قهوه

خرید قهوه خوب و باکیفیت

خرید قهوه خوب و باکیفیت

خرید قهوه خوب و باکیفیت

اگر اهل نوشیدن قهوه هستید حتماً می دانید که برای آن که طعم واقعی قهوه را احساس کنید باید از نوع با کیفیت و با ویژگی های خوب را خریداری کنیم. خرید قهوه خوب و باکیفیت ناشی از شناخت قهوه می باشد و برای اینکه بتوانید یک فنجان عالی از قهوه نوش جان کنید، حتماً باید مهمترین موارد در انتخاب بهترین قهوه را بدانید و در هنگام خرید به کارگیرید. اگر تصمیم به خرید قهوه دارید در این مقاله همراه ما باشید تا جواب سوالات خود را درباره شناخت قهوه خوب که در ذهن شماست را پیدا کنید.

زمان رست قهوه و تازگی آن

قهوه تازه

زمان رشد قهوه و تازگی آن

برای خرید قهوه باید از زمان رست قهوه ۲ تا ۵ روز بیشتر نگذشته باشد. قهوه پس از رست شدن خیلی زودتر تجزیه می شود. البته اگر قهوه را به درستی نگهداری کنید  میتوانید تا دو هفته کیفیت خوب آن را حفظ کنید و حتی بعد از سه هفته هم هنوز طعم واقعی قهوه را احساس کنید. اما با در زمان بیشتر کیفیت و طعم قهوه از بین می‌رود. بنابراین در زمان خرید قهوه حتماً تاریخ رست آن را مطالعه کنید.

اگر روی جعبه و بسته قهوه تاریخ رست ذکر نشده بود از فروشنده آن را بخواهید.

خرید قهوه رست نشده

از مورد دیگر در راهنمایی خرید قهوه ای خوب و باکیفیت این است که قهوه رست نشده خریداری کنید. قهوه رست نشده را تا مدت ها می توانید استفاده کنید و با دستگاه، خودتان در خانه آن را رست کنید.

چه نوع دانه قهوه ای را باید انتخاب کنید؟

برای خرید قهوه خوب و باکیفیت ابتدا باید بدانید که چه نوع دانه قهوه ای را باید انتخاب کنید. اولین گام انتخاب دانه قهوه این است که بدانید، ویژگی های انواع دانه های قهوه با یکدیگر فرق دارند و هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند.

دو نوع دانه قهوه وجود دارد. قهوه عربیکا و قهوه روبوستا از انواع قهوه هستند که می توان آنها را بر اساس ویژگیهای مزاجی خودتان انتخاب کنید.

قهوه عربیکا در حالت کلی دارای عطر و ترشی بیشتر و قهوه روبوستا تلخی و کافئین بیشتری دارد. دانه قهوه عربیکا و روبوستا دو نوع دانه قهوه بسیار پر فروش در سرتاسر دنیا هستند این دو گونه بیشترین استفاده و فروش را در دنیا دارند.

دانه قهوه عربیکا قیمت بیشتری دارد و دانه های قهوه روبوستا ارزان تر می باشند. زیرا دانه قهوه عربیکا در ارتفاعات بالا رشد می کند و زمان پرورش و رشد آن بیشتر است و به همین دلیل قیمت بیشتری دارد.

دانه های قهوه عربیکا

دانه های قهوه عربیکا طعم ملایمی دارد شکل دانه ها بیضی است اما شکل دانه های قهوه روبوستا دایره ای شکل می باشد دانه های قهوه عربیکا عطر و طعم ملایم و متعال متعادلی را دارند می‌توان گفت که بیشتر از ۷۵ درصد قهوه های که در جهان استفاده می شود از دانه های قهوه عربیکا است و به عنوان پرفروش ترین و برترین دانه قهوه که شناخته شده است. اما قابل ذکر است که در ایران دانه قهوه روبوستا را بیشتر می پسندند.

دانه قهوه روبوستا

خوب است که در اینجا درباره دانه قهوه روبوستا هم بیشتر بدانیم دانه های قهوه روبوستا نسبت به دانه های قهوه عربیکا کافئین بیشتری دارند و طعم آن تلخ تر است. قیمت دانه های قهوه روبوستا مناسب تر است و برای قهوه های فوری بیشتر از این نوع دانه قهوه استفاده می شود.

پرورش و فرآوری دانه قهوه

رشد قهوه در ارتفاعات

پرورش و فرآوری دانه قهوه

از مهمترین ویژگی های یک قهوه ای خوب این است که باید پرورش و فرآوری محصول اصولی باشد و زیر نظر افراد مجرب و متخصص انجام گیرد؛ در این صورت است که دانه های با کیفیت و عالی از قهوه خواهیم داشت.

در واقع دانه قهوه باید به وسیله افراد مجرب و آشنا  با اصول رست شود تا مرحله رست هم با بهترین کیفیت و در نظر داشتن اصول و نحوه انجام کار انجام شود.

ویژگی های یک قهوه خوب می تواند موارد زیر باشد

  • قهوه ای که دم می‌شود باید دارای عطر و طعم فوق العاده و دلپذیر باشد
  • بیشتر افراد قهوه خود را با شکر و افزودنی ها سرو می کنند. اما از نشانه های قهوه خوب و باکیفیت این است که بتوان بدون افزودنی هم طعم مطبوعی از آن را احساس کرد
  • در هنگام خرید قهوه خوب و با کیفیت این مورد را در نظر داشته باشید که باید به تاریخ رست آن توجه شود. تاریخ رفته دانه قهوه باید به زمان خرید نزدیک باشد تا قهوه تازه ای را خریداری کرده باشید
  • قهوه‌ای که دم میشود در ابتدا حرارت زیادی دارد و ممکن است آن طعم واقعب احساس نشود. وقتی قهوه شما سرد شد آن را بچشید، باید همچنان طعم خوب و مطبوعی داشته باشد

راهنمای خرید قهوه اسپرسو

در خرید قهوه اسپرسو ابتدا باید درصد دانه روبوستا را نسبت به عربیکا در نظر داشته باشید. در اسپرسو درصد دانه روبوستا  نسبت به عربیکا بیشتر است و به خاطر همین طعمی بین تلخ و ترش دارد. البته باید این مورد را دقت نمایید که این قهوه را با چه وسیله ای درست می کنید زیرا این مورد می تواند در تلخی و ترشی قهوه اسپرسو اثرگذار باشد. قیمت قهوه اسپرسو به درصد دانه روبوستا و عربیکا ای که در آن وجود دارد بستگی دارد. پس قهوه اسپرسو که دانه روبوستای بیشتر است قیمت ارزان تری دارد اما قهوه اسپرسوی که عربیکای آن بیشتر است گران تر می باشد.

بهترین قهوه برای اسپرسو چیست؟

از مهم ترین ویژگی های قهوه اسپرسو، وجود کرم خامه ای مانند است که روی اسپرسو قرار می‌گیرد. طعم فوق‌العاده‌ای دارد و مزه بسیار خاصی به شات اسپرسو ای شما می دهد. قهوه اسپرسو بدون کرم،  یک قهوه ای سیاه و غلیظ می باشد قابل توجه است. که هرچه دانه های قهوه بیشتر رست شده باشد یا از مدت زمان رست آن بیشتر از گذشته باشد اسپرسوی شما کرم کمتر و با کیفیت پایین‌تری تولید می کند. در نظر داشته باشید که اسپرسو را میتوان با هر نوع قهوه ای درست کرد اما ممکن است دانه های قهوه تک منشاء باشند و یا مخلوطی از کشت ها و دانه های مختلف گیاه قهوه باشند. اما در آخر رست قهوه است که روی کیفیت طعم و عطر اسپرسو اثر می گذارد برای اینکه اسپرسو خوب و عالی نصیبتان شود، رست تیره بهترین انتخاب است.

اسیاب دانه قهوه اسپرسو

دقت داشته باشید که هرچه قهوه شما آسیاب تازه تری داشته باشد اسپرسوی شما طعم و عطر بهتری دارد و کیفیت بیشتری خواهد داشت. بهتر است از فروشگاه هایی قهوه اسپرسو را تهیه نمایید که آسیاب دانه قهوه آنها به تازگی صورت گرفته است.

اما بهترین کار این است که در خانه خود دستگاه آسیاب برقی یا دستی داشته باشید و دانه های قهوه را که تازه خریداری میکنید؛ تازه تازه آسیاب کنید؛ تا بهترین طعم اسپرسو نصیب شما شود. اگر می خواهیم درباره اینکه بدانیم که کدام قهوه بهترین اسپرسو را تولید می‌کند؟ باید در نهایت بگوییم که به سلیقه و خواسته شما بستگی دارد اما بهتر است در تهیه اسپرسو با کیفیت، به آسیاب قهوه و دانه قهوه و تازگی و رست آن دقت زیادی شود.

راهنمای خرید قهوه فرانسه

طعم قهوه فرانسه

راهنمای خرید قهوه فرانسه

اگر از آن دسته افراد هستید که دوست دارید قهوه شما طعم تلخی زیادی نداشته باشد و نوشیدنی دارای کافئین کم باشد بهتر است که قهوه‌ی فرانسه را انتخاب نمایید. قهوه فرانسه دارای طعم ملایم تری نسبت به اسپرسو و قهوه ترک دارد. با توجه به اینکه بیشتر دانه قهوه فرانسه را دانه عربیکا تشکیل داده است طعم ترشی دارد و کم کافئین می باشد. بهتر است قهوه فرانسه را در دستگاه فرنچ پرس تهیه نمایید اما می توان با قهوه ساز برقی هم قهوه فرانسه را درست کرد.

با توجه به اینکه دانه عربیکا نسبت به دانه روبوستا در قهوه فرانسه بیشتر است و قیمت بالاتری دارد، قهوه فرانسه نسبت به اسپرسو گران تر می باشد.

راهنمای خرید قهوه ترک

قهوه ترک از آن قهوه های پرطرفدار و محبوب بین افراد است که در هر دورهمی و برای لحظه‌ای احساس حس خوب و مطبوع مورد استفاده قرار می گیرد. قهوه ترک قهوه ای است که دم کردنی راحت دارد. فقط کافیست از دستگاه جزوه که دستگاه روگازی است؛ استفاده شود.

قهوه ترک ریز آسیاب می شود و از دیگر قهوه ها ریز ترین حالت را دارد. در صد دانه قهوه روبوستا برای قهوه ترک نسبت به دانه عربیکا بیشتر است و برای همین کافئین بیشتری هم دارد. برای خرید قهوه ترک از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید.

شناخت قهوه خوب و ویژگی های آن

  • توجه داشته باشید که روی دانه های قهوه نباید اثری از روغن دیده شود. روغنی بودن دانه های قهوه حاکی از آن است که رست آن بیش از اندازه برای دانه قهوه صورت گرفته و کیفیت و طعم مطلوبی نخواهد داشت
  • از دیگر خصوصیات یک قهوه خوب و با کیفیت است که دارای عطر و بوی خوشایند و دلپذیری باشد. در هنگام باز کردن بسته و چه در هنگام دم کردن قهوه باید خوب بوی خوب و دلپذیری به مشام شما برسد
  • یک قهوه خوب را میتوان بدون اضافه کردن افزودنی و شکر نوشید و از آن لذت برد.
  • قهوه خوب و باکیفیت حتی در هنگام سرد شدن هم خوش طعم و خوش عطر می باشد
در نهایت

در این مقاله درباره ویژگی های قهوه خوب و خرید قهوه خوب و با کیفیت نکات و موارد کاربردی و مفیدی خواندیم. امیدواریم که بهترین خرید را از قهوه مورد علاقه خود داشته باشید. می توانید از فروشگاه ست کافی انواع قهوه اسپرسو، ترک و فرانسه و قهوه های فوری را در بهترین کیفیت تهیه نمایید.

سوالات متداول خرید قهوه خوب و با کیفیت

بسته بندی قهوه ای که خریداری می کنید چگونه باید باشد؟

قهوه ای که به صورت بسته بندی شده خریداری میشود باید در کیسه های وکیوم باشد تا در معرض هوا قرار نگیرد خشک نشود و کیفیت طعم و مزه آن پایین نیاید.

ویژگی یک قهوه خوب و باکیفیت چیست؟

در این مقاله به موارد زیادی از شناخت ویژگی های قهوه خوب اشاره شده است که مهمترین آن این است که روی دانه های قهوه شما اثری از روغن وجود نداشته باشد.

تفاوت دانه قهوه عربیکا و روبوستا در چیست؟

دانه های قهوه روبوستا تلخ تر از عربیکا میباشد و دانه های عربیکا دارای کافئین کمتر است و طعمش به ترشی نزدیک است. دانه قهوه روبوستا به شکل گرد است اما دانه قهوه عربیکا کشیده و بیضی می باشد.

یک نظر برای “خرید قهوه خوب و باکیفیت

  1. حمید گفت:

    بسیار عالی سپاسگذارم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *