قهوه

مصرف قهوه احساس ضعف در سنین میانسالی را کاهش می دهد

قهوه در میانسالی

بر اساس نتایج مطالعه جدیدی که بر روی 12000 شرکت کننده انجام شده، افرادی که به طور منظم قهوه می نوشند، در سنین میانسالی، احساس ضعف جسمانی کمتری را تجربه می کنند.

در این مطالعه که توسط محققان دانشگاه ملی سنگاپور (NUS) با استفاده از داده‌های معتبر انجام گرفته، ارتباط بین افزایش مصرف کافئین از طریق نوشیدن قهوه یا چای و کاهش بروز ضعف جسمانی در سنین پیری نشان داده شده است.

پروفسور Koh Woon از دانشکده پزشکی NUS Puay Yong Loo Lin در اطلاعیه ای گفت: “مطالعات ما نشان می دهد که مصرف این نوشیدنی های کافئین دار در میانسالی منجر به کاهش احتمال ضعف جسمانی در اواخر زندگی می شود.” با این حال، مطالعات بیشتری برای تایید این تاثیر و بررسی اینکه آیا این اثرات واقعا توسط کافئین ایجاد می شوند یا سایر ترکیبات شیمیایی نیز در آن موثر است، مورد نیاز می باشد.

فواید مصرف قهوه در میانسالی براساس تحقیقات علمی

نتایج این مطالعه با سایر تحقیقاتی که نشان می دهد مصرف منظم قهوه می تواند با افزایش سن انسان شود و فواید قابل توجهی برای سلامتی داشته باشد، همسو است. چندین مطالعه دیگر، رابطه مصرف قهوه را با افزایش طول عمر تایید کرده اند. در این مطالعات اخیر نشان داده شده که مصرف منظم قهوه با کاهش خطر سکته مغزی و زوال عقل، آلزایمر و فشار خون بالا مرتبط است. مطالعه دیگری که در زمینه فواید نوشیدن قهوه انجام شد و روی کاهش ضعف و خطر شکستگی لگن در بین زنان متمرکز بود نیز نتایج مثبتی را نشان داد.

مطالعه جدیدی که به آن اشاره کردیم بر اساس داده های خود-گزارش دهی و تست های فیزیکی برای ارزیابی میزان ضعف افراد میانسال طی یک دوره 20 ساله انجام گرفت که تابستان امسال در مجله انجمن مدیران پزشکی آمریکا (JAMDA) منتشر شد.

در این مطالعه با انجام تست های فیزیکی مربوط به قدرت دست و تست استاندارد Timed Up and Go (TUG)  محققان دریافتند که تحرک فیزیکی و قدرت دست در افرادی که قهوه می نوشیدند بسیار بهتر از سایر افراد بود.

ارتباط بین عملکرد فیزیکی بهتر و بهبود قدرت دست و کاهش علائم ضعف جسمانی با توجه به گزارش هایی که در مورد کاهش وزن و خستگی کمتر ارائه شده، ارزیابی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *