قهوه

تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو چگونه است؟

تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو چگونه است؟

اگر دوست دارید، اسپرسو باکیفیت و خوش طعمی را بنوشید در این مقاله با ما همراه باشید تا درباره اینکه تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو چگونه است؟ بیشتر بدانیم.

تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو چگونه است؟

افراد علاقه مند به نوشیدنی قهوه، قهوه اسپرسو را دوست دارند. شاید دلیل ان، غلظت زیاد این نوع قهوه است که طعم خاص و فوق العاده ای دارد. این نوشیدنی هم به تنهایی و هم برای درست کردن نوشیدنی های دیگر مورد استفاده دارد. اما در این مطلب میخواهیم به تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو بپردازیم و بدانیم برای تهیه یک اسپرسوی خوب چقدر فشار لازم است؟

اگر شما هم علاقه مند به نوشیدنی اسپرسو هستید و می خواهید تهیه ان را خیلی خوب بدانید، پس همراه ما باشید!

کیفیت بسیاری از نوشیدنی های قهوه به کیفیت اسپرسو بستگی دارد، یعنی اگر اهل نوشیدنی اسپرسو به تنهایی نباشید باز هم لازم است درباره تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو بدانید تا در نهایت نوشیدنی دلخواه خود را در بهترین کیفیت سرو نمایید.

فشار بر کیفیت اسپرسو

فشار بر حسب بار اندازه گیری می شود و برای محاسبه ان را با تعداد بار بیان می کنند. مثلا برای تهیه اسپرسو به 9 بار فشار لازم داریم و ان بدان معنی است که به فشاری 9 برابر فشار وارد شده به سطح دریا نیاز است.

برای تهیه اسپرسو به صورت استاندارد 9 بار فشار لازم است که به زمانی در حدود 25 تا 30 ثانیه احتیاج است. اگر فشار بیشتری وارد شود به زمان کمتری هم نیاز است و بر عکس این معادله هم وجود دارد.

اهمیت فشار در درست کردن قهوه اسپرسو

اسپرسو باکیفیت

اهمیت فشار در درست کردن قهوه اسپرسو

حتما می دانید که قهوه درست کردن خیلی ابزار خاصی نمی خواهد و به قهوه و آب جوش و زمان نیاز است اما درباره قهوه اسپرسو و تهیه ان کمی این موضوع فرق دارد. برای تهیه اسپرسو بایدد به دما و فشار توجه داشت. این دو عامل مهمی در تهیه یک اسپرسوی باکیفیت و خوش طعم و خاص است. پس تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو بسیار موضوع مهم و قابل توجهی است.

برای درست کردن اسپرسو باید عطر و طعم ار دانه های قهوه خارج است و در این صورت است که قهوه اسپرسوی عالی به دست می آید. باید عصاره گیری انجام شود تا قهوه شما مزه آب نداشته باشد و طعم واقعی قهوه احساس شود. برای بیرون کشیدن عطر و طعم از دانه قهوه به فشار نیاز است. پس در اینجاست که به تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو پی می بریم.

نوعی رابطه برای درست کردن اسپرسو وجود دارد که بر حسب زمان و فشار است. اگر فشار زیادی وارد آید زمان کمتر و ب فشار بیشتر بر دانه قهوه به زمان کم تری نیاز است. پس می توان گفت که زمان درست کردن اسپرسو متغیر است و به فسار وارد شده بر آن بستگی دارد.

اما توجه داشته باشید که وارد آوردن فشار زیاد بر دانه قهوه، اسپرسوی خوبی را حاصل نخواهد کرد. زمان دقیق برای عصاره گیری قهوه به آیتم های مختلفی مثل درجه آسیاب، نوع قهوه، دمای آب و دستگاه اسپرسوساز ارتباط دارد.

تاثیر فشار بر اسپرسو

اندازه فشار لازم برای اسپرسو خوب

تاثیر فشار بر اسپرسو

تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو ان چنان زیاد است و اهمیت دارد که نام این قهوه بر همین اساس انتخاب شده است. اسپرسو به معنی درست شده با فشار است.

با فشار بر اسپرسو، حاله ای به رنگ کرم بر روی قهوه ایجاد می شود که به ان کرما گفته می شود که حتما با آن آشنایی دارید. کرما از چربی و روغن موجود در دانه قهوه درست می شود که وجود آن دلیلی بر باکیفیت بودن قهوه اسپرسو است.

باید در ساخت قهوه اسپرسو از دستگاه هایی استفاده شود که بتوانند 9 بار فشار را بر قهوه وارد کنند. دستگاه های اسپرسوساز خانگی نمی توانند 9 بار فشار واقعی را بر دانه قهوه اعمال کنند. برای تهیه قهوه اسپرسو باکیفیت و با طعم واقعی به 9 بار فشار لازم است.

بهترین فشار برای قهوه اسپرسو چقدر است؟

بهترین اسپرسو

بهترین فشار برای قهوه اسپرسو چقدر است؟

برای تهیه قهوه اسپرسو هر چه قدر که فشار بیشتر باشد، آب بر قهوه بهتر و بیشتر اثرگذاری دارد. اما این اصلا خوب نیست و با فشار زیاد به طعم واقعی از قهوه اسپرسو نمی توان رسید. فشار زیاد بر قهوه باعث می شود که طعم خوب و دلچسبی از قهوه اسپرسو حاصل نشود. اهالی قهوه می دانند که این طعم آن طعم و عطر واقعی نیست.

برای تهیه قهوه اسپرسو با طعم دلنشین و دلچسب به فشاری برابر با 9 بار و معادل 380 کیلوگرم بر سامتی متر مربع احتیاج است. در این صورت تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو را متوجه خواهید شد که با میزان استاندارد، اسپرسو واقعی خواهید داشت.

با استفاده از فشرده سازی می توان از ایجاد فشار زیاد بر قهوه جلوگیری نمود. اندازه آسیاب قهوه باید ریز باشد و در این صورت می توان سطحی متراکم با مقاومت در برابر فشار اب در پورتافیلتر دستگاه ایجاد نمود.

برای آماده سازی قهوه اسپرسو عالی به 25 تا 30 ثانیه زمان لازم داریم. با فشار 9 بار، قهوه اسپرسو شما بهترین حالت را خواهد داشت.

در نهایت

در این مقاله با تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو اشنا شدیم. این قهوه بسیار محبوب و پرطرفدار است اما برای درست کردن ان در بهترین کیفیت باید ریزه کاری ها و تکنیک ها را بدانید. برای تهیه قهوه اسپرسو باکیفیت بع دانه قهوه خوب و دمای مناسب و دستگاه اسپرسوساز نیاز است.

سوالات متداول تاثیر فشار بر کیفیت اسپرسو

چه فشاری برای درست کردن قهوه اسپرسو لازم است؟

برای تهیه قهوه اسپرسوی باکیفیت به فشاری برابر 9 بار نیاز است.

آیا با فشار بالا قهوه اسپرسو باکیفیتی خواهید داشت؟

خیر با فشار بالا قهوه اسپرسو ان طعم و عطر واقعی را نخواهد داشت.

وجود کرما در قهوه اسپرسو نشانه چیست؟

وجود کرما بر روی فهوه اسپرسو حاکی از آن است که اسپرسوی ما کیفیت خوبی دارد. اسپرسوی خوب است .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *