اخبار و مقالات

چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا

خرید قهوه کلمبیا اصل از کافی ست

چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا

اگر از افرادی هستید که با نوشیدن قهوه جانی تازه می گیرید و از طرفداران پر و پا قرص این نوشیدنی منحصر به فرد هستید، نام دانه قهوه کلمبیا را شنیده اید. قهوه کلمبیا از مشهورترین و پرطرفدارترین نوع قهوه در سر تا سر جهان است و دوستداران قهوه آن را می شناسند. در این مطلب به چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا می پردازیم و می خواهیم درباره این نوع قهوه باکیفیت و جذاب بیشتر بدانیم. همراه ما باشید.

کلمبیا از بزرگترین تولید کنندگان قهوه در جهان است و قهوه عربیکا هم از آنجا می اید. در واقع تولید این قهوه هم برای کشور کلمبیا است. 12 درصد از قهوه جهان تولید همین کشور است و می توان گفت سرزمین تولید قهوه، کلمبیا است.

مشخصات قهوه کلمبیا چیست

 قهوه کلمبیا اصل

قهوه کلمبیا

اگر می خواهید درباره قهوه کلمبیا بیشتر گفته شود، مشخصات منحصر به فرد آن را به صورت گزینه ای بیان می کنیم تا شفاف درباره ان بدانید.

  • نوع این قهوه عربیکا است.
  • اسیدیته قهوه کلمبیا متوسط رو به بالا است که از چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا می باشد.
  • دارای عطری قوی و طعمی فوق العادع و ملایم و جان بخش است.
  • درصد برشته شدن در این نوع قهوه دارک رست است.
  • دارای کافئینی برابر درصد1.17 تا 1.37 درصد است.
  • دارای برشتگی تیره و تلخی کم است.
  • برای اسپرسو بهترین گزینه است.

قهوه کلمبیا چگونه طعمی دارد

انواع قهوه در کشور کلمبیا کشت و تولید می شود، نمی توان طعم خاص و ویژه ای را برای آن تعریف کرد و نسبت به منطقه کشت و گونه ای که دارد طعم مشخصی خواهد داشت. در 3 منطقه متفاوت قهوه کلمبیا کشت می شود و هر کدام در هر منطقه هم دارای عطر و طعم خاصی هستند. اما همه انواع قهوه کلمبیا باکیفیت هستند.

همان طور که اشاره شد، قهوه کلمبیا در 3 منطقه تولید و کشت می شود که این 3 منطقه به شرح زیر است.

  • منطقه شمالی که دارای قهوه ای با مقدار اسیدیته کم است و دارای طعمی شکلاتی و یا آجیلی است که طرفداران خاص خود را دارد.
  • منطقه مرکزی دارای قهوه ای ایست که اسیدیته ای کم دارد و طعمی میوه ای و گیاهی طور دارد.
  • منطقه جنوبی هم قهوه ای با مقدار اسیدیته بالا را دارد که طعمی چون مرکبات دارد. طعم مرکبات بر آن غالب می باشد.

در حالت کلی از چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا می توان به اسیدیته بالا و مقدار کافئین کم اشاره داشت. دارای بادی ملایم تا زیاد هم می باشد.

انواع قهوه کلمبیا

خرید قهوه کلمبیا اورجینال

انواع قهوه کلمبیا

خوب است در کنار چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا از انواع ان هم بدانیم تا آشنایی بیشتری با این نوع قهوه پیدا کنیم.

از انواع قهوه کلمبیا می توان به مدلین، آرمنیا و منیزالس اشاره داشت. این سه قهوه از بهترین و باکیفیت ترین قهوه در کشور کلمبیا است که بسیار هم پرطرفدار است. این سه نوع قهوه در قسمت های مرکزی و مناطق مرکزی رویش دارد. اسیدیته این 3 نوع قهوه در برابر قهوه هایی که در مناطق شرقی می رویند بیشتر می باشد. دارای طعم بیشتری هستند که بدنه ان ها هم سنگین تر است. از بهترین انواع قهوه کلمبیا می توان با جسارت نام مدلین سوپریمو را آورد.

چرا قهوه کلمبیا بخریم

قهوه کلمبیا در جهان رتبه سوم را دارد و این بی دلیل نیست! کیفیت این قهوه و طعم دلچسب ان به دلیل خاکی است که در ان کشت می شود نوع و گونه مرغوب ان است. این عوامل در تولید قهوه ای باکیفیت چون قهوه کلمبیا موثر بوده است که امروزه در سر تا سر جهان طرفدار دارد و فروش بیشماری را نصیب خود کرده است.

ارتفاع محل کشت قهوه کلمبیا در حدود 2000 متر است که در نوع خود قابل توجه است. بارش در دو سوی محل قهوه خیز وجود دارد که با وجود اب و هوای مناسب، بهترین شرایط را برای تولید قهوه ای باکیفیت و مرغوب فراهم می آورد.

در کلمبیا متخصصان و کارشناسان تولید قهوه، در بهترین زمان سال یعنی در دسامبر و آپریل تا ژانویه، برداشت را تخمین زده اند و با بهترین روش جداسازی دانه از گوشت قهوه، بهترین نوع قهوه را روانه بازار می کنند. دقت و کار تخصصی که برای تولید قهوه در کلمبیا وجود دارد که قهوه دوستان و قهوه شناسان ثابت کرده است که قهوه کلمبیا از کشور قهوه امد است.

دم کردن قهوه کلمبیا

طرز دم کردن قهوه کلمبیا اصل

دم کردن قهوه کلمبیا

پس از پرداختن مفصل به چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا خوب است نحوه تهیه و دم کردن ان را هم شرح دهیم تا حق مطلب ادا شود.

قهوه کلمبیا، همان طور که اشاره شد دارای اسیدیته بالایی است که برای تهیه اسپرسو بسیار مناسب است و طعم ملایمی دارد. می توان این قهوه را با شیر هم سرو نمود و نوشیدنی های اسپرسو با شیر هم چون کاپوچینو فوق العاده است.

از قهوه کلمبیا برای اروپرس هم استفاده می شود که به دلیل وجود طعم ملایم ان گزینه بسیار خوبی است.

خرید قهوه کلمبیا

برای خرید قهوه اصل و باکیفیت و خاص کلمبیا از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید. کافی ست از معتبرترین فروشگاههای انلاین در زمینه فروش انواع محصولات قهوه است. می توانید وارد وبسایت شده و محصولات متنوع قهوه را مشاهده نمایید و سفارش خود را ثبت نمایید.

محبوب ترین قهوه کلمبیا

در کشور کلمبیا، دان و نوعی قهوه کشت شده عربیکا است که ار انواع دیگر کشت نمی شود. دلیل محبوبیت قهوه کلمبیا هم به دلیل طعم بی نظیر قهوه عربیکا است. دان کاترا هم نوعی عربیکا است که در اصل از کشور برزیل امده است و دارای طعم خاص و ملایم و دلپذیری است و میزان اسیدیته مناسبی دارد.

در نهایت

در این مقاله درباره چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا که طعم ملایم و اسیدیته بالا است اشاره شد. از عوامل مهمی که در کیفیت این محصول اثرگذار هستند می توان به، خاک مناسب و ارتفاع کشت و بارندگی و اب و هوای خوب برای کشت قهوه است که البته از کنترل و نحوه جداسازی ان هم نباید غاقل شد که تخصصی است.

سوالات متداول چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا

ویژگی خاص قهوه کلمبیا چیست؟

طعم ملایم و میزان اسیدیته بالا از ویژگی های قهوه کلمبیا است.

چه عواملی در تولید قهوه باکیفیت کلمبیا نقش دارند؟

ارتفاع کشت و خاک خوب و مناسب و بارندگی های زیاد و اب و هوای مناسب است.

طعم قهوه کلمبیا چگونه است؟

از چند ویژگی خاص قهوه کلمبیا این است که در انواع مختلف و طعم ها متنوع است. اما به طور کلی طعم ان ملایم و متعادل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *