قهوه

طعم قهوه کلد برو (سرد دم) بهتر است یا هات برو (گرم دم)

قهوه کلد برو

طعم قهوه کلد بروبهتر است یا هات برو

نتایج یک تحقیق جدید نشان می‌دهد که قهوه کلد برو (سرد دم) دارای طعم‌ گل بیشتر و طعم‌های تلخ، ترش و لاستیکی کمتری نسبت به قهوه هات برو است که پس از سرد شدن در دمای یکسان سرو می شود.

گروه تحقیقات علمی انجمن تخصصی قهوه، گزارش اخیر خود را که به طور رسمی در اوایل سال 2020 انجام شد، “نقطه عطفی” در پروژه های تحقیقاتی مربوط به کلد برو دانست.

این تحقیق که در مجله Foods ، منتشر شده یکی از صدها عنوان مقاله ای است که در  MDPI ، به طور رایگان در دسترس است و بیان می کند “بررسی طعم قهوه دم شده به روش غوطه وری کامل نشان می دهد طعم گل در قهوه کلد برو، بیشتر و طعم تلخ، ترش و لاستیکی در آن نسبت به هات برو کمتر است”

این موضوع با توجه به افزایش شدید محبوبیت قهوه کلد برو در دهه گذشته که بحث و جدل زیادی را به دنبال داشته است مورد توجه قرار گرفته است.

با این حال، قبل از بیان جزئیات دقیق، باید به چند نکته توجه کنید. اول اینکه، این تحقیق توسط تادیکافه ، یک تولید کننده پیشرو در تولید لوازم خانگی و تجاری قهوه سرد، انجام شده است.

ثانیاً، در عنوان تحقیق این واقعیت مطرح نشده که قهوه‌ها در دماهای مختلف – یعنی 4، 22 و 92 درجه سانتیگراد دم شده اند، اما تجزیه و تحلیل طعم آنها پس از چشیدن قهوه در یک دمای مشابه پس از سرد شدن انجام گرفته است. به عبارت دیگر، قهوه «هات برو» که در عنوان به آن اشاره شده، گرم یا داغ نوشیده نشده است.

علاوه بر این، در تحقیقی که توسط مکنزی باتالی از مرکز قهوه UC Davis انجام شد، نشان داده شد که میزان رست قهوه و منشا آن به طور قابل توجهی تأثیر بیشتری بر طعمی که از قهوه حس می شود دارد تا دمای دم کردن آن.

با توجه به این نکات، تیم تحقیقاتی متوجه شد که چهار ویژگی خاص – گل، تلخ، ترش و لاستیکی – بدون در نظر گرفتن میزان رست یا منشأ قهوه، زمانی که طعم قهوه‌ها در دمای یکسان چشیده شده و با TDS  مشابه رقیق شده بودند، به طور قابل توجهی تغییر می‌کنند.

ویلیام ریستنپارت، مدیر مرکز قهوه Davisدر دانشگاه کالیفرنیا گفت: “ما انگیزه انجام این تحقیق را به این دلیل پیدا کردیم که سوالات زیادی در مورد مقایسه قهوه هات برو با کلد برو وجود دارد، اما واقعا داده های بسیار کمی برای اطلاع رسانی دقیق و پاسخ به این سوالات در صنعت قهوه در دسترس است.”

او اضافه کرد، من مفتخرم که تیم ما در حال تولید داده های دقیق تحت شرایط بسیار سخت است که تأثیر واقعی دمای دم کردن را بر کیفیت طعمی که از قهوه حس می شود، نشان می دهد.

می توانید تحقیق کامل را اینجا بخوانید. علاوه بر این، پرسش و پاسخی بین مدیر اجرایی بنیاد علوم قهوه، پیتر جولیانو و نویسنده اصلی مکنزی باتالی در این لینک موجود است.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *