قهوه

تفاوت قهوه ترک و اسپرسو چیست؟

تفاوت قهوه ترک و اسپرسو چیست؟

تفاوت قهوه ترک و اسپرسو چیست؟

از انواع قهوه بسیار پرطرفدار، قهوه ترک و اسپرسو است. هر دو در فنجان های کوچک سرو می شوند و حجم کم دارند. اما به هر حال تفاوت هایی در میزان کافئین و ویژگی هایشان وجود دارد که در این مقاله به تفاوت قهوه ترک و اسپرسو می پردازیم. همراه ما باشید تا درباره ویژگی های هر کدام بیشتر بدانیم.

از بارزترین تفاوت قهوه ترک و اسپرسو می توان به روش و طرز تهیه آن ها اشاره داشت. روش تهیه قوه ترک سنتی است و به اصطلاح هم می گویند دم کردن، که برای این قهوه استفاده می شود. قهوه ترک غلیظ است و عطر و بوی خاص و جذابی دارد. دارای بافتی مخملی است که اگر اصولی و درست ان را دم کنید، روی آن لایه فوم یا کرم قهوه درست می شود. البته که باید قهوه شما هم باکیفیت و مرغوب باشد و به هر دو عامل بستگی دارد.

اما قهوه اسپرسو طرز تهیه دیگری دارد. با عصاره گیری از پودر قهوه که فشرده می شود، قهوه اسپرسو درست می شود. اگر قهوه اسپرسو را اصولی و درست دم کنید، روی آن را با لایه فوم پوشانیده می شود که به آن کرما قهوه گفته می شود.

ابزار تهیه قهوه ترک

سرو قهوه ترک

ابزار تهیه قهوه ترک

برای تهیه قهوه ترک از قهوه جوش یا جذبه استفاده می شود که اگر نوع مسی باشد بهتر است و در اصل باید از متریال مس باشد. این وسیله ساده است و قیمت مناسبی دارد. خیلی به شیرجوش شباهت دارد. اگر طرز تهیه درست کردن قهوه ترک را بدانید با همین دستگاه و ابزار ساده بهترین نوشیدنی را خواهید داشت.

ابزار تهیه قهوه اسپرسو

در اینکه، تفاوت قهوه ترک و اسپرسو در چیست باید به ابزارهای تهیه آن ها پرداخت. ابزار مهم برای درست کردن قهوه اسپرسو، اسپرسوساز یا موکاپ است. هر دو این نوع از دستگاه ها کار عصاره گیری قهوه را انجام می دهند که، برای درست کردن قهوه اسپرسو لازم است. اگر می خواهید قهوه ای خوش طعم و باکیفیت از اسپرسو را نوش جان نمایید طرز کار با این دو ابزار را باید بدانید. البته کار با موکاپ بسیار راحت تر است.

در درست کردن قهوه اتسپرسو که از تفاوت قهوه ترک و اسپرسو است به این مورد باید اشاره شود که، اب داغ باید با فشار بالا از بین پودر قهوه بگذرد تا عصاره قهوه که همان اسپرسو است به دست بیاید. البته که برای تهیه اسپرسو مقدار فشار هم باید استاندارد باشد تا قهوه ای باکیفیت داشته باشیم.

اسیاب قهوه ترک و قهوه اسپرسو

قهوه ترک اصل

اسیاب قهوه ترک و قهوه اسپرسو

از تفاوت قهوه ترک و اسپرسو می توان به اندازه و درجه اسیاب ان اشاره داشت. درجه اسیاب قهوه ترک ریزتر است و بسیار نرم است تا خوب دم بکشد و عطر و طعم فوق العاده ای ایجاد شود. اما برای قهوه اسپرسو دانه قهوه درشت تر است و اسیاب ان درجه کم تری دارد. باید به اندازه ای باشد که آب داغ با فشار از میان دانه ها گذر کند.

قهوه ترک بهتر است یا اسپرسو

نوشیدن قهوه بر اساس ذائقه و سلیقه افراد است. هر دو این دو نوع قهوه بسیار غنی و خوش عطر و طعم هستند.

اگر می خواهید قهوه ای با مقدار کافئین بیشتر نوش جان نمایید باید گفت که، قهوه اسپرسو در هر گرم دارای کافئین بیشتری است اما اندازه سرو آن از قهوه دمی کمتر است. پس با هر دو نوع قهوه می توان انرژی یالایی کسب کرد.

اگر هم که دوست دارید قهوه با کافئین کم تر نوش جام نمایید، باید بدانید که هم می توان قهوه ترک و هم اسپرسو را با مقدار کافئین کم تر درست کرد و میل نمود.

درباره میزان کالری در هر دو نوع قهوه دمی و اسپرسو که از تفاوت قهوه ترک و اسپرسو است باید گفت که قهوه اسپرسو دارای کالری بیشتری است.  یک فنجان  قهوه دم کرده 2.4 کالری دارد و یک فنجان استاندارد اسپرسو 5.4 کالری دارا است.

تفاوت در طعم قهوه ترک و اسپرسو

همان طور که اشاره شد هم قهوه ترک و هم اسپرسو غلظت بالا و قابل توجهی دارندو هر دو دارای کافئین بالایی هستند و انرژی دهنده هستند.

اینکه طعم قهوه اسپرسو با قهوه ترک چه فرقی دارد باید وقتی دانه های قهوه از یک نوع هستد بررسی شود. در این حال می توان گفت که قهوه ترک دارای طعمی ملایم تر است و برای افرادی که دوست دارند قهوه ای غلیظ اما با طعم ملایم میل کنند، مناسب است. پس از تفاوت قهوه ترک با اسپرسو می توان به تفاوت در طعم ان ها اشاره داشت.

از دیگر تفاوت در طعم قهوه ترک و اسپرسو این است که با نوشیدن قهوه ترک، ذرات قهوه زیر دندان احساس می شود اما برای قهوه اسپرسو که از صافی گذشته است، اینگونه نخواهد بود.

برای لاغری قهوه ترک بهتر است یا اسپرسو

خرید قهوه ترک

برای لاغری قهوه ترک بهتر است یا اسپرسو

قهوه باعث لاغری می شود اما در کنار رژیم غذایی و انجام تمرینات ورزشی این اتفاق خواهد افتاد. قهوه اشتها را کم کرده و باعث می شود که سوخت و ساز بدن هم بالا برود. برای همین ورزشکاران قبل از تمرین، قهوه می خورند تا چربیسوزی راحتتر انجام گردد.

قهوه ای بیشتر باعث لاغری می شود که درصد کافئین ان بیشتر باشد و دانه قهوه روبوستا این ویژگی را دارد. قهوه پرکافئین یعنی اینکه درصد روبوستای آن باید بیشتر از 70% باشد.

در ایران سه نوع قهوه پرطرفدار داریم که قهوه ترک و اسپرسو و فرانسوی است. با توجه به موارد اشاره شد، قهوه اسپرسو و فرانسوی برای لاغری مناسب هستند.

در نهایت اینکه

در این مقاله با عنوان تفاوت قهوه ترک و اسپرسو چیست؟ با تفاوت ها و ویژگی های هر دو نوع قهوه پرطرفدار و محبوب آشنا شدیم. شما عزیزان قصد خرید هر نوع قهوه را در کیفیت بالا دارید از وبسایت ست کافی اقدام نمایید.

سوالات متداول تفاوت قهوه ترک و اسپرسو چیست؟

کافئین قهوه ترک بیشتر است یا اسپرسو؟

کافئین قهوه اسپرسو بیشتر است و از درصد روبوستا بیشتری درست شده است و عصاره گیری شده است.

دانه های قهوه ترک ریزتر است یا قهوه اسپرسو؟

درجه اسیاب قهوه ترک ریزتر است و بسیار نرم است.

تفاوت سرو قهوه ترک با اسپرسو در چیست؟

قهوه اسپرسو غلیظ تر و سنگین تر است و در حجم کم تر و در فنجان های کوچک تر سرو می گردد.

یک نظر برای “تفاوت قهوه ترک و اسپرسو چیست؟

  1. مهسا گفت:

    ممنون از مطلب خوبتون ولی من اسپرسو رو به قهوه ترک ترجیح میدم????

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *