اخبار و مقالات

تاثیر خواص کافئین قهوه بر افزایش عملکرد ذهن و حافظه

تاثیر خواص کافئین قهوه بر افزایش عملکرد ذهن و حافظه

 

عاشق قهوه هستید؟ انتظار برای اولین فنجان صبح همیشه دلگرم کننده است. اگر شما هم از عطر و بوی دانه قهوه آسیاب شده و یک فنجان قهوه عصاره‌گیری شده به هر روشی لذت می‌برید بد نیست یافته‌های یک مقاله علمی از مجله پزشکی نیوانگلند که مروری جامع در مورد قهوه و خواص کافئین و تاثیر آن بر افزایش عملکرد حافظه و ذهن، کاهش کلسترول، کاهش خطر افسردگی و کاهش فشار خون است را از سایت Miamiherald در مجله قهوه ست بخوانید.

 

تاثیر خواص کافئین قهوه بر افزایش عملکرد ذهن و حافظه

 

تاثیر خواص کافئین قهوه بر افزایش عملکرد ذهن و حافظه

 

واقعیت این است که کافئین تنها ماده فعال قهوه نیست. دانه‌های قهوه حاوی صدها ماده شیمیایی فعال و بالقوه مفید هستند. مطالعه‌ای در سال 2005 نشان داد که آمریکایی‌ها بیشترین آنتی اکسیدان‌های مورد نیاز بدن خود را از قهوه دریافت می‌کنند، نه میوه‌ها و سبزیجات. اکثر مردم قهوه بیشتری نسبت به مصرف حداقل 5 وعده وعده میوه و سبزی در طول روز مصرف می‌کنند.

 

برخی از مزایای قهوه برای سلامتی بدن عبارتند از:

 

*عملکرد ذهنی را افزایش می‌دهد

 

* ممکن است خطر افسردگی را کاهش دهد

 

* ممکن است خطر ابتلا به بیماری پارکینسون را کاهش دهد

 

* عملکرد ریه را در بزرگسالان کمی بهبود می‌بخشد

 

قهوه ممکن است خطر فیبروز کبد ، سیروز و سرطان را کاهش دهد

 

تاثیر خواص کافئین قهوه بر افزایش عملکرد ذهن و حافظه

 

در این مقاله مروری برخی باورهای منفی درباره قهوه نادیده گرفته شده است. دوزهای بالای کافئین می‌تواند اثر ادرارآوری داشته باشد، اما مصرف منظم متوسط بر میزان آبرسانی تأثیر نمی‌گذارد. در قهوه مصرف کافئین در ابتدا می‌تواند فشار خون را افزایش دهد اما قدرت تحمل ظرف یک هفته ایجاد می‌شود.

 

نویسندگان این مقاله دو مطالعه را بررسی کردند که هیچ تأثیری از کافئین بر فشار خون حتی در افراد مبتلا به فشار خون بالا نشان نداد. هر فرد مبتلا به فشار خون بالا باید سطح فشار خون خود را با دارو کنترل کند تا تأثیر احتمالی قهوه را خنثی کند و در صورت لزوم با پزشک خود صحبت کند.

 

قهوه دمی فرنچ پرس، قهوه ترک و قهوه اسپرسو حاوی ماده کافستول هستند که می‌تواند سطح LDL ناخواسته خون را افزایش دهد. در این مطالعات، یک تغییر قابل توجه در کاهش کلسترول بد خون بعد از نوشیدن روزانه شش فنجان قهوه مشاهده شد، نه نوشیدن یک فنجان یک اسپرسو گاه به گاه.

 

نویسندگان این مقاله نتیجه گرفتند که بسیاری از شواهد نشان می‌دهد که نوشیدن سه تا پنج فنجان قهوه در روز به طور مداوم با کاهش خطر ابتلا به چندین بیماری مزمن مرتبط است.

 

البته توصیه نمی کنیم برای بهبود سلامتی خود قهوه بیشتری بخورید اما اگر از یک یا دو فنجان در روز لذت می‌برید، به نوشیدن ادامه دهید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *