اخبار و مقالات, قهوه

علائم خراب شدن قهوه فوری

انواع دم کرده قهوه

علائم خراب شدن قهوه فوری

از انواع قهوه پرطرفدار، قهوه فوری است. از دلایل محبوبیت این نوع قهوه می توان به، سرعت سرو آن و ماندگاری خوبش اشاره داشت. درست است که نسبت به قهوه آسیاب شده ماندگاری بیشتری دارد، باز هم خراب می شود. اگر دوست دارید، علائم خراب شدن قهوه فوری را بدانید، در این مطلب همراه ما باشید تا نکات مهمی از نگهداری قهوه فوری بدانیم.

درباره اینکه بدانید مدت زمان نگهداری از قهوه فوری چقدر است؟ به تاریخ انقضاء آن توجه نمایید. تاریخ انقضاء برای قهوه فوری بر روی بسته آن درج شده است. این آسانترین راه برای فهمیدن وجود علائم خراب شدن قهوه فوری است. معمولا ماندگاری قهوه فوری بین 6 ماه تا 2 سال است و این زمان با توجه به برندها و شرکت های مختلفی که در عرصه تولید قهوه فوری وجود دارند، متفاوت است.

نگهداری از قهوه فوری

اگر می خواهید ، علائم خراب شدن قهوه فوری دیرتر سراغ قهوه تان بیاید موارد نگهداری اصولی را در نظر داشته و به کار بندید. به هر حال نگهداری از هر محصولی راه و روش خودش را دارد، خوبست با راه و روش نگهداری از قهوه فوری هم آشنا باشیم.

برای نگهداری از قهوه فوری حتما باید در ظرف و ظروفی نگهداری شود که هوا در ان وجود نداشته باشد. ظرف های ضد هوای شیشه ای و یا پلاستیکی زیادی وجود دارند که می توانید تهیه نمایید و قهوه فوری را در آن قرار دهید. نباید رطوبت وارد ظرف و ظروف نگهداری از قهوه شود تا خرابی و کپک ایجاد نشود. اگر دقت داشته باشید، ظرف مخصوص خود قهوه فوری هم، طوری ساخته شده است که هوا در ان وجود ندارد و مانع نفوذ رطوبت می شود. می توانید از رطوبت گیرها هم استفاده نمایید که مخصوص مواد غذایی هستند.

از موارد مهم در نگهداری از قهوه فوری این است که دور از نور خورشید باید نگه داشته شود. در دمای اتاق جای مناسبی است و با در کابینت و کمد نگهداری شود.

در نگهداری قهوه دقت داشته باشید که در ظرف های دربسته نگهداری شود، تا خراب نشود و خیلی زود علائم خراب شدن قهوه فوری ایجاد نگردد. بسته بودن درب قوطی محتوی قهوه فوری در مدت زمان نگهداری ان بسیار موثر است. رطوبت و نور خورشید رنگ و عطر قهوه فوری از از بین می برد.

خطرات مصرف قهوه خراب شده

اگر از قهوه فوری و یا قهوه آسیاب شده به درستی نگهداری شود، هیچگونه ناراحتی و بیماری غذایی ایجاد نمی کند و می توانید با خیال راحت مصرف نمایید. البته که مصرف قهوه ای که کهنه شده است، عوارض خواص و پر اهمیتی را ایجاد نمی کند و فقط مزه و طعم و بوی تازه و خوبی را ندارد.

درست است که قهوه کهنه، ناراحتی جدی را ایجاد نمی کند اما بهتر است اگر قهوه کهنه است و مدت زمان زیادی از نگهداری آن می گذرد، علائم خراب شدن قهوه فوری را چک نمایید و در نظر داشته باشید. به هر حال، نوشیدن قهوه به دلیل عطر و طعم خاصش است و تازه بودن و سالم بودن ان اهمیت دارد.

کپک و تغییرات در رنگ و بو از علائم خراب شدن قهوه فوری و قهوه اسیاب شده است و مخصوصا قهوه حاوی شیر و خامه، که باید دقت شود.

مورد مهم در نوشیدن قهوه سالم با شیر این است که به شیر ان هم توجه شود. شیری که برای قهوه جوشیده شده است، بیشتر از 2 ساعت در فضای اتاق نمانده باشد. شیر اگر فاسد باشد، باکتری در ان رشد کرده و باعث ایجاد بیماری می شود. پس در مصرف قهوه به این مورد هم دقت شود.

دانه های قهوه

انواع دانه های قهوه

نشانه های خراب شدن قهوه فوری و پودر قهوه

اگر چه قهوه فوری ماندگاری خوبی دارد اما اگر مراقبت خوبی از ان نشود، کیفیت سابق را نخواهد داشت. از علائم خراب شدن قهوه فوری گزینه های زیر است.

  • تغییر رنگ در قهوه فوری
  • تغییر بو در قهوه فوری
  • تغییر مزه و طعم
  • ایجاد کپک

آیا قهوه فوری کپک می زند؟

اگر درباره اینکه قهوه فوری کپک می زند، شک دارید، باید بدانید که بله! قهوه فوری اگر در جای نتمناسب باشد و رطوبت وارد ظرف ان شود، کپک می زند. از علائم خراب شدن قهوه فوری می توان به کپک زدن اشاره داشت. اگر نکات و موارد مهم درباره نگهداری از قهوه را بدانید و اجرا نمایید، مطمئن باشید که ماندگاری قهوه شما بهتر خواهد بود.

استفاده از قهوه تاریخ گذشته

در این مطلب درباره علائم خراب شدن قهوه فوری و نکات مهم درباره نگهداری از آن خواندیم، حال اگر به هر دلیلی طعم و رنگ و بوی قهوه شما تغییر کرده است، می توانید از ان استفاده نمایید و دور نریزید. اما چطور؟

اگر از تاریخ اتقضاء قهوه شما گذشته است، می توانید از ان در تهیه کیک و شیرینی استفاده نمایید.

طرز دم کردن قهوه کلمبیا اصل

دم کردن قهوه کلمبیا

از کجا بفهمم قهوه من تازه است؟

برای اینکه از تازگی قهوه خود مطمئن باشید، می توانید مقداری دانه قهوه اسیاب شده را داخل فنجان ریخته و اب داغ هم روی ان بریزید، اگر حباب هایی روی قهوه شما ایجاد شد و کف روی ان قرار گرفت، قهوه شما سالم است و می توانید راحت ان را مصرف نمایید.

در نهایت اینکه

در ای مطلب درباره علائم خراب شدن قهوه فوری و نگهداری از آن و خراب شدن قهوه اسیاب شده و نشانه آن صحبت کردیم. امیدواریم مطلب برای شما دوستداران قهوه مفید واقع شده باشد. اگر نظر و مطلبی در ارتباط با مقاله دارید، با ما در میان بگذارید.

سوالات متداول علائم خراب شدن قهوه فوری

تاریخ و مدت زمان نگهداری از قهوه فوری چقدر است؟

به تاریخ انقضا ان توجه شود که معمولا بین 1 تا 2 سال است.

قهوه فوری را در کجا نگهداری کنیم؟

بهتر است که قهوه فوری را در ظرفی بدون هوا و رطوبت نگهداری شود. ظرف های شیشه ای و پلاستیکی مناسب هستند.

یخ زدن قهوه چه ایرادی در نگهداری از آن دارد؟

اگر قهوه زیاد یخ بسته باشد، باعث می شود تا دانه قهوه در هنگام دم کردن چگالی آن به هم بریزد و قهوه طعم و رنگ اصلی را نداشته و خراب شود.

یک نظر برای “علائم خراب شدن قهوه فوری

  1. Esmaeil گفت:

    هرچقدر قهوه تازه رست تر و تازه برداشت تر هم باشه تاریخ انقضاش بیشتره
    من هروقت از ست کافی و الفا کافه قهوه آسیاب شده گرفتم بیشتر از ۳ ماه تازه بوده و استفاده کردم
    واقعا راضی ام ممنون ازتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *