قهوه

چرا باید قهوه فوری را امتحان کنید؟

قهوه فوری

گاهی اوقات نیاز به نوشیدن قهوه دارید و واقعا هوس کرده اید که یک فنجان قهوه داغ و خوش طعم بنوشید اما زمان کافی برای دم کردن آن را ندارید. همه ما روزهایی را تجربه کردیم که مجبور شدیم به نوشیدن قهوه فوری راضی شویم، زیرا تنها «قهوه» در دسترس مان بوده است.

آیا به نظر شما هم نوشیدن یک فنجان قهوه بد بهتر از این است که اصلا قهوه ننوشید؟ نمی توان گفت که همه مردم با این جمله موافقند و قهوه بدون طعم و مزه اصلی را به قهوه باکیفیت ترجیح می دهند.

بسیاری از طرفداران پر و پا قرص قهوه تازه دم کرده معتقدند که نباید قهوه فوری بنوشید و هیچ فردی نباید راحت درست شدن قهوه فوری را بر کیفیت آن ترجیح دهد. بااینحال، قهوه فوری، مشکل قدیمی بسیاری از ما را در مواقعی که می خواهیم یک فنجان قهوه عالی بخوریم اما دستگاه قهوه ساز یا زمان کافی برای درست کردن قهوه نداریم، حل می کند.

قهوه فوری برای همه انسان‌هایی که مدام در سفر هستند، به ماجراجویی در طبیعت به دور از تجهیزات علاقه مندند و مهم‌تر از همه، عاشق قهوه هستند، یک نوشیدنی فوق العاده است. شما می توانید قهوه مورد نیاز برای یک هفته را در جیب، کیف دستی یا کوله پشتی خود قرار دهید و در طول سفر یا ماجراجویی خود از آن لذت ببرید.

ابداع قهوه فوری

ابداع قهوه فوری

تاریخچه ابداع قهوه فوری

ابداع تولید قهوه فوری در سال 1901 به یک شیمیدان ژاپنی به نام Sartori Kato نسبت داده شده که آن را برای اولین بار در نمایشگاه پان-آمریکن معرفی کرد. تا همین اواخر که تاریخچه قهوه فوری کمی بازنویسی شد و مشخص شد که پیش از کاتو نیز این روش تهیه قهوه توسط دیوید استرنگ نیوزیلندی، کشف شده بود. استرنگ بیش از دو دهه قبل از کاتو یعنی در سال 1890 با استفاده از فرآیند هوای خشک و گرم خود، ثبت اختراع «پودر قهوه محلول» را درخواست داده بود.

تنها در سال 1906 بود که روش دیگری توسط Cyrus Blanke و پس از آن حدود چهار سال بعد یک روش جدیدتر توسط جورج کنستانت لوئیس واشنگتن به بازار معرفی شد. او یک روز متوجه پدیده عجیبی شد. تجمع پودری روی دهانه قهوه جوش، نظر او را جلب کرد و کنجکاوی او را برانگیخت. آزمایش‌های بیشتر و تهیه چندین فنجان قهوه از همان پودرها، ایده قهوه فوری او را شکل داد که منجر به تولید پودر قهوه امروزی در مقیاس بزرگ شد.

به نظر می رسد قهوه فوری نسبت به اولین روش های ابداع آن تا کنون تغییر چندانی نکرده است. امروزه هرگونه اشاره به قهوه فوری معمولاً با چهره ای درهم رفته (و احتمالاً اعتراض به عطر و طعم ناخوشایند آن) مواجه می شود و ما کاملاً متوجه آن می شویم. اما باید بگوییم این اعتراضات، مربوط به نسخه قدیمی با طرز فکر قربانی کردن کیفیت با هدف صرفه جویی در هزینه ها بود.

تولیدکنندگان قهوه فوری طی سال های گذشته بیشترین سود را برای خود می خواستند و اغلب فرمول های خود را با افزودن کربوهیدرات های پرکننده دچار افت کیفیت می کردند. طوریکه گاهی اوقات مردم به جای یک فنجان قهوه باکیفیت، یک فنجان آب قهوه کم ملات می نوشیدند.

تهیه قهوه فوری

نحوه تهیه و تولید قهوه فوری

با توجه به این ذهنیتی که برای قهوه فوری وجود داشت، ما پروژه تولید قهوه فوری باکیفیت را شروع کردیم، زیرا معتقد بودیم که محصول نهایی ما باید همان انتظارات و استانداردهای بالایی را که از قهوه تازه دم کرده انتظار داریم، برآورده کند. در طول فرایند تولید، اگر حتی یک نفر می توانست تفاوت طعم فنجان فوری و واقعی را از بین فنجان های تازه دم کرده تشخیص دهد، ما دوباره پروژه را از ابتدا مرور می کردیم و این چالش بهینه سازی طعم قهوه فوری کار آسانی نبود.

قهوه فوری Verve چیست و چگونه درست می شود؟

هر فنجان قهوه خوشمزه Verve با انتخاب دانه های قهوه با بالاترین کیفیت شروع می شود. اگر فرآیند را با مواد باکیفیت شروع نکنید، هرگز به یک نوشیدنی درجه یک نخواهید رسید. با برقراری روابط تجاری مستقیم، ما توانستیم بهترین‌ها را تهیه کنیم. از مناطق دورافتاده در اتیوپی تا اعماق کوهپایه‌های آند، ما شما را به کشاورزان قهوه متصل می‌کنیم که به قول ما برای ایجاد یک فنجان قهوه خوش طعم و باکیفیت، بهترین محصول قهوه را تولید می کنند .

 

چگونه قهوه فوری Verve تهیه می شود؟

چند روش مختلف برای تولید قهوه فوری وجود دارد، اما ما روش خشک کردن انجمادی را با چند به روز رسانی جدید طراحی کردیم. تجهیزات پیشرفته ما می توانند طعم ظریف و منحصر به فرد هر قهوه را طی فرایند تولید قهوه فوری حفظ کنند. فرایند تولید ما با دم کردن قهوه‌ ای که مستقیم برشته شده شروع می شود. پس از دم کردن دقیق، قهوه در دمای زیر صفر در محیطی عاری از اکسیژن به صورت یخ خشک در می آید. در نهایت، پودر قهوه غلیظ که کاملا پایدار است، تولید می شود.

آیا برای لذت بردن از قهوه فوری در هر زمان و هر کجا آماده اید؟ تنها چیزی که نیاز دارید یک فنجان آب جوش است!

 

یک نظر برای “چرا باید قهوه فوری را امتحان کنید؟

  1. سورنا گفت:

    مقاله جالبی بود حتما قهوه فوری شما رو امتحان میکنم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *