قهوه

فرق کاپوچینو و لاته

فرق کاپوچینو و لاته

فرق کاپوچینو و لاته

از نوشیدنی های محبوب و بسیار پرطرفدار، قهوه لاته و کاپوچینو است. اگر دوست دارید درباره این دو نوشیدنی و فرق کاپوچینو و لاته را بدانید همراه ما باشید. در این مقاله با شرح ویژگی های هر دو نوع قهوه به تفاوت های آن ها هم می پردازیم.

کاپوچینو چیست

تهیه کاپوچینو

کاپوچینو چیست

از انواع قهوه پرطرفدار در سرتاسر جهان، قهوه کاپوچینو است. این نوشیدنی بسیار شناخته شده و پرطرفدار از باریستای ایتالیا آمده است. این قهوه را می توان ایتالیایی الاصل نامید.

این قهوه با گذشت زمان وارد صنعت تجارت شد و در تمام دنیا گسترش یافت و شناخته شد. قهوه کاپوچینو بین المللی شد و در سرتاسر جهان ان را شناختند.

کاپوچینو انواع مختلفی دارد که می توان از ان به کاپوچینو کافه ای و کاپوچینو فوری اشاره داشت. انواع کاپوچینو دیگر هم وجود دارد که تفاوت در مقدار شیر و اسپرسو چگونگی سرو آن است. نحوه تهیه و سرو انواع مختلف کاپوچینو است که تفاوت ها را ایجاد کرده است. از پرطرفدارترین نوع قهوه کاپوچینو مدل فوری آن است که بسیار محبوب و پرمصرف است. حتما شما هم از نوع فوری آن استفاده کرده اید!

قهوه لاته چیست

تهیه قهوه لاته با شیر چیست

قهوه لاته چیست

اگر می خواهید از فرق کاپوچینو و لاته بدانید خوب است درباره قهوه لاته هم اشنایی پیدا کنیم و ان را بیشتر بشناسیم.

قهوه لاته از شیر بخار شده با همان فوم و اسپرسو است. برای درست کردن این نوع قهوه به دستگاه اسپرسوساز نیاز است تا در بهترین حالت تهیه و سرو شود.

در قهوه لاته طعم شیر بیشتر از قهوه احساس می شود و برای افرادی که به نوشیدنی قهوه از نوع ملایم علاقه دارند، پیشنهاد می شود که حتما آن را امتحان کنند.

مقایسه ترکیبات کاپوچیتو و لاته

کیفیت قهوه لاته

مقایسه ترکیبات کاپوچیتو و لاته

برای اینکه فرق کاپوچینو و لاته را بدانید خوب است ترکیبات هر دو را با هم مقایسه کنید.

از نظر ترکیبات هر دو نوع قهوه از شیر و اسپرسو تهیه می شوند و هیچ تفاوتی در ترکیبات ان ها وجود ندارد. جالب اینجاست که در اصل هر دو نوشیدنی هم ایتالیایی هستند. پس با ذائقه ایتالیایی ها جور است. می توان گفت ترکیب شیر و اسپرسو را دوست دارند.

فنجان های سرو لاته و کاپوچینو

از موارد مهم در فرق کاپوچینو و لاته این است که ظرفیت و اندازه فنجان های سروشان با هم تفاوت دارد. فنجان لاته گنجایشی برابر با 300 سی سی است و برای کاپوچینو برابر با 220 سی سی است.

مقدار ترکیبات شیر و اسپرسو در لاته و کاپوچینو

هم لاته و هم کاپوچینو هردو از قهوه اسپرسو و شیر بخار داده شده درست شده اند. پس فرق کاپوچینو و لاته در چیست؟ درست است تفاوت در مقدار شیر موجود در ان ها است. در حقیقت هیچ فرقی در نوع کف و فوم شیر نیست و فقط در مقدار و اندازه ان است.

مقدار شیر لاته بیشتر از کاپوچینو است و طعم شیر در لاته غالب است و بیشتر احساس می شود.

در کاپوچینو طعم قهوه بیشتر احساس می شود و دلیل ان وجود شیر کم تر است. در کاپوچینو مقدار شیر 5 برابر قهوه است و در لاته این مقدار 9 برابر است. پس طبیعی است که طعم شیر در لاته غالب باشد و بیشتر احساس شود.

تزئینات هنری و آرت روی لاته

برای ارت لاته از فوم شیر استفاده می شود. در اصل آرت برای لاته است و برای کاپوچینو چیزی به عنوان ارت وجود ندارد و فقط با پودر کاکائو و شکر تزئین ساده ای دارد. همین پودر کاکائو و شکر باعث می شود که کاپوچینو طعم شیرینی داشته باشد. افرادی که قهوه شیرین دوست دارند حتما علاقه مند به نوشیدن کاپوچینو هستند.

طرز تهیه کاپوچینو

برا تهیه قهوه کاپوچینو ابتدا، دانه قهوه را اسیاب می کنیم و این کار با درجه نرم انجام می شود. در ادامه باید اسپرسو آماده شود و این کار را با دستگاه مخصوص که همان دستگاه اسپرسو ساز است انجام می شود. پس از آنکه اسپرسو آماده شد، مقداری شیر به درون پیچر ریخته و پیچر را زیر نازل بخار اسپرسو ساز می گذاریم. می دانیم که شیری که برای کاپوچینو و لاته استفاده می کنیم، شیر معمولی نیست، در واقع شیری است که شبیه خامه و یا کرم است.

برای رسیدن به این حالت کرمی و خامه ای شیر، نازل بخار اسپرسوساز را تا اندازه ای که می شود به داخل پیچر شیر برده تا شیر به حالتی مانند جوشیدن در آید و به سمت بالا بیاید.

در ادامه باید شیر تقریبا به نصف یا بیشتر از نصف از پیچر برسد تا پیچر را پایین آورده و به سر نازل بخار نزدیک شود. اینجاست که روی شیر کف درست می شود. پیچر را تا وقتی زیر نازل بخار قرار می دهیم که کف شیر به سر پیچر برسد.

در ادمه دیگر همه مسیر را رفته اید و فقط باید شیر را به اسپرسو اضافه نمایید و در ادامه، کف شیر را در حالتی که فنجان صاف قرار دارد روی ان می ریزیم. می توانید با پودر کاکائو و شکر روی ان را تزئین نمایید و کاپوچینو سرو شده را میل کنید.

در نهایت

در این مطلب درباره فرق کاپوچینو و لاته و ویژگی های هر دو نوع قهوه خواندیم. امیدواریم قهوه مورد نظر خود را انتخاب کرده و با بهترین روش سرو نمایید. برای داشتن لاته و کاپوچینویی باکیفیت حتما در انتخاب قهوه دقت نمایید و از فروشگاه های معتبر خریداری نمایید.

سوالات متداول فرق کاپوچینو و لاته

شیر قهوه لاته بیشتر است یا کاپوچینو؟

شیر در لاته غالب است و مقدار ان ازشیرکاپوچینو بیشتر است.

شیری که برای لاته و کاپوچینو استفاده می شود چگونه است؟

شیر معمولی نیست، در واقع شیری است که شبیه خامه و یا کرم است.

ارت مخصوص قهوه لاته است یا کاپوچینو؟

آرت برای لاته است و برای کاپوچینو چیزی به عنوان ارت وجود ندارد و فقط با پودر کاکائو و شکر تزئین ساده ای انجام می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *