قهوه

مزیت اضافه کردن شیر به قهوه

مزیت اضافه کردن شیر به قهوه

اگر دوست دارید درباره مزیت اضافه کردن شیر به قهوه و تاثیرات شیر بر قهوه بدانید، در این مقاله ما را همراهی کنید.

مزیت اضافه کردن شیر به قهوه

می توان به راحتی حدس زد که هدف از اضافه کردن شیر به قهوه برای کم شدن و کاهش تلخی قهوه بوده است. اولین مزیت اضافه کردن شیر به قهوه را می توان از بین بردن تلخی زیاد قهوه و خوش طعم کردن ان دانست اما در این مقاله می خواهیم بیشتر از اینها به ویژگی قهوه با شیر و مزیت اضافه کردن شیر به قهوه بدانیم. اگر شما هم علاقه مند به این موضوع جالب و جذاب هستید، ما را همراهی نمایید.

بسیاری افراد دوست دارند طعم متفاوتی از قهوه را امتحان کنند و شیر قهوه را می پسندند زیرا طعمی ملایم و سبک دارد. از متداول ترین ترکیبات قهوه برای صرف یک فنجان نوشیدنی فوق العاده، شیر قهوه است. با اضافه شدن شیر و یا فوم و کف به قهوه، طعمی جذاب به وجود می آید که برای بسیاری افراد خوشایند است. حتی افرادی که نوشیدن قهوه تلخ را ترجیح می دهند، گاهی آن را امتحان می کنند.

ویژگی اضافه شدن شیر به قهوه

شیر قهوه با شکر

ویژگی اضافه شدن شیر به قهوه

در مزیت اضافه کردن شیر به قهوه می توان ایجاد طعمی شیرین اشاره داشت که البته طبیعی است میزان کالری ان هم افزایش داشته باشد اما شیر شیرینی طبیعی دارد و از لبنیات مورد استفاده روزانه افراد است پس مشکلی برای افراد با رژیم غذایی عادی ندارد. اگر دوست دارید ازمیزان افزایش و کالری اضافه شده به قهوه با شیر بدانید، بگوییک برای یک فنجان قهوه با اضافه شدن شیر، در حدود 69 کالری به ان اضافه خواهد شد. این برای افرادی که رژیم غذایی دارند، اهمیت دارد.

می توان از کف شیر هم برای بهتر شدن طعم قهوه استفاده کرد. خیلی کار سختی نیست و می توان با چربی و پروتئین شیر، کف شیر را تهیه نمود. پروتئین شبر یاعث می شود که کف و فوم بهتری روی قهوه صورت گیرد.

خواص شیر قهوه

ترکیب شیر و قهوه می تواند فواید زیادی داشته باشد. از این فواید و مزایا می توان به گزینه های زیر اشاره داشت.

با اضافه شدن شیر به قهوه می توان از تاثیر کافئین آن در بی خواب شدن، مخصوصا شب هنگام کاست. در هنگام شی اگر دوست داشتید، قهوه نوش جان کنید، بهتر است شیر را به ان اضافه نمایید.

از مزیت اضافه کردن شیر به قهوه می توان برای افرادی که نارحتی معده دارند هم اشاره داشت که قهوه را سبک کرده و دیگر با نوشسدن ان احساس سوزش معده نخواهید داشت. البته که، در مصرف شیر قهوه هم باید کنترل داشته باشید تا دچار درد معده نشوید. اگر دچار ترش کردن معده هستید، هم نوشیدن قهوه و هم شیر قهوه را به زمان های مناسب انتقال داده و ترجیحا میزان مصرف کم باشد.

از مزیت اضافه کردن شیر به قهوه می توان به وجود کلسیم در نوشیدنی اشتره داشت که شیر دارای کلسیم است و با اضافه کردن ان به قهوه، مقدار زیادی کلسیم مصرف خواهید کرد و این برای سلامتی شما خوب است.

اگر در رژیم لاغری هستید، بهتر است به نوشیدنی قهوه خود، شیر و شکر اضافه نشود. هملن طور که در بالا هم به این مورد اشاره شد، باعث افزایش کالری نوشیدنی شما به مقدار قابل توجهی می شود.

آیا شیر قهوه چاق می کند؟

قهوه با شیر

آیا شیر قهوه چاق می کند؟

اشاره شد که با اضافه کردن شیر به قهوه مقدار کالری ان بیشتر می شود. پس افرادی که می خواهند وزن کم کنند، بهتر است قهوه خود را تلخ بنوشند. استفاده از شیر و عسل و دیگر طعم دهنده ها برای خوشمزه شدن و شیرین شدن قهوه است و خب طبیعی است که باعث چاقی و اضافه وزن هم بشود. با وجود کافئین در شیر قهوه اشتها افراد مصرف کننده بیشتر می شود. می توان با متخصص تغذیه هم در این رابطه مشاوره داشت.

مضرات مصرف شیرقهوه

تا اینجا به مزیت اضافه کردن شیر به قهوه و ویژگی های آن اشاره شد اما خوب است درباره مضرات و معایب مصرف شیر با قهوه هم بدانیم. پس همچنان ما را همراهی نمایید.

افرادی که دچار اضافه وزن هستندو باید رژیم لاغری و کاهش وزن را دنبال کنند، بهتر است از مصرف شیر قهوه و شیر با شکر خودداری کنند. در غیر اینصورت کالری زیادی به بدن خود می رسانند.

قابل ذکر است که، یک فنجان شیر قهوه دارای 57 کالری است و یک فنجان قهوه داری 4.6 کالری است.

اگر می خواهید شیر قهوه بنوشید و کالری کم تری هم دادشته باشد می توانید از شیر کم چرب که کالری کم تری دارد، استفاده کنید.

برای افرادی که دچار بیماری دیابت هستند هم مصرف شیر قهوه با عسل طبیعی به جای شکر توصیه می شود.

آیا شیر کافئین قهوه را از بین می برد؟

شیر یا قهوه اسپرسو

آیا شیر کافئین قهوه را از بین می برد؟

قهوه شما با اضافه شدن شیر، غلظتش کم تر می شود، پس می توان اینگونه گفت که، در هر میلی لیتر کافئین کمتری وجود خواهد داشت. اما مقدار ان کم نمی شود و در مجموع همان مقدار کافئین در فنجان قهوه شما وجود دارد. پس می توان نتیجه گیری کرد که با اضافه کردن شیر به قهوه از کافئین فنجان قهوه شما کم نمی شود.

در نهایت

در این مقاله درباره مزیت اضافه کردن شیر به قهوه و معایب ان و ویژگی های شیرقهوه اشاره شد. امیدواریم این مطلب مورد رضایت واقع شده باشد. برای خرید انواع قهوه در بهترین کیفیت از سایت کافی ست اقدام نمایید.

سوالات متداول مزیت اضافه کردن شیر به قهوه

آیا شیر قهوه کالری بیشتری از قهوه دارد؟

بله یک فنجان شیر قهوه دارای 57 کالری است و یک فنجان قهوه داری 4.6 کالری است و باعث اضافه وزن هم می شود.

از راه های کم شدن کافئین قهوه چیست؟

بهترین راه برای کم کردن کافئین موجود در قهوه، انتخاب دانه مناسب است. عربیکا گزینه خوبی است.

آیا با اضافه کردن شیر به قهوه، مقدار کافئین قهوه کم تر می شود؟

با اضافه کردن شیر به قهوه از کافئین فنجان قهوه شما کم نمی شود فقط رقیق تر می شود.

یک نظر برای “مزیت اضافه کردن شیر به قهوه

  1. امید گفت:

    مطالب بسیار مفید و جامع

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *