قهوه

چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه

چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه

چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه

با توجه به افزایش طرفداران مصرف قهوه در جهان، دساگاه ها وانواع قهوه در نمونه های جدید وارد بازار می شوند. در گذشته خیلی ابزار و دستگاه های خاص برای درست کردن قهوه و اسیاب کردن قهوه نبوده است اما همچنان قهوه خوشمره درست می شد. در این مطلب از چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه می گوییم. همراه ما باشید!

اسیاب کردن قهوه بدون دستگاه

خرد کردن دانه قهوه بدون دستگاه خاص

اسیاب کردن قهوه بدون دستگاه

روش های زیادی برای اسیاب کردن قهوه بدون دستگاه وجود دارد و مهم ترین ابزار آن نیروی بدنی است که باید داشته باشید. قهوه در سایز و اندازه های مختلفی پودر می شود که، ابزار لازم ان باید وجود داشته باشد تا کارتان راحت تر شود. ما به همه ان ها اشاره می کنیم.

اسیاب کردن قهوه در اندازه ریز

برای آسیاب کردن قهوه ترک و اسپرسو باید دانه های قهوه حالت پودری داشته و خرد شدن زیاد داشته باشند. اگر اهل نوشیدن قهوه هستید حتما از این دو نوع قهوه پرطرفدار هم می نوشید و باید اول اسیاب قهوه را با دقت انجام دهید. پودر کردن قهوه برای قهوه ترک و اسپرسو باید با دقت زیادی انجام شود و در اندازه بازم هم خرد شود تا قهوه خوب و باکیفیتی داشته باشید.

استفاده از هاون و کوبه برای اسیاب قهوه

مزیت اسیاب قهوه در هاون

استفاده از هاون و کوبه برای اسیاب قهوه

از چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه می توان خرد کردن قهوه با هاون و کوبه را اشاره داشت. این دو وسیله در بیشتر خانه ها وجود دارد و وسیله ای کاربردی است.

اگر می خواهید با هاون و کوبه برلی اسیاب قهوه استفاده نمایید، کنترل فشار و اندازه و سرعت را برای خرد کردن داشته باشید.

در ابتدا برای خرد کردن قهوه، دانه های قهوه را که در اندازه های درشت هستند باید خرد شود. بهترین وسیله برای این کار، چکش است تا دانه های قهوه خرد شود.

برای خرد شدن تکه های قهوه از هاون استفاده می شود. هاون در مدل های مختلفی در بازار وجود دارد که بهترین ان نوعی است که دارای صفحه ای نگهدارنده است و از پاچیدن خرده های قهوه به بیرون جلوگیری می کند و فضا را کثیف نمی کند.

اگر می خواهید آسیاب کردن قهوه را برای قهوه اسپرسو داشته باشید، باید 7 تا 9 گرم پودر قهوه برای اسپرسو درست نمایید. دانه های قهوه درشت را که با چکش ریزتر کرده اید داخل هاون ریخته و ان را پودر کرده و اماده دم شدن قهوه اسپرسو شوید.

در استفاده از هاون باید به موارد و نکاتی دقت داشته باشید تا اسیاب قهوه به خوبی انجام شود.

  • دانه قهوه خوب خرد شده باشد تا آسیاب آن راحت تر باشد.
  • شاید برای پودر کردن قهوه زمان زیادی لازم باشد.
  • پودر کردن قهوه در اندازه لازم نوع قهوه دلخواه باشد تا کیفیت واقعی قهوه در دم کردن ان مشاهده شود.
  • برای پودر کردن قهوه با هاون از فشار یکنواخت استفاده شود.
  • کوبه را در جهت های مختلف بپیچانید تا تا پودری خوب و یکنواخت برای قهوه اماده شود.
  • تکنیک خاصی برای خرد کردن و پودر کردن قهوه وجود ندارد فقط دقت لازم دارد.

فشردن دانه قهوه با وردنه

از چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه می توان به فشار دادن قهوه با وردنه در کیشه پلاستیکی اشاره داشت. این روش روشی فرانسوی است که بسیاری افراد برای خرد کردن و پودر کردن قهوه از ان استفاده می کنند.

در ابتدا باید کیسه ای که تهیه نمایید و دانه های قهوه را درون آن بریزید. هوای کیسه کاملا خارج شده باشد و ان را خیلی محکم ببندید. بهتر است برای این کار از کیسه هایی با ضخامت و مقاومت بیشتر استفاده نمایید تا کیسه سوراخ نشود و استحکام خوبی در برابر دانه های قهوه داشته باشد.

در فضایی که قرار است، دانه های قهوه در ان جا کوبیده شود، دستمالی پهن نمایید تا باعث کثیف شدن فضا نشود. دقت داشته باشید تا در هنگام استفاده از وردنه و به صورت عمودی بر روی یک لایه از قهوه درون پلاستیک، ضربه وارد اورید و بهترین وردنه ان است که چوبی و ضخیم باشد. در این صورت کار شما هم برای پودر کردن قهوه راحت تر است و بهتر وسریع تر انجام می شود.

اسیاب کردن قهوه در اندازه های متوسط

اگر می خواهید دانه های قهوه در اندازه متوسط خرد شود بهتر است تا جایی که اندازه دانه های شکر شود به کارتان ادامه دهید. برای قهوه فرانسه بیشتر اندازه دانه قهوه متوسط استفاده می شود. برای درست کردن قهوه فرانسه و قهوه سرد، از دانه قهوه دراندازه های درشت هم استفاده می شود.

برای آسیاب کردن قهوه جهت درست کردن قهوه فرانسه نه زمان زیادی لازم است و کار سختی پیش رو دارید، فقط در اندازه نمک هیمالیایی  یا دانه فلفل باشد، کفایت می کند. در عرض چند دقیقه خیلی راحت به قهوه اسیاب مناسب قهوه فرانسه خواهید رسید.

نگهداری از پودر قهوه اسیاب شده

ماندگاری پودر قهوه

نگهداری از پودر قهوه اسیاب شده

حال که درباره چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه اشاراتی شد بهتر است درباره نگهداری از ان هم مواردی را بدانیم تا برای درست کردن قهوه باکیفیت بیشتر بدانیم. پس موارد زیر را در نظر داشته باشید.

  • مهم ترین مورد ان است که، به مقدار بیشتر از یک هفته خود، قهوه اسیاب نشود.
  • اگر ظروف وکیوم در خانه دارید می توانید تا 2 الی 3 هفته هم از قهوه اسیاب شده نگهداری نمایید.
  • مندگاری خود قهوه از دانه اسیاب شده اش بیشتر است و می تواند تا 4 هفته هم مورد استفاده داشته باشد.
در نهایت

در این مطلب به نکات کاربردی از چند روش آسیاب کردن قهوه و مگهداری از ان اشاره شد. امیدواریم مطلب مورد رضایت عزیزان واقع شده باشد. برای خرید قهوه ترک و انواع قهوه به فروشگاه های معتبری چون کافی ست مراجعه نمایید.

سوالات متداول چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه

چرا از چاقو برای خرد کردن قهوه استفاده نکنیم؟

ممکن است چاقو هنگام قرارگیری روی دانه قهوه، سر خورده و به شما اسیب وارد شود. دانه قهوه نرم نیست و سخت است.

اگر با روش استفاده از چکش به دانه های قهوه درشت برسیم چه باید کرد؟

باید ضربات را ارام با چکش بر دانه قهوه وارد اوریم. در این صورت می توان دانه های قهوه در سایز درشت داشته باشیم.

برای قهوه تلخ اندازه اسیاب دانه قهوه چقدر باشد؟

برای داشتن طعم تلخ قهوه باید دانه ها در اندازه های ریزتر پودر شوند.

یک نظر برای “چند روش ساده برای آسیاب کردن قهوه

  1. mohammad گفت:

    تشکر از نکات عالی که آموزش میدید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *