قهوه خوب قهوه ای است که خوش عطر، خالص و نرم و لطیف است. دارای حداقل عطر و طعم متوسط باید باشد.

قهوه خارجی یا ایرانی بخریم؟

در جواب سوال اینکه قهوه خارجی بهتر است یا ایرانی باید بگوییم که، قهوه در اصل خارجی است و اصلا در ایران کشت قهوه وجود ندارد. قهوه به صورت دانه سبز وارد می شود و در بنجا رست می شود. پس قهوه ای که در داخل کشور رست می شود، تازه تر است و قطعا عطر و طعم بهتری هم دارد.

قهوه هایی که بسته بندی خارجی دارد، زمان زیادی از رست آن ها گذشته است و طبیعتا دارای تازگی کم تر هستند. پس بهتر است از قهوه هایی که در داخل رست می شوند خریداری نمود.

انتخاب قهوه بر اساس میزان کافئین

از نکات کلیدی در خرید قهوه این است که مقدار کافئین آن را در نظر داشته باشید. بسیاری از دوستداران قهوه در خرید قهوه به میزان کافئین آن دقت می کنند و برایشان اهمیت دارد. شاید رایحه قهوه به اندازه میزان کافئین برایشان اهمیت ندارد. در اینصورت توصیه می شود که دانه قهوه روبوستا خریداری شود که مقدار کافئین آن بالاتر است.

افرادی که قهوه کم کافئین دوست دارند، بیشتر عطر و طعم قهوه برایشان مهم است. در این حالت باید از قهوه عربیکا خریداری شود. دانه های عربیکا دارای عطر و طعم خاص و فوق العاده ای هستند.

یک مورد مهمی که باید در میزان کافئین قهوه در نظر داشت این است که قهوه با کافئین بالا می تواند عوارض زیادی داشته باشد. افرادی که خلق و خوی آرامی ندارند و یا ناراحتی معده دارند و یا اینکه بی خوابی دارند، بهتر است از قهوه با کافئین بالا مصرف نکنند.

نکات مهم در خرید قهوه اینترنتی

خرید انواع دانه های قهوه

انواع دانه های قهوه

خوب از نکات کلیدی در خرید قهوه به صورت اینترنتی هم بدانیم زیرا امروزه بیشتر خرید محصولات به صورت آنلاین و غیرحضوری است. پس به مهم ترین این نکات اشاره می کنیم.

  • در خرید قهوه اینترنتی تازگی قهوه را در نظر داشته باشید. فروشگاه معتبر و شناخته شده ای را باید انتخاب نمایید.
  • تاریخ رست را در خرید قهوه آنلاین در نظر داشته باشید.
  • اگر قهوه در داخل ایران رست شده است باید برچسب سیب سلامت را داشته باشد. پس آن را چک نمایید.
  • به برچسب روی قهوه باید دقت شود تا درباه نوع قهوه و اینکه برای چه نوع دستگاهی مناسب است، دقت شود.
  • اگر امکان اسیاب دانه قهوه را در خانه دارید بهتر است از دانه قهوه که تازه تر است خریداری نمایید تا عطر و طعم بهتری هم داشته باشد.
  • برای خرید قهوه اینترنتی فروشگاه معتبر و مطمئن را چون کافی ست انتخاب نمایید.
  • در خرید قهوه این مورد را در نظر داشته باشید که بسته دارای سوپاپ باشد.

بهترین قهوه برای شادابی چیست؟

بهتر است از قهوه هایی که تازه هستند و زمان رست ان ها خیلی نگذشته است خریداری شود. برای ایجاد شادابی بهتر است از قهوه ترک و قهوه اسپرسو استفاده شود. کافئین موجود در قهوه ترک و اسپرسو برای رفع خستگی بسیار مناسب است. انتخاب بهترین قهوه برای شاداب شدن و رفع خستگی می تواند سلیقه ای باشد.

برای رفع خستگی قهوه عربیکا بهتر است یا روبوستا؟

شاید سوال شما در نکات کلیدی در خرید قهوه این باشد که قهوه مناسب برای رفع خستگی قهوه عربیکا است یا قهوه روبوستا است؟ در پاسخ باید این مورد را یاداور شد که برای رفه خستگی باید قهوه با کافئین بیشتری را مصرف کرد که ان، قهوه روبوستا  است. روبوستا دارای کافئین بیشتر است و طعم تلخ تری هم دارد.

در نهایت

در ین مطلب درباره نکات کلیدی در خرید قهوه به طور کامل شرح داده شد. امیداواریم با استفاده از مطالب این مقاله خرید بهتر و راحت تری از قهوه را داشته باشید.

سوالات متداول نکات کلیدی در خرید قهوه

بهترین قهوه برای بیداری کدام است؟

باید از قهوه ای که دارای کافئین بیشتری است استفاده شود. اسپرسو و قهوه ترک مناسب است.

کافئین قهوه عربیکا بیشتر است یا روبوستا؟

میزان کافئین در قهوه روبوستا بیشتر است و طعم تلخ تری هم دارد.

بهترین قهوه برای صبحانه چیست؟

قهوه لاته و کاپوچینو برای صبحانه مناسب هستند. اما اگر قهوه بدون افزودنی می خواهید، قهوه فرانسه انتخاب خوبی برای صبحانه است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *