اخبار و مقالات, قهوه

قهوه کلمبیا یا برزیل

قهوه کلمبیا یا برزیل

قهوه کلمبیا یا برزیل

از نوشیدنی های بسیار پرطرفدار در تمام دنیا  و در میان افراد مختلف، قهوه است. قهوه دارای ویژگی هایی از جمله کافئین می باشد. ویژگی های هر نوع دانه قهوه بر اساس نوع منطقه کشت قهوه و کشور تولید کننده آن بستگی دارد. پس عطر و طعم همه دانه های قهوه مانند هم نمی باشد و بسیار تحت تاثیر کشور مبدا دانه قهوه می باشد که دارای ویژگی های خاص و منحصر به فردی است. اگر دوست دارید قهوه مناسب بازار خود انتخاب کنید در این مقاله با قهوه کلمبیا یا برزیل همراه من باشید تا با ویژگی های هر دو نوع قهوه اشنا شویم.

اگر از خصوصیات و ویژگی های قهوه های مختلف اطلاعات داشته باشید می توانید محصول مناسب مناسب خود را از فروشگاه ست کافی خریداری کرده و لذت نوشیدن قهوه ببرید، پس پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی نمایید.

قهوه کلمبیا

از کشورهای شناخته شده در تولید قهوه در جهان کشور کلمبیا است. اگر اهل نوشیدن قهوه هستید، حتما نام این کشور به عنوان یکی از تولیدکنندگان موفق در ۱۰ نفر کشور اولین تولید کننده قهوه در جهان شنیده اید.

کشور کلمبیا مرغوب ترین قهوه عربیکا را در جهان تولید می کند .قهوه عربیکا همانطور که قبلاً به آن اشاره شد تلخی کمتری نسبت به قهوه های دیگر مانند دانه قهوه روبوستا دارد. قهوه عربیکا طعمی فوق العاده عالی و ملایم دارد. کلمبیا دارای عطر و طعم شیرینی خاصی هستند. این نوع قهوه ها دارای طعمی کاراملی، کاکائویی، مرکباتی و فندقی میباشند. قهوه کلمبیا در ارتفاع ۱۲۰۰ تا ۲۰۰۰ متری کشت می شود.

همانطور که اشاره شد کلمبیا مشهورترین کشور تولید کننده قهوه در دنیا می باشد از خصوصیات مشهود قهوه کلمبیا که باعث محبوبیت بسیار زیاد دانه های قهوه اش شده است، طعم ملایم گلی با اثری از میوه های گرمسیریٍ، توت فرنگی، شیرینی و شکلات و کارامل است.

در قهوه های کلمبیا خیلی خوب می توانی؛ رایحه و طعم میوه و مرکبات و ادویه جات را احساس نمایید. اگر طرفدار قهوه با طعم و عطر فوق العاده و ملایم هستید حتما قهوه کلمبیا را انتخاب نمایید. از مهمترین ویژگی های قهوه کلمبیا میتوان به موارد زیر اشاره داشت.

  • نوع دانه قهوه عربیکا است
  • دارای اسیدیته متوسط رو به بالا میباشد
  • دارای عطر قوی
  • دارای طعمی ملایم
  • و کافئین آن ١.٢ درصد تا ١.۴ درصد می باشد

طعم قهوه کلمبیا

خرید قهوه کلمبیا

طعم قهوه کلمبیا

در قهوه کلمبیا یا برزیل باید درباره طعم قهوه کلمبیا و برزیل هم بدانیم که شاید بخواهیم بدانیم که قهوه‌ای کلمبیا دارای چه طعمی می باشد.

همانطور که اشاره شد قهوه کلمبیا دارای طعم ملایم و متعادلی است. عطر این قهوه بسیار قوی می باشد و همین  ملایم بودن، آن را یک نوشیدنی خاص و منحصر به فرد است. اگر درباره میزان اسیدیته این نوع قهوه بگوییم باید گفت که متوسط رو به بالا می باشد و درصد برشته شدن آن لایت تا دارک است که دلیل طعم ملایم آن هم همین میزان لایت درجه رست هم می باشد. مقدار کافئین قهوه کلمبیا ١.١٧ درصد تا ١.٣٨ درصد می باشد.

از طعم قهوه کلمبیا می توان به میوه های استوایی و توت فرنگی و شکلات و کارامل اشاره داشتو در واقع اینطور می توان توضیح داد که در زمان و نوشیدن قهوه کلمبیا رایحه و عطر میوه های استوایی و مرکبات و عطر گلی را کاملاً احساس میکنیم. مورد قابل ذکر است که طعم قهوه کلمبیا به منطقه کشت آن نیز بستگی دارد و بر اساس محلی که برداشت شده است، می‌تواند متفاوت باشد.

کشور کلمبیا در تولید قهوه عربیکا نقش بسیار موثری دارد و البته قهوه هایی از نوع روبوستا نیز در این کشور تولید می شود.

رست قهوه کلمبیا

از دیگر مواردی که باید در قهوه کلمبیا برزیل بدانید درجات مختلف رست این نوع قهوه می باشد. قهوه کلمبیا از طعم ملایم و عطر بسیار خوبی برخوردار است توجه به قهوه کلمبیا در در اختصاص با برشته کاری به سه درجه قهوه لایت رست و قهوه مدیوم رست و قهوه دارک رست تقسیم بندی می شود. که در ادامه درباره طعم و رنگ هر نوع درجه برشته کاری قهوه کلمبیا بیشتر می دانیم.

قهوه لایت رست کلمبیا

قهوه لایت رست از درجه برشته‌کاری دانه قهوه می باشد که رنگ بسیار روشنی دارد. اگر دوست دارید قهوه ملایم با عطر و طعم ملایم داشته باشید می توانید قهوه لایت رست کلمبیا را انتخاب کنید. اگر به دنبال طرح شیرین قهوه کلمبیا هستید بهترین انتخاب درجه رست لایت این نوع قهوه است.

 قهوه کلمبیا مدیوم رست

قهوه کلمبیا مدیوم رست، دارای برشتگی متوسط می‌باشد که این قهوه نسبت به قهوه‌ای با رست لایت؛ تیره تر است و کافئین بیشتری دارد. قهوه مدیوم رست کلمبیا اسیدیته کمتری نسبت به نوع لایت آن دارد و مقداری تلخی احساس میشود.

دارک رست قهوه کلمبیا

در این نوع قهوه میزان رست و برشته‌کاری آن از دیگر قهوه ها بیشتر است. اگر دوست دارید قهوه ای با طعم تلخی نوش جان کنید می توانید این درجه از رست قهوه کلمبیا را انتخاب نمایید که بیشترین میزان تلخی را دارد و رنگ آن قهوه ای تیره و سیاه می باشد.

قهوه برزیل

خرید انواع قهوه برزیل

قهوه برزیل

در حدود یک سوم قهوه جهان در کشور برزیل تولید می‌شود. در واقع کشور برزیل به عنوان بزرگ ترین و موثرترین موثر ترین کشور در صادرات قهوه در دنیا شناخته شده است و در حدود ۶۰ درصد قهوه جهان به وسیله کشور برزیل تامین می شود.

اگر اهل نوشیدن قهوه هستید و این نوشیدنی از نوشیدنی های مورد علاقه شما باید درباره ویژگی‌ها و مشخصات این قهوه محبوب و خوشمزه بیشتر بدانید. پس همچنان در این مطلب ما را همراهی کنید.

همانطور که اشاره شد تولید بیشتر قهوه جهان در کشور برزیل است و در کنار آن برزیل بزرگترین مصرف کننده قهوه در جهان آن نیز محسوب میشود.

از مشخصات کلیه قهوه برزیل می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • نوع دانه قهوه عربیکا
  • دارای اسیدیته نسبتا زیاد
  • دارای عطر زیاد
  • طعم شیرینی و آجیلی و شکلاتی
  • درصد برشته شدن لایت تا متوسط
  • کافئین کم تا متوسط می باشد
  • البته قابل ذکر است که در حدود ۸۰ درصد قهوه های تولید شده در برزیل از نوع عربیکا و ۲۰ درصد آن از دانه قهوه روبوستا میباشد

طعم قهوه برزیل

در قهوه کلمبیا یا برزیل باید به طعم قهوه برزیل هم اشاره کنیم تا با این نوع قهوه بیشتر آشنا شوید. بهترین نوع قهوه برزیل دارای اسیدیته نسبتاً کم و طعمی شیرین و ملایم است. طعم قهوه برزیلی آجیلی متمایل به شکلاتی است که تلخی و شیرینی خاصی دارد.

رست قهوه برزیل عموما به صورت مدیوم رست و گاهی هم به صورت دارک برشته کاری می شود. اگر دوست دارید طعم ملایمی از قهوه برزیل را ترجمه کنید تجربه کنید بهتر است که قهوه برزیل لایت رست را انتخاب کنید.

قهوه بزریل قیمت ارزانتری نسبت به قهوه کلمبیا نیز دارد و برای خرید قهوه ای با طعم عالی و به صرفه، انتخاب خوبی است.

سخن آخر

در نهایت با توجه به مطالب این مقاله می توان در قهوه کلمبیا یا برزیل اشاره داشت که انتخاب نوع قهوه و جنس آن بستگی به سلیقه و تم موردنظر شما از قهوه دارد. به صورت کلی قهوه کشور برزیل دارای اسیدیته بیشتر، غلظت نسبتاً پایین و کافئین متوسط هستند و  رایحه شکلاتی آجیلی دارند. اما قهوه کلمبیا تعادل بسیار مناسبی بین اسیدیته و تلخی و شیرینی حفظ کرده است.

اگر می خواهید که یک قهوه ملایم را نوش جان کنید بهتر است که قهوه‌ کلمبیا را انتخاب کنید حتی اگر نوشیدن قهوه برای بار اول است، این نوع قهوه دارای بادی متعادل و کافئین متوسط است و مناسب شما است.

برای خرید انواع قهوه با طعم های متفاوت می توانید از فروشگاه های معتبر مانند ست کافی اقدام نمایید. برای مشاهده انواع قهوه و قیمت آنها وارد وب سایت ست کافی شوید.

سوالات متداول قهوه کلمبیا یا برزیل

طعم قهوه برزیل چگونه است؟

قهوه برزیل دارای طعم شیرین و ملایم آجیلی متمایل به شکلاتی است که تلخی و شیرینی خاصی دارد.

قهوه برزیل دارای چه مقدار اسیدیته میباشد؟

اسیدیته قهوه برزیل نسبتاً رو به بالاست و از نوع کلمبیایی بیشتر می باشد.

طعم قهوه کلمبیا چگونه است؟

قهوه کلمبیا طعم ملایمی دارد و طعم میوه های گرمسیری، توت فرنگی ، شکلات و کارامل را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *