اخبار و مقالات, قهوه

قیمت و خرید قهوه ترکیبی یا بلند

قیمت و خرید قهوه ترکیبی یا بلند

خرید قهوه ترکیبی یا بلند

شاید نام قهوه ترکیبی یا بلند را شنیده باشید! آن هایی که اهل قهوه و نوشیدنی های قهوه دار هستند باید با آن آشنا باشند. برای خرید قهوه ترکیبی یا بلند بهتر است بیشتر درباره آن بدانید. اگر هم اطلاعاتی در این زمینه ندارید همراه ما باشید تا با آگاهی بیشتر خرید قهوه ترکیبی یا بلند را داشته باشید.

در این مطلب می خواهیم بدانیم قهوه ترکیبی یا بلند چیست؟ اما یک مورد را در همین ابتدا اشاره کنیم که بیشتر قهوه هایی که در بازار وجود دارند و شما از ان ها خریداری می کنید، ترکیبی هستند. خب! همین را داشته باشید تا بیشتر درباره ویژگی قهوه ترکیبی یا بلند بدانیم.

همان طور که از کلمه ترکیبی مشخص است، قهوه ترکیبی باید از چند نوع دانه قهوه باشد. دانه های قهوه به رنگ قهوه ای که از یک جا و یک مکان برداشت شده است. وقتی می گوییم از یکجا و یک مکان برداشت شده است، وسعت را از کشور و منطقه به مزرعه و ارتفاع مشخص برسانید.

با توجه به مطلب بالا می توان گفت که، قهوه ترکیبی می تواند انواع مختلف داشته باشد. از قهوه ترکیبی یا بلند می توان به عنوان دستور تهیه برای ترکیبات مختلف قهوه برای رسیدن به طعم های خاص استفاده کرد. از قهوه های ترکیبی برای روش خاص تقاضای مشتری و برای ایجاد نوشیدنی خاص و منحصر به فرد استفاده می شود. می توان از این نوع قهوه در کافی شاپ ها و خانه ها سرو نمود.

ویژگی قهوه ترکیبی یا بلند چیست؟

قهوه ترکیبی با ترکیب چند نوع دانه قهوه است که برای رسیدن به طعم و مزه خاص و جدیدی صورت می گیرد. بیشتر افراد ترجیح می دهند که طعم قهوه نه خیلی تلخ باشد و نه خیلی ترش باشد. عطری عالی داشته و مقدار کافئین آن هم مناسب باشد. برای رسیدن به این محصول باید؛ 80 درصد قهوه عربیکا و 20 درصد گونه روبوستا را ترکیب کرد تا به طعم و عطر دلخواه رسید. اما برای مزه و طعمی تلخ و با کافئین بیشتر، 65 درصد قهوه عربیکا و 35 درصد از قهوه روبوستا ترکیب شود.

می توان با ترکیب گونه های متفاوت از قهوه به قهوه ترکیبی و بلند رسید. انتخاب نوع طعم و مقدار کافئین بنا بر خواست مشتری خواهد بود. می توان طعم های متفاوت و خاصی از قهوه را ایجاد کرد که برای طرفداران این نوشیدنی جذاب، هیجان انگیز و متنوع است.

در خرید قهوه ترکیبی یا بلند دقت داشته باشید که، قهوه های ترکیبی از دو نوع عربیکا و روبوستا هستند که مانند قهوه های سینگل اورجین قوی نخواهند بود. از این نوع قهوه برای نوشیدنی هایی استفاده می شود که بر پایه اسپرسو تهیه می شوند. می توان به لاته و کاپوچینو اشاره داشت که بسیار هم پرطرفدار و پرفروش هستند.

نکات مهم در تهیه قهوه ترکیبی یا بلند

 قهوه ترکیبی یا بلند

نکات مهم در تهیه قهوه ترکیبی یا بلند

برای تهیه قهوه ترکیبی و ایجاد عطری خاص و در عین حال دارا بودن همه ویژگی های طعمی و عطری مختلف، باید از نوع قهوه ها شناخت کامل و علمی داشته باشید. باید درباره واکنش انواع دانه ها به حرارت در قهوه ترکیبی اطلاعات لازم را داشته باشید. از زمان دم کشیدن دانه های قهوه و میزان حلالیت ان ها مطلع باشید. پس همانند خرید قهوه ترکیبی یا بلند، کار ترکیب ان ها با هم نیز تخصصی و کارشناسانه است.

علت ترکیب دانه های قهوه در قهوه ترکیبی

شاید به نظر بسیاری افراد، برای کاهش هزینه های خرید قهوه و ایجاد روشی اقتصادی کار ترکیب دانه های قهوه و در نهایت تهیه و خرید قهوه ترکیبی یا بلند، انجام می شود. اما در اصل این چنین نیست. ما درباره افراد سودجو که از ترکیبات بی کیفیت اسافاده می کنند، حرفی نمی زنیم چون ما هدف از تهیه قهوه ترکیبی یا بلند را برای رسیدن به طعم خاص و بهتر می پنداریم. باید با دانه های متفاوت از قهوه، به بهترین طعم و عطر از قهوه رسید تا مشتریان عزیز نهایت لذت از نوشیدن قهوه را احساس کنند.

از دلایل عمده ترکیب دانه های قهوه و خرید قهوه ترکیبی یا بلند می توان موارد زیر را نام برد. درباره هر کدام توضیحاتی ارائه می شود تا بیشتر برای عزیزان جا بیافتد.

شخصی سازی بلند قهوه

از مهم ترین دلایل برای ایجاد قهوه ترکیبی، رسیدن به طعمی خاص و منحصر به فرد از قهوه است. مشتریان و طرفدارن قهوه هم از طعم خاص قهوه استقبال می کنند.

ترکیب قهوه های تک خاستگاه

در برخی مواقع هم برای ایجاد کیفیت بیشتر در قهوه در کشورهایی، انواع قهوه در مناطق مختلف را با هم ترکیب کرده تا به کیفت خوب و متناسب رسید.

تهیه قهوه ترکیبی

خرید و تهیه قهوه میکس و ترکیبی

تهیه قهوه ترکیبی

در خرید قهوه ترکیبی یا بلند قهوه دقت داشته باشید که می تواند حتی از 4 یا 5 نوع قهوه متفاوت باشد. یعنی خواص و طعم و عطر هر چند نوع قهوه متفاوت را دارا است.

خیلی راحت می توانید خودتان قهوه ترکیبی درست کنید فقط باید درباره قهوه ها و عطر  طعم و میزان حلالیت و دم کشیدن اطلاع داشته باشید. با چند بار امتحان کردن از هر نوع قهوه، خواص ان به دستتان می آید و با ان اشنا می شوید. سپس می توانید نسبت ترکیب قهوه عربیکا را با روبوستا دانسته و به ترکیب منحصر به فرد و مورد علاقه برسید. خیلی راحت است فقط علاقه و چند باری امتحان کردن لازم دارد.

قیمت قهوه ترکیبی

قیمت قهوه ترکیبی و میکس

قیمت قهوه ترکیبی

قیمت قهوه و انواع آن به نوع و کیفیت قهوه ارتباط دارد. در قهوه ترکیبی از چند نوع دانه قهوه استفاده می شود که کیفیت انواع دانه ها در قیمت گذاری تاثیرگذار هستند. برای اطلاع از قیمت قهوه ترکیبی باکیفیت، وارد وبسایت کافی ست شده و محصولات متنوع را مشاهده نمایید.

در نهایت اینکه

برای خرید قهوه ترکیبی یا بلند می توانید از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. بسیاری از فروشگاه ها خرید انلاین و اینترنتی دارند که کار شما را راحت کرده و خیلی اسان، محصول مورد نطر خود را از انواع قهوه و قهوه ترکیبی انتخاب نمایید.

سوالات متداول خرید قهوه ترکیبی یا بلند

از دلایل ترکیب قهوه ها با هم چیست؟

خرید قهوه ترکیبی یا بلند در اصل برای رسیدن به طعمی خاص و باکیفیت است اما برخی سودجویان، قهوه های گران را با انواع ارزان ترکیب می کنند تا با قیمت پایین تر بفروشند.

طعم قهوه روبوستا چگونه است؟

قهوه روبوستا دارای تلخی زیاد و مقدار کافئین بالا است.

قهوه عربیکا چه طعمی دارد؟

دارای طعمی ترش و البته کافئین به میزان کم است. البته به ریشه قهوه هم بستگی دارد که از چه زمینی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *